Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 29 ianuarie 2024

ANCOM dereglementeaza la nivel national pietele de terminare a apelurilor de voce in retelele publice de telefonie

In urma parcurgerii procesului de consultare publica nationala, ANCOM a agreat cu industria proiectul de decizie privind retragerea obligatiilor individuale existente in sarcina furnizorilor de servicii de terminare a apelurilor de voce la puncte fixe, respectiv la puncte mobile, desemnati cu putere semnificativa in runda anterioara de analize de piata.

Autoritatea deruleaza periodic demersuri de revizuire a pietelor relevante de gros, conform legislatiei nationale si europene in vigoare, pentru a asigura functionarea pietelor cu amanuntul de telefonie in conditii concurentiale si pentru a proteja astfel interesele utilizatorilor finali.

Prin intermediul proiectului de decizie dezbatut si agreat cu industria, ANCOM retrage toate obligatiile impuse la nivel national in sarcina operatorilor identificati cu putere semnificativa pe pietele relevante corespunzatoare serviciilor de terminare a apelurilor de voce la puncte fixe, respectiv la puncte mobile in retelele publice de telefonie.

La baza deciziei au stat analizele realizate de ANCOM pe ambele piete de terminare a apelurilor, pentru evaluarea oportunitatii mentinerii, modificarii sau retragerii obligatiilor impuse anterior, care au aratat ca, in profida existentei unor bariere la intrarea pe piata, circumstantele concurentiale s-au schimbat de la precedenta etapa de evaluare a acestor piete. Un element determinant pentru concluziile analizelor de piata realizate a fost intrarea in vigoare, incepand cu data de 1 iulie 2021, a Regulamentului Delegat (UE) 2021/654, care reglementeaza, la nivel european, tarifele maxime ce pot fi percepute pentru serviciile de terminare a apelurilor. Astfel, odata eliminata cea mai importanta problema concurentiala ce ar putea aparea pe pietele identificate, si anume posibilitatea furnizorilor de servicii de terminare a apelurilor de a-si manifesta puterea de piata prin cresterea excesiva a tarifelor pentru terminarea in propriile retele publice de telefonie a apelurilor provenite din alte retele, Autoritatea a considerat ca riscul aparitiei altor probleme concurentiale la nivel national este puternic diminuat.

Intrucat atunci cand sunt retrase anumite obligatii impuse in sarcina unor furnizori cu putere semnificativa este necesar ca operatorii, care au calitatea de cumparatori si sunt afectati de aceste masuri, sa cunoasca din timp schimbarile intervenite pe piata, ANCOM a stabilit o perioada tranzitorie de un an. Pe parcursul acestei perioade, obligatiile specifice impuse anterior vor fi mentinute in aceleasi conditii.

Consultare europeana

Conform cadrului european de reglementare in domeniu, ANCOM urmeaza sa notifice masurile propuse catre Comisia Europeana, Organismul Autoritatilor Europene de Reglementare in Domeniul Comunicatiilor Electronice (OAREC) si autoritatile nationale de reglementare din celelalte state membre ale Uniunii Europene. Comisia Europeana, OAREC si celelalte autoritati de reglementare vor putea transmite ANCOM comentarii si observatii in termen de o luna de la data notificarii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu