Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 24 ianuarie 2015

SEDINATA C.L. LUPAC,C-S

Având în vedere Dispoziția  Primarului comunei Lupac nr.19/21.01.2015 privind
convocarea ședinței  ordinare a consiliului local al comunei Lupac, precum  și prevederile
art.39 alin.1 si art. 68 , ambele din Legea nr.215 din 2001 privind administrația  publică locală
republicată, cu modificările și completările  ulterioare, aducem la cunoștiință  că în data de
27 ianuarie 2015 la orele 0 9.00 în sala de ședințe a acestei primării va avea loc ședința ordinara de lucru a Consiliului  nostru local cu următoarea ordine de zi:
1. Proiectul de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă pentru lunile ianuarie-martie 2015
2. Proiectul privind aprobarea contului de execuţie bugetară pe anul 2014
3. Proiectul de hotărâre privind aprobarea planului de lucrări de interes local pentru beneficiarii de ajutor social
4. Proiectul privind aprobarea plăţilor vărsămintelor din secţiunea de funcţionare pentru acoperirea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare, la nivelul UAT Lupac, până la aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al anului 2015
5. Proiectul cu privire la aprobarea procesului-verbal
6 PROCES-VERBAL
Încheiat astăzi 19 decembrie 2014 în şedinţa extraordinară din data de 19 decembrie 2014
7. Proiectul de hotărâre privind reorganizarea reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat acreditate de pe raza comunei Lupac pentru anul şcolar 2015-2016
8. Proiectul privind aprobarea dezlipirii din izlaz înscris în CF nr. 208 Lupac
nr. top 684/a/1/1/a/2/a/1/1/c/b/1/b, a suprafeţei de 460 mp,
reprezentând curte, grădină aferent casei cu nr.126, în vederea vânzării către
d-na Matein Maria domiciliată în Lupac nr.126
9. Proiectul privind modificarea statului de funcţii al Aparatului de specialitate
a primarului comunei Lupac

1.EXPUNERE DE MOTIVE
Proiectul de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă pentru lunile ianuarie-martie 2015
         Domnilor consilieri
         După cu bine ştiţi în conformitate cu prevederile art.35 alin.1 unde este menţionat că: “…consiliul local alege dintre membrii săi, prin hotărâre adoptată cu votul deschis al majorităţii consilierilor locali în funcţie, un preşedinte de şedinţă, pe o perioadă de cel mult 3 luni, care va conduce şedinţele consiliului local şi va semna hotărârile adoptate de acesta”.
         Având în vedere că d-nul Radici Marian a îndeplinit această atribuţie timp de 3 luni se impune alegerea unui alt preşedinte dintre membrii consiliului local.

PRIMAR
Vlasici Marian
Expunere de motive
 Cu privire la încheierea contului de execuţie bugetară pe anul 2014
Domnilor consilieri, invitati, participanti 
         În calitatea mea de primar şi implicit de ordonator principal de credite, împreună cu compartimentul financiar-contabil din cadrul acestei primării, după cum bine ştiţi la începutul unui an nou bugetar sau în momentul votării bugetului local pe anul în curs, se prezintă şi contul de exerciţiu bugetar al anului trecut.
         Aşadar şi noi am procedat la realizarea acestui lucru iar astfel d-na inspector Laţchici Maria a întocmit execuţia bugetară.
         Ca atare, vă rog să analizaţi cele menţionate mai sus şi să deliberaţi în consecinţă.
PRIMAR
VLASICI MARIAN

Expunere de motive
 La proiectul de hotărâre privind aprobarea planului
de lucrări de interes local pentru beneficiarii de ajutor social
Domnilor consilieri, invitati, participanti
         În calitatea mea de primar luând cunoştinţă de prevederile legile 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare unde la art.2 alin.(7) este menţionat că: “primarii au obligaţia de a întocmi un plan de acţiuni sau de lucrări de interes local …. Planul de lucrări de interes local se aprobă anual prin hotărârea consiliului local” am considerat că se impune elaborarea unui asemenea plan pentru beneficiarii de ajutor social. Printre principalele activităţi avute în vedere şi cuprinse în cadrul acestui plan enumer: curăţirea rigolelor de lângă drum, pregătirea lemnelor pentru sezonul rece, curăţirea albiei râului, curăţirea acostamentului. Menţionez că în ceea ce priveşte persoanele beneficiare de ajutor social de pe raza comunei Lupac acestea sunt în număr de 6 dar numai 2  persoane poate îndeplini lucrările cuprinse în cadrul acestui plan întrucât 2 persoane au depăşit vârsta de pensionare iar alte 2 persoane au certificate de incapacitate de muncă. Fiind doar o singură persoană am considerat că măsurile enumerate mai sus sunt suficiente pentru a le duce la bun sfârşit.
         Ca atare, vă rog să analizaţi cele menţionate mai sus şi să deliberaţi în consecinţă.
PRIMAR
VLASICI MARIAN
EXPUNERE DE MOTIVE
Cu privire la aprobarea plăţilor vărsămintelor din secţiunea de funcţionare pentruacoperirea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare, la nivelul UAT Lupac, până la aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al anului 2015

Domnilor consilieri, invitati, participanti
         În calitatea mea de primar şi implicit de ordonator principal de credite, împreuna cu compartimentul de contabilitate al acestei primării am procedat la întocmirea acestui proiect de hotărâre întrucât este necesar ca până la aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2015 să fie asigurată suma necesară pentru plata ratelor la autoturismul achiziţionat în leasing de această instituţie. Menţionez că acest lucru a fost cerut expres de către Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Caraş-Severin pentru a se putea face plata acestor rate.
Ca atare, vă rog să analizaţi cele menţionate să deliberaţi în consecinţă.

                                                                 PRIMAR
VLASICI MARIAN
PROCES-VERBAL
Încheiat astăzi 19 decembrie 2014 în şedinţa extraordinară

         Şedinţa de consiliu a fost convocată prin Dispoziţia Primarului comunei Lupac nr.120/16.12.2014 în termen legal. În deschiderea şedinţei secretarul comunei arată că din totalul de 11 consilieri  sunt prezenţi 9 consilieri la lucrările şedinţei, d-nii consilieri Şera Gheorghe şi Radovancovici Slavoliub lipsind.
         Punctul 1 de pe ordinea de zi îl reprezintă proiectul de hotărâre privind aprobarea procesului-verbal al şedinţei anterioare.D-nul preşedinte de şedinţă întreabă dacă mai sunt completări la procesul-verbal al şedinţei anterioare. Nemaifiind alte completări se trece la vot  toţi cei 9 consilieri fiind „pentru” .
         Punctul 2 de pe ordinea de zi îl reprezintă proiectul de hotărâre privind  rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2014. Este invitată d-na contabil care explică modul în care va fi rectificat bugetul. Astfel s-au făcut reduceri la unele capitole fiind adăugat la alte capitole pentru reglare. A fost alocată suma de 5000 lei pentru achiziţionarea unui program de mijloace fixe. La cultură a fost alocată sumade 20 mii lei pentru căminul din Rafnic pentru achiziţionarea de jaluzele şi pânză pentru cortină. La cap. 70 a fost alocată suma de 2500 lei pentru apometrul care nu a fost plătit în întregime. Se supune la vot toţi cei 9 consilieri fiind „pentru”
         Odată cu aceste discuţii cu propunerile şi întrebările consilierilor lucrările şedinţei au luat sfârşit
   Completări/modificări:
Preşedinte de şedinţă,
Radici Marian
 EXPUNERE DE MOTIVE
La proiectul de hotărâre privind reorganizarea reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat
acreditate de pe raza comunei Lupac pentru anul şcolar 2015-2016

         Domnilor Consilieri,
         În calitatea mea de primar am studiat documentaţia depusă de Şcoala Gimnazială din Lupac privind aprobarea reţelei şcolare pentru anul 2015-2016 şi am procedat la elaborarea proiectului de hotărâre în conformitate cu avizul conform al Inspectoratului Şcolar Judeţean Caraş-Severin. Vă precizez faptul că nu există nici o modificare faţă de anul precedent.
         În conformitate cu prevederile art.19 alin.4 şi art.61 alin.2 şi alin.5 din Legea Educaţiei naţionale nr.1/2011 cu modificările şi completările ulterioare şi a OMEC nr.4894/10.11.2014 privind aprobarea metodologiei pentru fundamentarea cifrei de şcolarizare, supun aprobării Consiliului Local al comunei Lupac preuentul proiect de hotărâre în forma în care a fost redactat.

PRIMAR,
Vlasici Marian
EXPUNERE DE MOTIVE
La proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Aparatului de specialitate a primarului comunei Lupac

         Domnilor Consilieri,
         În conformitate cu prevederile art.41 alin.(2) din HG nr.286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare: „ promovarea personalului contractual din sectorul bugetar în grade sau trepte profesionale se face, de regulă, pe un post vacant, iar în situaţia în care nu există un asemenea post se face prin transformarea postului din statul de funcţii în care acesta este încadrat într-un nivel imediat superior”.
         Având în vedere faptul că la Centrul de Informare turistică al comunei Lupac sunt angajate 2 persoane pe funcţia de Inspector debutant-personal contractual începând cu data de 01.07.2014, iat la începutul lunii ianuarie au terminat perioada de stagiu de 6 luni prevăzută pentru personalul contractual cu studii superioare, se impune modificarea statutului de funcţii unde cele 2 posturi sunt prevăzute ca şi debutant prin transformarea lor la nivelul imediat superior respectiv Inspector II studii superioare.
         Având în vedere cele relatate propun adoptarea prezentei hotărâri în forma în care a fost redactată.
PRIMAR
VLASICI MARIAN


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu