Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 13 ianuarie 2024

Învăţământul agricol mai atractiv pentru tineri

Învăţământul agricol mai atractiv pentru tineri: Peste 750 de elevi din 15 licee au beneficiat de lecţii de Agricultură 4.0, agricultură durabilă şi vizite de studiu la ferme agricole

Granturile "Mândru să fiu Fermier'" au fost oferite de World Vision România şi BNP Paribas Leasing Solutions în cadrul celui de-al doilea an de parteneriat

Bucureşti, 11 ianuarie 2023. Peste 750 de liceeni şi 30 de profesori din 15 licee din România au beneficiat, în acest an, de granturile "Mândru să fiu Fermier", oferite de World Vision România şi BNP Paribas Leasing Solutions. Obiectivul principal al proiectului este să inoveze învăţământul agricol, pentru a-l face mai atractiv pentru tineri.

Granturile oferite celor 15 licee sunt în valoare de 35000 Euro, iar rezultatele sunt următoarele:

- Peste 750 de liceeni au beneficiat de lecţii despre Agricultura 4.0 şi agricultura durabilă.

- Peste 30 de profesori au primit planuri de lecţii interactive.

- 300 de liceeni au participat în 26 de vizite de studiu la 22 ferme agricole care folosesc tehnologii moderne (maşini agricole care fac tratamente de precizie, pivoţi autonomi care asigură irigare automată, staţii meteo coordonate prin sateliţi, tractoare de ultimă generaţie, etc.).

- Toate cele 15 licee partenere au achiziţionat echipamente pentru lecţii şi demonstraţii practice.

În plus, peste 50 de elevi şi profesori din 15 licee agricole din 11 judeţe au participat la workshop-ul Agricultura 4.0, la Iaşi, pentru a se întâlni cu experţi din domeniul agricol care pentru a afla despre noile tehnologii folosite în livada cu stupi, ferma de vaci 4.0 şi tehnologiile Agricultura 4.0. Workshopul s-a încheiat cu o vizită de studiu la Universitatea de Ştiinţele Vieţii "Ion Ionescu de la Brad" Iaşi unde au fost vizitate centrul de cercetare, sera şi laboratoarele de mecanizare şi industrie alimentară.

"Am participat la o vizită de studiu la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj şi la ferma Cojocna. Am fost profund impresionat de laboratoarele de cercetare ale universităţii, de avansul tehnologic remarcat în practica agricolă, dar şi de animalele de la fermă. Am descoperit cum se identifică animalele bolnave utilizând tehnologii de ultimă generaţie, cum se tratează acestea. Am observat procesul mecanizat de mulgere a vacilor, modul în care se păstrează laptele şi producţia de lapte a unei vaci.", a declarat Nicu T., elev în clasa a IX-a la un liceu agricol din Bistriţa.

"Nu mă consider profesor, ci un mentor pentru studenti, un fel de coleg mai mare care încearcă să-i inspire. Intr-o lume tot mai sufocată de tehnologie, industrie şi poluare, în care natura este constrânsă să se adapteze, acolo unde poate, este important ca prin educaţie, prin participare şi mobilizare civică, tinerii de azi să conştientizeze importanţa protejării naturii, folosirea de tehnologii de vârf - senzori, roboţi, sateliţi şi drone - pentru a genera şi procesa un volum uriaş de date accesibile prin dispozitive mobile şi diverse platforme.", a menţionat unul dintre profesorii universitari de la USAMV Cluj Napoca.

***

Despre pachetul educaţional inovator Agricultura durabilă şi Agricultura 4.0.

World Vision România, în cadrul Consorţiului Creştem prin Educaţie Agricolă, a elaborat un modul educaţional inovator despre Agricultura durabilă şi Agricultura 4.0. Planurile de lecţie, însoţite de filme şi prezentări familiarizează elevii cu cele mai importante concepte ale agriculturii durabile. Elevii învaţă despre cum bunele practici de management în agricultură influenţează producţia de hrană reducând impactul asupra mediului şi îmbunătăţind calitatea vieţii oamenilor. Pachetul educaţional poate fi găsit pe site-ul Programului "Creştem prin Educaţie Agricolă": https://educatieagricola.ro/programe-si-resurse/resurse/.

Despre World Vision România

World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 32 de ani de prezenţă în România, am ajutat peste 800.000 de copii şi adulţi, în aproape 800 de comunităţi din 40 judeţe.

Despre BNP Paribas Leasing Solutions

BNP Paribas Leasing Solutions ofera soluţii eficiente de finanţare a echipamentelor în sectoare cheie, inclusiv agricultură, construcţii, transport, manipularea materialelor, IT&C, echipamente medicale şi tehnologie verde. Pe baza istoriei noastre de 70 de ani, partenerii şi clienţii noştri se bazează pe expertiza noastră de piaţă şi serviciile oferite pentru a-şi accelera creşterea, transformarea şi tranziţia către o economie circulară cu carbon scăzut. Suntem prezenţi în 17 ţări din Europa si Turcia, având angajaţi peste 3.700 de experţi. Oferim, în plus, soluţii de finanţare a furnizorilor în SUA şi Canada în parteneriat cu Banca Montreal şi în China prin Jiangsu Financial Leasing. În 2022, am creditat peste 14 miliarde euro prin finanţarea activelor, iar în prezent gestionam un portofoliu de active finanţate prin leasing în valoare de 38 miliarde euro. BNP Paribas Leasing Solutions este deţinuta în întregime de BNP Paribas si face parte din cadrul diviziei Commercial, Personal Banking & Services a Grupului.
Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.leasingsolutions.bnpparibas.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu