Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 26 ianuarie 2015

Activitatea desfășurată de către Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Caraș-Severin, în perioada 01.01. – 31.12.2014

         
      Activitatea desfăşurată de către
AGENŢIA JUDEŢEANĂ PENTRU PLĂŢI ŞI INSPECŢIE SOCIALĂ CARAŞ-SEVERIN
în perioada 01.01.2014 – 31.12.2014

  1. Sinteza activităţilor desfăşurate în perioada analizată
În perioada de referinţă, instituţia noastră şi-a desfăşurat activitatea în conformitate cu competenţele stabilite de lege, urmărindu-se, în principal, realizarea obiectivelor cuprinse în programul de activitate.
În acest sens, prezentăm principalele activităţi realizate de A.J.P.I.S. în perioada 01.01.2014 – 31.12.2014:

           
Activitatea A.J.P.I.S. Caraş-Severin se desfăşoară pe două mari componente:
              I. STABILIREA DREPTURILOR ŞI PLATA PRESTAŢIILOR DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ
             II. ACTIVITATEA DE INSPECŢIE SOCIALĂ
            III. ALTE ACTIVITĂŢI care intră în atribuţiile A.J.P.I.S. Caraş-Severin

I. STABILIREA DREPTURILOR ŞI PLATA PRESTAŢIILOR DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ:
         Creditele repartizate de ANPIS în luna de referinţă au fost achitate, după cum urmează:
a) Alocaţia de stat pentru copii - reglementată de Legea nr.61/1993, republicată :
- nr. mediu copii în plată: 47.780
- sume plătite: 34.150.078 lei;
- taxe poştale: 214.911 lei.
Cuantumul alocaţiei de stat pentru copii se acordă diferenţiat, astfel:
- 200 lei / lună pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 2 ani, respectiv, 3 ani pentru copiii cu handicap;
- 42 lei / lună pentru copiii cu vârsta peste 2 ani;
- 84 lei pentru copii cu vârsta de peste 3 ani, pentru copiii cu handicap.

b) Alocaţia de întreţinere pentru copiii daţi în plasament familial - reglementată de Legea nr.272/2004 privind protecţia copilului :
- nr. mediu beneficiari: 934;
- sume plătite: 1.699.783 lei
- taxe poştale:12.330 lei
Cuantumul alocaţiei de plasament a fost majorat începând cu 01.12.2014 la suma de 600 lei / lună, iar pentru copiii cu handicap, alocaţia de plasament este majorată cu 50 % , respectiv 900 lei.
c) Plata drepturilor acordate persoanelor cu handicap – conform Legii nr. 448/2006:
            În perioada ianuarie –  iulie 2014, s-au virat 34.727.589 lei, către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, în vederea plăţii drepturilor pentru  un număr mediu lunar de 11.900 persoane cu handicap.
            Tipurile de prestaţii pentru persoanele cu handicap achitate în anul 2014 de către instituţia noastră au fost:
            Indemnizaţie lunară, indiferent de venituri:
   - în cuantum de 202 lei, pentru adultul cu handicap grav;
   - în cuantum de 166 lei, pentru adultul cu handicap accentuat;
            Buget personal complementar lunar, indiferent de venituri:
   - în cuantum de 91 lei, pentru adultul cu handicap grav;
   - în cuantum de 68 lei, pentru adultul cu handicap accentuat;
   - în cuantum de 33,5 lei, pentru adultul cu handicap mediu.
            Indemnizaţie lunară pentru însoţitorul adultului cu handicap vizual grav, echivalentă cu salariul net al asistentului social debutant cu studii medii din unităţile de asistenţă socială din sectorul bugetar .

            Potrivit H.G. nr. 989 / 04.11.2014, începând cu data de 1 ianuarie 2015, nivelul prestaţiilor sociale prevăzute la art. 58 alin. (4) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se actualizează după cum urmează:
a) indemnizaţie lunară, indiferent de venituri:
- 234 lei, pentru adultul cu handicap grav;
- 193 lei, pentru adultul cu handicap accentuat;
b) buget personal complementar lunar, indiferent de venituri:
- 106 lei, pentru adultul cu handicap grav;
- 79 lei, pentru adultul cu handicap accentuat;
- 39 lei, pentru adultul cu handicap mediu.
d) Alocaţia pentru susţinerea familiei - reglementată de Legea nr. 277/2010
- nr. mediu familii în plată: 2.287
- sume plătite: 2.500.795 lei;
- taxe poştale: 24.100 lei
           
Începând cu 01 noiembrie 2014, cuantumul alocaţiei pentru susţinerea familiei a fost majorat, prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 65 / 2014 şi se acordă diferenţiat, astfel:
            a) Pentru familia formată din soţ, soţie şi copiii aflaţi în întreţinerea acestora, care locuiesc împreună (bărbatul şi femeia necăsătoriţi, cu copiii lor şi ai fiecăruia dintre ei, care locuiesc şi gospodăresc împreună), al cărei venit net mediu lunar pe membru de familie se situează până la 200 lei inclusiv, cuantumul lunar al alocaţiei, în prezent, este stabilit după cum urmează:
            -  82 lei pentru familia cu un copil;
            - 164 lei pentru familia cu 2 copii;
- 246 lei pentru familia cu 3 copii;
- 328 lei pentru familia cu 4 copii şi mai mulţi.
            b) Pentru familia formată din soţ, soţie şi copiii aflaţi în întreţinerea acestora, care locuiesc împreună (bărbatul şi femeia necăsătoriţi, cu copiii lor şi ai fiecăruia dintre ei, care locuiesc şi gospodăresc împreună), al cărei venit net mediu lunar pe membru de familie se situează între 201 lei şi până la 530 lei inclusiv, cuantumul alocaţiei, în prezent, este stabilit după cum urmează:
- 75 lei pentru familia cu un copil;
            - 150 lei pentru familia cu 2 copii;
            - 225 lei pentru familia cu 3 copii;
            - 300 lei pentru familia cu 4 copii şi mai mulţi.
            c) Pentru familia formată din persoana singură şi copiii aflaţi în întreţinerea acesteia şi care locuiesc împreună cu aceasta, al cărei venit net mediu lunar pe membru de familie se situează până la 200 lei inclusiv, cuantumul lunar al alocaţiei, în prezent, este stabilit după cum urmează:
            - 107 lei pentru familia cu un copil;
            - 214 lei pentru familia cu 2 copii;
            - 321 lei pentru familia cu 3 copii;
            - 428 lei pentru familia cu 4 copii şi mai mulţi.
            d) Pentru familia formată din persoana singură şi copiii aflaţi în întreţinerea acesteia şi care locuiesc împreună cu aceasta, al cărei venit net mediu lunar pe membru de familie se situează între 201 lei şi până la 530 lei inclusiv, cuantumul alocaţiei, în prezent, este stabilit după cum urmează:
            - 102 lei pentru familia cu un copil;
            - 204 lei pentru familia cu 2 copii;
            - 306 lei pentru familia cu 3 copii;
            - 408 lei pentru familia cu 4 copii şi mai mulţi.

e) Indemnizaţia lunară de hrană cuvenită persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA reglementată de prevederile HG nr. 1177/2003, cu modificările şi completările ulterioare :
- nr. mediu beneficiari: 204 ;
- sume plătite: 964.306 lei;
- taxe poştale: 1.733 lei
            Alocaţia lunară de hrană este calculată pe baza alocaţiei zilnice de hrană stabilite pentru consumurile colective din unităţile sanitare publice, conform H.G. nr. 429 / 2008, respectiv 13 lei / zi pentru adulţi şi 11 lei / zi pentru minori.

f) Indemnizaţie / stimulent pentru creşterea copilului  – conform OUG nr. 111 / 2010:

            INDEMNIZAŢII                                             INDEMNIZAŢIE                                 STIMULENT    
ART. 31, art.32, OUG. 111/2010                                        art. 2, O.U.G. 111/2010                              art. 7, O.U.G. 111/2010  
- nr. mediu beneficiari :  336                                     - nr. mediu beneficiari: 1.617               - nr. mediu beneficiari: 267               - sume plătite :     1.455.555 lei                                  - sume plătite :        15.147.769 lei         - sume plătite: 1.659.728 lei      
- taxe poştale :           7.003 lei                                   - taxe poştale :           46.597 lei                         - taxe poştale:        5.612 lei          

Contribuţie asigurări de sănătate aferentă indemnizaţiilor acordate:
- sume plătite: 884.561 lei pentru 1.787 beneficiari.

         Potrivit prevederilor OUG nr. 111 / 2010, indemnizaţia lunară se acordă  astfel:
         - Opţiunea I – indemnizaţie cuprinsă între 600 lei minim şi 3.400 lei, pentru creşterea copilului până la vârsta de 1 an;
            - Opţiunea II - indemnizaţia lunară cuprinsă între 600 lei şi 1.200 lei, pentru creşterea copilului până la vârsta de 2 ani.
            Stimulentul acordat potrivit OUG nr. 111 / 2010 persoanelor îndreptăţite să beneficieze de indemnizaţia pentru creşterea copilului, reglementată de prezenta ordonanţă de urgenţă, şi realizează venituri profesionale supuse impozitului pe venit, este în cuantum lunar de 500 lei.  
            Potrivit art. 31 din OUG 111 / 2010 pentru copilul cu dizabilitate care a împlinit vârsta de 3 ani, oricare dintre părinţii săi poate beneficia de un concediu  pentru îngrijirea copilului până la vârsta de 7 ani şi de o indemnizaţie lunară de 450 lei.
            Art. 32 din OUG 111 / 2010 reglementează şi alte tipuri de beneficii sociale:
            - sprijin lunar în cuantum de 450 lei, acordat persoanei cu dizabilitate gravă sau accentuată care nu realizează alte venituri în afara beneficiilor de asistenţă socială destinate persoanelor cu dizabilităţi, până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv de 300 lei pentru copilul cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani;
            - sprijin lunar în cuantum de 300 lei, acordat persoanei care nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru acordarea concediului pentru creşterea copilului şi indemnizaţiei lunare aferente, până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv de 150 lei pentru copilul cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani. 
            Persoana cu dizabilitate gravă sau accentuată care are în întreţinere un copil şi care nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru acordarea concediului pentru creşterea copilului şi indemnizaţiei lunare aferente beneficiază de sprijin lunar în cuantum de 450 lei până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv de 150 lei pentru copilul cu vârsta cuprinsă între 2 şi 7 ani.

g) Sprijin financiar acordat celor cu venituri reduse pentru încălzirea locuinţei în sezonul rece - ajutoare pentru încălzirea locuinţei – conform O.G. nr.70/2011, 
            În perioada 01.01.2014 – 31.12.2014 au fost efectuate plăţi pentru ajutoare de încălzire a locuinţei cu energie termică pentru un număr de 287 beneficiari, suma acordată fiind de 129.667 lei (aferent perioadei noiembrie 2013 – martie 2014).
            Referitor la ajutorul de încălzire a locuinţei cu gaze naturale  au fost acordate 4.356 ajutoare, sumele plătite fiind în cuantum de 1.663.159 lei.
            În ceea ce priveşte ajutoarele de încălzire a locuinţei cu lemne, în anul 2014, s-au acordat pentru 6.115 familii / persoane singure astfel de ajutoare, sumele plătite fiind în cuantum de 1.184.240 lei.
            Pentru beneficiarii de ajutoare de încălzire a locuinţei cu energie electrică, s-au acordat 176 de ajutoare pentru  familiile şi persoanele care foloseau acest tip de încălzire. Suma acordată pentru plata ajutoarelor de încălzire a locuinţei cu energie electrică a fost de 72.921 lei.
           
h) Ajutoare financiare şi ajutoare de urgenţă acordate pentru situaţii deosebite:
Ajutoare financiare acordate în baza unor hotărâri de Guvern:
Pe parcursul perioadei monitorizate, nu au fost acordate ajutoare financiare.  
Ajutoare de urgenţă plătite din bugetul de stat, conform Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat:
       În perioada ianuarie – decembrie 2014 au fost acordate 469 ajutoare de urgenţă, în sumă de 1.342.000 lei.

i) Asigurarea venitului minim garantat prin acordarea ajutorului social lunar – în condiţiile prevăzute de Legea nr. 276/2010, de modificare şi completare a Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat
                        - nr. mediu beneficiari: 2.486;
- plăţi efectuate: 6.316.038 lei
- taxe poştale v.m.g.: 61.747 lei
- CASS aferent v.m.g.: 348.373 lei
           
Ajutorul social se acordă diferenţiat, astfel:
-          Persoana singură are dreptul la un ajutor social de 142 lei;
-          Familia compusă din două persoane are dreptul la un ajutor social de 255 lei;
-          Familia compusă din 3 persoane are dreptul la un ajutor social de 357 lei;
-          Familia compusă din 4 persoane are dreptul la un ajutor social de 442 lei;
-          Familia compusă din 5 persoane are dreptul la un ajutor social de 527 lei;
-          Pentru fiecare persoană în plus peste 5, se acordă câte 36,5 lei.
            Nivelul ajutorului social se stabileşte prin diferenţa între cuantumul stabilit de lege (menţionată anterior)  şi veniturile nete realizate de persoana singură / familia beneficiară (exceptând alocaţia pentru susţinerea familiei prevăzută de Legea nr. 277/2010, a bugetului personal complementar prevăzut de Legea nr. 448/2006, a ajutoarelor de stat acordate în baza Ordonanţei Guvernului nr. 14/2010 privind măsuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat acordate producătorilor agricoli, începând cu anul 2010, a burselor de studiu şi a burselor sociale, precum şi a sprijinului financiar prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor din cadrul Programului naţional de protecţie socială “Bani de liceu ), precum şi veniturile obţinute din activităţile cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri în condiţiile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, cu modificările şi completările ulterioare.

II. ACTIVITATEA DE INSPECŢIE SOCIALĂ:

CAPITOLUL 1. Controlul beneficiilor de asistenta sociala – campanii tematice
Controlul beneficiilor de asistenta sociala, in anul 2014 s-a concretizat prin desfasurarea unor campanii tematice la nivel judetean, precum si a unor controale inopinate.

Au fost desfăşurate următoarele campanii tematice:
            1.’’Control privind principalele beneficii de asistenţă socială’’ pentru alocaţia de susţinere a familiei (ASF);
2. ’’Control privind principalele beneficii de asistenţă socială’’pentru venitul minim garantat (VMG);
3. Campanie tematică ,,Control evaluare şi monitorizarea comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap şi a serviciilor de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap;
4. Campania de control a beneficiului Alocaţie de stat pentru copii şi a indemnizaţiei de hrană pentru bolnavii de HIV/SIDA;
5. Campania de control a beneficiului Indemnzaţie creştere copil;

1.1. Programul ASF (alocaţie pentru susţinerea familiei)
Controlul privind stabilirea, acordarea alocatiei pentru susţinerea familiei a vizat un număr de 322  dosare, ceea ce reprezintă un număr de 322 suspiciuni (CNP titulari decedaţi, venituri nedeclarate).
În urma verificării s-au confirmat 90 de suspiciuni fiind inspectate un număr de 51 primării.
Inspectorii sociali au dispus  un număr de 156 măsuri de remediere, toate cu impact financiar. În urma măsurilor dispuse de inspectorii sociali, au fost emise 90 decizii de recuperare a sumelor plătite necuvenit cu titlul de ASF, în valoare totală de 11.867 lei.

1.2. Programul VMG (venit minim garantat)
Controlul privind stabilirea, acordarea venitului minim garantat a vizat un număr de 158  dosare, ceea ce reprezintă un număr de 158 suspiciuni (CNP titulari decedaţi, venituri nedeclarate).
În urma verificării s-au confirmat 35 suspiciuni, fiind inspectate un număr de 47 entităţi (primării). Inspectorii sociali au dispus un număr de 46 măsuri de remediere, din care 29 de măsuri au avut impact financiar. În urma măsurilor dispuse de inspectorii sociali, au fost emise 29 decizii de recuperare a sumelor plătite necuvenit cu titlul de VMG, în valoare totală de 17.707 lei.

1.3. Programul control evaluare şi monitorizare a comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap şi a serviciilor de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap
Campania privind controlul, evaluarea şi monitorizarea comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap şi a serviciilor de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap a vizat 2 entităţi ( Comisia de Evaluare a persoanelor Adulte cu Handicap şi Compartimentul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap din cadrul DGASPC Caraş- Severin), au fost verificate un număr de 102 dosare ale persoanelor încadrate în grad de handicap grav în cursul anului 2013, precum şi documente şi proceduri ce stau la baza organizării şi funcţionării celor două entităţi. Au fost vizitate la domiciliu 14 persoane încadrate în grad de handicap grav.
În urma controlului au fost propuse spre reevaluare un număr de 16 dosare  şi au fost dispuse 10 măsuri de remediere cu privire la activitatea Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap şi a Compartimentului de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap din cadrul DGASPC Caraş- Severin.

1.4. Programul alocaţie de stat pentru copii şi a indemnizaţiei de hrană pentru bolnavii de HIV/SIDA
Controlul privind stabilirea, acordarea alocatiei de stat pentru copii si a indemnizatiei de hrana pentru bolnavii de HIV/SIDA a vizat un număr de 7   dosare, ceea ce reprezintă un număr de 7  suspiciuni ( CNP decedat ). Din cele 7 CNP-uri supuse verificarii 2 CNP-uri au fost de beneficiari de alocatie de stat pentru copii si 5 CNP-uri au fost ale beneficiarilor de indemnizatie de hrana pentru bolnavii de HIV/SIDA.
În urma verificării s-au confirmat 4 situatii  privind beneneficiarii de indemnizatie de hrana pentru bolnavii de HIV/SIDA fiind inspectata o singura entitate . Inspectorii sociali au dispus un număr de 4 măsuri de remediere cu impact financiar.
Referitor la cele 5 CNP-uri ale beneficiarilor de indemnizatie de hrana HIV/SIDA, mentionam ca toti cei 5 beneficiari erau persoane majore la momentul acordarii beneficiului, iar platile se efectuau prin virare in contul acestora. Pentru un CNP  plata dupa data decesului a fost retinuta, nemaifiind virata in cont, iar pentru 4 CNP-uri indemnizatia de hrana a fost virata in cont pe perioade cuprinse intre 3 luni si 13 luni.

1.5. Programul ICC (indemnizaţia pentru creşterea şi îngrijirea copilului);
Controlul privind stabilirea, acordarea si plata indemnizatiei pentru cresterea copilului a vizat un număr de 94 dosare, ceea ce reprezintă un număr de 94  suspiciuni dintre care  30 dosare cu suspiciunea *cuantum stagiu ICC* şi 64 dosare cu suspiciunea *lucrează în ICC*. 
În urma verificării s-au confirmat 11 situatii  privind beneneficiarii de indemnizatie pentru cresterea copilului fiind inspectata o singura entitate . Inspectorii sociali au dispus suspendarea unui nr. de 0 dosare, respectiv încetarea unui nr. de 0 dosare şi au dispus un umăr de 28 măsuri de remediere, din care 11 cu impact financiar. 
Au fost emise 11 decizii de recuperare.

CAPITOLUL 2 – Controlul serviciilor sociale

Controlul serviciilor sociale, în anul 2014 s-a concretizat prin desfasurarea unor campanii tematice la nivel judetean, precum si a unor controale inopinate.

Au fost desfăşurate următoarele campanii tematice:
1. Campania privind „Stadiul implementării Legii nr. 272 / 2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului de către Serviciile Publice de Asistenţă Socială de la nivelul Municipiilor din judeţul Caraş-Severin”;
În cadrul acestei campanii tematice s-a controlat modul în care s-au respectat prevederile legale privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, campania având obiective specifice privind controlul gradului de acoperire a serviciilor sociale şi modul în care serviciile publice de asistenţă socială (S.P.A.S.)de la nivelul Municipiilor din judeţul Caraş-Severin, asigură accesul şi utilizarea serviciilor destinate familiilor şi copiilor la nivel local.
Controlul privind gradul de acoperire a serviciilor la nivel local şi modul în care S.P.A.S. – urile de la nivelul municipiilor asigură accesul şi utilizarea serviciilor destinate familiilor şi copiilor din comunităţile proprii, au reprezentat obiectivele specifice ale acestei campanii de control, iar în mod concret, s-a vizat modul în care autorităţile locale au avut în vedere nevoile comunităţilor lor, modalităţile de răspuns la aceste nevoi prin servicii adecvate, parteneriatele derulate pentru buna desfăşurare a activităţii S.P.A.S.- urilor , precum şi aspecte legate de sustenabilitatea serviciilor şi viabilitatea lor.
Au fost verificate de către inspectorii sociali, documentele privind identificarea şi soluţionarea problemelor sociale ale comunităţii, existenţa unei strategii de dezvoltare, plan de acţiune, proceduri particularizate pe problematică. Au fost aplicate un număr de 20 de chestionare pentru măsurarea gradului de satisfacţie a familiei copiilor, care frecventau Centrul de zi „Maria” şi Centrul de zi ABC  din Reşiţa.
Pentru remedierea deficienţelor constatate a fost dispus un număr de două măsuri.

2. Campania privind „Controlul serviciilor sociale dezvoltate prin Programul Operaţional Regional – Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice”;
Această campanie a fost demarată la solicitarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, urmare a solicitării venite din partea autorităţii de Management pentru Programul Operaţional Regional  din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
În cadrul acestei campanii, inspectorii sociali au verificat dacă fondurile destinate contractelor finanţate au fost utilizate eficient, prin verificarea standardelor specifice de calitate şi îndrumarea furnizorilor în vederea îndeplinirii şi menţinerii condiţiilor de acreditare a serviciilor sociale.
În judeţul Caraş-Severin au beneficiat de aceste fonduri Căminul pentru Persoane Vârstnice din cadrul C.S.S.C.P.A. Reşiţa, Centrul de servicii sociale pentru persoane vârstnice şi Centrul de zi ABC din cadrul Serviciului Public Direcţia de Asistenţă Socială Reşiţa, Centrul de Îngrijire şi Asistenţă Socială Oraviţa şi Centrul de Plasament „Casa Noastră” Zăgujeni unităţi aflate în subordinea D.G.A.S.P.C. Caraş-Severin. În urma misiunilor de inspecţie efectuate s-a constatat faptul că sunt respectate prevederile actelor normative în vigoare în ceea ce priveşte organizarea şi funcţionarea, iar serviciile sociale oferite în cadrul acestor unităţi de asistenţă socială sunt bune din punct de vedere calitativ.
Baza materială de care dispun serviciile inspectate, locaţia în care se desfăşoară activitatea, precum şi pregătirea personalului centrelor inspectate, converg la oferirea de servicii de calitate în raport cu nevoile beneficiarilor direcţi şi indirecţi.

3. Campania privind „Controlul implementării programului de subvenţionare derulat în baza Legii nr. 34 / 1998”:
Campania a vizat modul în care au fost utilizate fondurile destinate programului de subvenţionare a asociaţiilor şi fundaţiilor române, cu personalitate juridică, care au înfiinţat şi administrat unităţi de asistenţă socială. Obiectivul campaniei a fost acela de stabilire a corectitudinii sumelor acordate cu titlul de subvenţie, potrivit Legii nr. 34 / 1998, de stabilire a sumelor acordate necuvenit şi de recuperare a sumelor constatate ca fiind încasate necuvenit.
Au fost demarate iniţial, activităţi de colectare şi prelucrare a datelor privind beneficiarii şi personalul angajat al asociaţiilor / fundaţiilor care au primit subvenţie de la bugetul de stat între anii 2011 – 2014.
Au fost efectuate în cadrul acestei campanii acţiuni de verificare la Asociaţia de Binefacere Provitam Reşiţa şi la Federaţia Caritas Timişoara – punctele de lucru de pe raza judeţului Caraş-Severin: Reşiţa, Anina, Caransebeş şi Oţelu Roşu.
3.1. Urmare a controalelor efectuate la Asociaţia de Binefacere Provitam Reşiţa, asupra modului de utilizare a subvenţiilor primite de la bugetul de stat potrivit Legii nr. 34 / 1998 şi a modului de acordare a serviciilor sociale, în perioada 2011 – 2014 au fost întocmite două acte de control, respectiv Procesul Verbal de control nr. 9144 / 19.11.2014 şi Procesul Verbal de control nr. 9826 / 12.12.2014. 
În actele de control încheiate, au fost dispuse măsuri, în vederea calculării şi recuperării sumelor achitate necuvenit cu titlul de subvenţie, de către A.J.P.I.S. Caraş-Severin.
3.2.  Urmare a controalelor efectuate la Federaţia Caritas Timişoara, la punctele de lucru de pe raza judeţului Caraş-Severin – Reşiţa, Anina, Caransebeş şi Oţelu Roşu, asupra modului de utilizare a subvenţiilor primite de la bugetul de stat potrivit Legii nr. 34 / 1998 şi a modului de acordare a serviciilor sociale, în perioada 2011 – 2014, a fost încheiat Procesul verbal de control nr. 1393 / 18.11.2014, care a fost comunicat către A.J.P.I.S. Timiş, cu măsura dispusă de a calcula şi recupera sumele achitate necuvenit cu titlul de subvenţie, în perioada 2011 - 2014.


CAPITOLUL 3 - Alte activităţi

Activităţi de control inopinat privind beneficiile de asistenţă socială
Controlul inopinat s-a desfăşurat în baza a 34 sesizari şi a vizat un număr de 431 dosare. Au fost inspectate un număr de 17 entităţi (primării şi DGASPC Caraş-Severin).
În urma verificării, inspectorii sociali au dispus suspendarea acordării dreptului beneficiului de asistenţă socială pentru un număr de 6 dosare, încetarea acordării dreptului beneficiului de asistenţă socială pentru un număr de 69 dosare şi 8 măsuri  cu impact financiar.

Activităţi de control inopinat privind serviciile sociale
Controlul inopinat s-a desfăşurat în baza sesizărilor/autosesizărilor şi a vizat verificarea unui număr de 10 entitati, respectiv:
-          Centrul de zi pentru copii din oraşul Bocşa, aflat în subordinea Primăriei oraşului Bocşa;
-          Căminul pentru Persoane Vârstnice Anina, Căminul pentru Persoane Vârstnice Sacu şi Căminul pentru Persoane Vârstnice, Reşiţa, Căminul pentru Persoane Vârstnice „Sf. Constantin şi Elena” Caransebeş, unităţi aflate în subordinea Consiliului Judeţean Caraş-Severin;
-          Centrul de Îngrijire şi Asistenţă, Oraviţa aflat în subordinea  DGASPC Caraş-Severin;
-          Centrul Social „Sf. Iosif” Oraviţa, furnizor de servicii sociale Biserica Catolică Oraviţa;
-          Fundaţia Aşezământul social Monahal cu casa de bătrâni „Sf. Treime” Glimboca;

Pentru remedierea deficienţelor constatate a fost dispus un număr total de 78 măsuri. Nu au fost sesizate organele de urmărire penală şi nu au fost aplicate sancţiuni contravenţionale şi/sau avertismente.





III. ALTE ACTIVITĂŢI care intră în atribuţiile A.J.P.I.S. Caraş-Severin

Acreditarea instituţiilor de asistenţă socială şi a furnizorilor de servicii sociale

În perioada ianuarie – decembrie 2014, la secretariatul tehnic al Comisiei judeţene constituită în vedera acreditării furnizorilor de servicii sociale, au fost înregistrate 3 solicitări:
-          Serviciul Public " Directia de Asistentă Socială " Resita - CENTRUL DE SERVICII DE ASISTENTA SOCIALA PT. PERSOANE VARSTNICE, situat în Municipiul Reşiţa, str. Teilor, nr. 1, cu o capacitate de 60 beneficiari;
-          CENTRUL DE ZI PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE VAMA MARGA, situat în Comuna Marga, sat Vama Marga, cu o capacitate de 15 beneficiari;
-          Serviciul Public " Directia de Asistentă Socială " Resita - CENTRUL DE ZI „ ABC”, situat în Municipiul Reşiţa, str. P-ţa Republicii, nr. 1, cu o capacitate de 30 beneficiari;

Cererile au fost soluţionate favorabil, în termenul legal, în trimestrul I 2014.

Începând cu luna februarie 2014 se aplică prevederile noi în materie de acreditare a furnizorilor de servicii sociale, respectiv de licenţiere a serviciilor sociale furnizate:
- Legea nr. 197 din 01.11.2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale – act normativ intrat în vigoare la data de 01 iunie 2013;
- H.G. nr.  118 din 19.02.2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicarea a Legii nr. 197 / 2012;
Potrivit noilor reglementări legislative, furnizorii de servicii sociale pot acorda servicii doar dacă deţin certificat de acreditare, iar serviciile sociale pot funcţiona pe teritoriul României, doar dacă sunt licenţiate.
Dosarul de acreditare / reacreditare se poate depune direct la registratura Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice sau poate fi trimis prin poştă, cu confirmare de primire.
Verificarea datelor şi informaţiilor din dosarul de acreditare al furnizorului, precum şi propunerea de aprobare sau respingere a cererii de acreditare / reacreditare se realizează de către persoanele care îşi desfăşoară activitatea în cadrul compartimentului de acreditare, din cadrul M.M.F.P.S.P.V.
Dacă sunt îndeplinite criteriile cerute de lege, se eliberează Decizia şi Certificatul de acreditare a furnizorului de servicii sociale.
În situaţia în care, în primii 3 ani de la data eliberării certificatului de acreditare, furnizorul nu a înfiinţat servicii sociale sau niciunul dintre serviciile sociale înfiinţate de acesta nu a primit licenţă de funcţionare, acreditarea furnizorului este retrasă din oficiu şi acesta este radiat din Registrul electronic unic al serviciilor sociale.
De la data retragerii acreditării, furnizorul poate depune o nouă solicitare de acreditare numai după o perioadă de minimum 2 ani.

În prezent pe raza judeţului Caraş Severin sunt acreditaţi un număr de 43 de furnizori de servicii sociale, publici şi privaţi.
 Furnizori Publici de servicii sociale:
- Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Caraş Severin:
Servicii în subordinea D.G.A.S.P.C.:
- Centrul de plasament „Speranţa” Reşiţa;
- Centrul de plasament „Bunavestire” Zăgujeni;
- Complexul de servicii sociale Reşiţa;
- Complexul de servicii sociale „Bunavestire”Caransebeş;
- Centrul de îngrijire şi asistenţă socială Oraviţa;
- Complexul de servicii sociale Oraviţa         
- Complexul de Servicii Sociale Comunitare pt. Persoane Adulte Reşiţa;
- Căminul pentru Persoane Vârstnice Sacu;
- Căminul pentru Persoane Vârstnice Bocşa;
- Căminul pentru Persoane Vârstnice Anina;
- Serviciul Public - Direcţia de Asistenţă Socială Reşiţa; 
- Serviciul Public de Asistenţă Socială Bocşa;
- Serviciul Public de Asistenţă Socială Oraviţa;
- Serviciul Public de Autoritate tutelară şi asistenţă Socială Anina;
- Serviciul Public de Asistenţă Socială Caransebeş;
- Centrul de Urgenţă pentru Persoane fără Adăpost Caransebeş;
- Episcopia Caransebeş - Complexul de Servicii Sociale "Sf. Vasile cel Mare” Caransebeş;
- Centrul de zi pentru copii Berlişte;
- Centrul de servicii sociale – Centrul de zi pentru persoane vârstnice Eftimie Murgu;
- Centrul sociale pentru vârstnici Borlovenii Noi;
- Centrul de zi pentru persoane vârstnice Bucova;
- Centrul de zi pentru persoane vârstnice Petroşniţa;
- Centrul de zi pentru persoane vârstnice Soceni;
- Serviciul Public - Direcţia de Asistenţă Socială Reşiţa – Centrul de servicii de asistenţă socială pentru persoane vârstnice Reşiţa;
- Centrul de zi pentru persoane vârstnice Vama Marga
- Serviciul Public - Direcţia de Asistenţă Socială Reşiţa – Centrul de zi „ABC” Reşiţa;
- Biserica greco- catolică Oraviţa;
- Primăria Comunei Forotic;

 Furnizori privaţi de servicii sociale:
- Fundaţia „ HUMANITAS PRODEO”: Oţelu Roşu:
             Servicii în subordinea Fundaţiei Humanitas Pro Deo:
                  - Centrul de tip familial Tabita Bocşa;
                  - Centrul de zi Humanitas Pro Deo Reşiţa;
                  - Centrul social pentru persoane cu HIV Reşiţa;
                  - Locuinţe protejate pentru tinerii aflaţi în dificultate – Reşiţa;
                  - Centrul pentru Adulţi şi Bătrâni Oţelu Roşu;
                  - Centrul pentru dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă Reşiţa
- Asociaţia de Binefacere ProVitam Reşiţa - servicii în subordine: Centrul de zi Pro Vitam Reşiţa;
- Asociaţia Caritativă „ Sf. Vincenţiu de Paul ” Reşiţa – serviciu în subordine  - Centrul social „Frederick Ozanam” Reşiţa pentru copii şi tineri care provin din familii cu situaţie socio- materială precară ;
- Asociaţia „Curcubeul” Pojejena: acordă servicii specializate pentru copii şi adulţi încadraţi în grad de handicap,  – Centru de recuperare neuromotorie Moldova Nouă;
- Asociaţia „ CARITAS ”: Caransebeş serviciu în subordine - Centrul de zi pentru copii şi tineri care provin din familii cu situaţie socio- materială precară şi asistenţă şi suport pentru persoane vârstnice de pe raza Municipiului Caransebeş;
- Asociaţia Medicală „Sfinţii Cosma şi Damian” Reşiţa serviciu în subordine - Centrul de zi pentru copii şi tineri, care provin din familii cu situaţie socio- materială precară;
- Fundaţia „Triumful Inimii” Bocşa: serviciu în subordine - Centrul de zi pentru copii şi tineri care provin din familii cu situaţie socio- materială precară.
- Fundaţia Aşezământul social Monahal Glimboca – Casa de bătrâni „Sfânta Treime” – servicii specializate pentru persoane vârstnice;
- Asociaţia Baptistă „Casa Dorca” Prilipeţ serviciu în subordine - Centru de plasament pentru copii şi tineri; 
-  Fundaţia Creştină „Copiii Noştri” Caransebeş acordă servicii de găzduire, suport familial, activităţi recreative pentru copii şi tineri care provin din familii cu situaţie socio- materială precară;
- Asociaţia „World Teach”: Oţelu Roşu:
- Servicii de asistenţă şi suport pentru copii şi tineri care provin din familii cu situaţie socio- materială precară,
- Servicii de asistenţă şi suport pentru persoane afectate de violenţa în familie şi victime ale traficului de fiinţe umane;
- Asociaţia Handicapaţilor Neuromotori Reşiţa acordă servicii primare de identificare, informare despre drepturi şi obligaţii persoanelor cu dizabilităţi neuromotorii;
- Asociaţia pentru Handicapaţii Psihic Caraş Severin acordă servicii primare de identificare, informare despre drepturi şi obligaţii persoanelor cu afecţiuni psihice;
- Asociaţia familiilor Anti HIV „ Inocenţă şi Speranţă ” Reşiţa acordă servicii primare de identificare, informare despre drepturi şi obligaţii persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA;
- Asociaţia Diabeticilor Caraş Severin acordă servicii primare de identificare, informare despre drepturi şi obligaţii persoanelor cu diabet;    
- Asociaţia Nevo Parudimos Reşiţa - Centrul de zi pentru copii şi tineri care provin din familii cu situaţie socio- materială precară.
- Cabinet individual de asistenţă socială „Boc Florin Petru” – acreditat pentru a furniza servicii sociale primare pentru copii, familii, persoane vârstnice: identificare a nevoii sociale, informare despre drepturi şi obligaţii, activităţi şi servicii de consiliere socială;
- Asociaţia Evolution Reşiţa – acreditată pentru a furniza servicii sociale primare de identificare, informare despre drepturi şi obligaţii, consiliere, pentru copii, familii, persoane vârstnice, precum şi servicii de sprijin şi orientare pentru integrarea, readaptarea şi reeducarea profesională.
- Asociaţia „Jesus Christ Living Hope Ministry” Caransebeş;
- Asociaţia Româno-germană „Sf. Maria” din Comuna Ticvaniu Mare.

Asigurarea finanţării/cofinanţării instituţiilor de asistenţă socială şi unităţilor medico-sociale, precum şi a programelor de interes naţional:
a) În perioada de referinţă au fost acordate sume pentru funcţionarea Căminului pentru Persoane Vârstnice Bocşa şi a Căminului pentru Persoane Vârstnice Anina, pentru un număr mediu de 92 beneficiari, suma achitată fiind de 1.366.986 lei.
            Astfel, pentru Căminul pentru Persoane Vârstnice Anina, a fost achitată suma de 655.907 lei, pentru un număr mediu de 46 beneficiari.
            Pentru Căminul pentru Persoane Vârstnice Bocşa, a fost achitată suma de 712.007 lei, pentru un număr mediu de 48 beneficiari.

b) A fost plătită suma de 1.779.018 lei, (sumă aprobată conform HG. 973/2012, prin Ordinul Ministrului Muncii nr. 496 / 15.03.2013), pentru finanţarea lucrărilor de amenajare, reparaţii, modernizări şi dotări la următoarele obiective de investiţii:
- Căminul pentru Persoane Vârstnice Sacu;
- Complexul de Servicii Sociale Comunitare pentru Persoane Adulte Reşiţa (fostul cămin pentru persoane vârstnice);
- Complexul de Servicii Sociale „Sf. Maria” Reşiţa;
- Centrul de urgenţă pentru Persoane fără Adăpost Caransebeş .

Subvenţii pentru asociaţii şi fundaţii alocate de la bugetul de stat, în condiţiile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială
În perioada ianuarie – decembrie 2014 a fost acordată suma de 30.421 lei,  cu titlul de subvenţie de la bugetul de stat, pentru Asociaţia de Binefacere Pro Vitam Reşiţa – Centrul de zi Pro Vitam, pentru un număr mediu de 21  beneficiari / lună.


Evaluarea şi verificarea calităţii serviciilor sociale:
       În perioada de referinţă au fost efectuate verificări la următorii furnizori de servicii sociale:
-          Serviciul Public " Directia de Asistentă Socială " Resita – Centrul de Servicii de asistenţă socială pentru persoane vârstnice
-          Centrul de zi pentru persoane vârstnice Vama MArga;
-          Serviciul Public " Directia de Asistentă Socială " Resita – Centrul de zi „ ABC” Reşiţa;
-          Căminul pentru Persoane Vârstnice Sacu;
-          Complexul de Servicii Sociale Comunitare pentru Persoane Adulte (fost cămin pentru persoane vârstnice) Reşiţa;
-          Căminul Pentru Persoane Vârstnice Anina;
-          Centrul social „Sf. Iosif” Oraviţa;
-          Serviciul Public de Asistenţă Socială Bocşa - Centrul de zi Bocşa;
-          Centrul de Îngrijire şi Asistenţă socială Oraviţa;
-      Căminul pentru persoane vârstnice „Sf. Constantin şi Elena” Caransebeş;
-      Fundaţia Aşezământul social monahal cu Casa de bătrâni „Sf. Treime” Glimboca;
-      Federaţia Caritas Timişoara: puncte de lucru Reşiţa / Anina şi Caransebeş / Oţelu Roşu;
-     Asociaţia de Binefacere Pro Vitam Reşiţa – Centrul de zi şi Centrul de Recuperare Neuromotorie Reşiţa;
-     Căminul pentru Persoane Vârstnice Anina;
-     Centrul social „Sf. Iosif” Oraviţa.
           
       De asemenea au fost verificate serviciile sociale furnizate şi modul de utilizare a subvenţiei acordate de la bugetul de stat în baza Legii nr. 34 / 1998, la Asociaţia de Binefacere Pro Vitam Reşiţa şi Federaţia Caritas Timişoara, (punctele de lucru din Reşiţa / Anina şi Caransebeş / Oţelu Roşu).

Acordarea de prestaţii sociale lucrătorilor migranţi, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 883 / 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială şi a Regulamentului CE nr. 987 / 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului CE nr. 883 / 2004:     
În perioada ianuarie – decembrie 2014 au fost eliberate / gestionate următoarele formulare:
- 2.876 formulare E 411, reprezentând cerere de informaţii privind dreptul la prestaţii familiale în statul de reşedinţă al membrilor familiei;
- 2.059 formulare E401, reprezentând atestatul privind componenţa familiei în vederea acordării prestaţiilor familiale;
- 15 formulare F002 – răspuns la cererea privind determinarea competenţei;
- 42 formulare E402 – atestat privind continuarea studiilor în vederea acordării prestaţiilor familiale;
- 1 formular F027 - răspuns la cererea de informaţii suplimentare (formularul E411);
- 1 formular E407 – reprezintă certificatul medical în vederea atribuirii unei alocaţii familiale speciale sau a unor alocaţii familiale majorate pentru copiii cu handicap;
- 2 formulare E001- cerere de solicitare sau comunicare de informaţii;
- 1 formular F003 – decizie privind determinarea competenţei; 
- 2 formulare F004 – răspuns la cererea privind determinarea competenţei; 
- 2 formulare E405 – atestat privind totalizarea perioadelor de asigurare, de angajare sau de activitate independentă sau privind cazurile de ocupări succesive în mai multe state membre, între termenele de plată prevăzute de legislaţia acestor state;
- 1 formular F023 – răspuns la cererea privind determinarea competenţei.

            Activitatea Comisiei constituite potrivit prevederilor Decretului Lege nr. 118/1990, republicat
      În cadrul A.J.P.I.S.  este constituită Comisia pentru aplicarea prevederilor Decretului Lege nr. 118 / 1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate sau constituite prizonieri.
Comisia are rolul de a stabili  calitatea de persecutat politic pentru persoanele care au fost în una din următoarele situaţii:
a) a executat o pedeapsă privativă de libertate în baza unei hotărâri judecătoreşti rămase definitivă sau a fost lipsită de libertate în baza unui mandat de arestare preventivă pentru infracţiuni politice;
b) a fost privată de libertate în locuri de deţinere în baza unor măsuri administrative sau pentru cercetări de către organele de represiune;
c) a fost internată în spitale de psihiatrie;
            d) a avut stabilit domiciliu obligatoriu;
            e) a fost strămutată într-o altă localitate.
            f) a fost deportată în străinătate după 23 august 1944;
      g) a fost constituită în prizonier de către partea sovietica după data de 23 august 1944 ori, fiind constituită ca atare, înainte de aceasta dată, a fost reţinută în captivitate după încheierea armistiţiului.

Persoanele aflate în situaţiile menţionate au dreptul la o indemnizaţie lunară de 100 lei (lit. c, d) sau 200 lei (lit. a,b, e, f, g), acordată proporţional cu perioada de persecuţie politică.

În perioada ianuarie –decembrie 2014, la Secretariatul Comisiei D.L. nr. 118/1990 au fost depuse 47 cereri noi.

 Autorizarea furnizorilor de formare profesională a adulţilor
            Au fost acordate autorizări noi pentru următorii furnizori de formare profesională a adulţilor:
-          I.I. RADU SORIN BEBE;
-          SC. NEW HOPE S.R.L.;
-          UNIVERSITATEA „EFTIMIE MURGU” REŞIŢA;
-          ASOCIAŢIA CENTRUL DE AFACERI REŞIŢA;
-          S.C. ASTRAL CONSULTING S.R.L.;
-          S.C. SHOP GSM S.R.L.;
-          ASOCIAŢIA DE BINEFACERE PROVITAM REŞIŢA;
-          S.C. MAGIC STUDIO S.R.L.;
-          S.C. EUROPEAN STEPS S.R.L.;
-          S.C. GENERAL AGRO S.R.L.;
-          S.C. TOP MEDIA S.R.L.;
-     S.C. B’ART CONSULTING S.R.L.;
-    S.C. G.V. GHEDAM INTERIM S.R.L.;
-    S.C. EUROPEAN STEPS S.R.L. 
-    S.C. AD FHR TRAINING S.R.L;
-    S.C. IVAN SECURITY CONSULTING S.R.L.;
-    S.C. MBK  SOFTWARE S.R.L.;
-    S.C. POP TIR SPORTIV S.R.L.;
-    S.C. PSIHO EXPERT S.R.L.;
-    S.C. IORDACHE SECURITY TRAINING S.R.L.;
-    CAMERA DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE CARAŞ-SEVERIN;

             În perioada ianuarie – decembrie 2014 nu au apărut situaţii care să impună retragerea unor autorizaţii, în condiţiile legii.

Concluzii privind activitatea desfăşurată:

Din analizarea rezultatelor obţinute, se poate aprecia îndeplinirea corespunzătoare, de către personalul agenţiei, a sarcinilor şi atribuţiilor stabilite prin lege.

Având în vedere atribuţiile conferite de lege, activităţile  Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, au în general caracter permanent, majoritatea desfăşurându-se lunar şi în funcţie de solicitări. Fac excepţie ajutoarele financiare şi ajutoarele de urgenţă care se acordă, pe bază de anchete sociale, pentru situaţii deosebite, precum şi sprijinul financiar acordat pentru încălzirea locuinţelor (aferent doar sezonului rece).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu