Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 4 octombrie 2023

Reșița Mountain Bike Race 2023

 
Ce este Resita Mountain Bike Race?
Este un concurs de mountain bike, de tipul XCO, care se va desfășura pe Dealul Ciorii din apropierea Reșiței. Fiind un concurs de MTB - XCO, concurenții vor avea de parcurs un traseu de 4 km, pe care vor face mai multe ture în funcție de categoria de concurs. Numărul de ture variază, de la 3 ture (cadeți) la 7 ture (Elite). 
De menționat este și faptul că traseul este făcut de la 0, manual, cu toate elementele necesare unei astfel de competiții;

Când se desfășoară evenimentul?
Duminică, 8 octombrie, pe Dealul Ciorii - Reșița!

Ce este important să știe concurenții?
👉 Traseul are 4 km și 125 m diferență de nivel. Pot să descarce trackul traseului de pe siteul concursului și să vadă exact cum se ajunge la zona de start;
👉 Traseul nu este greu! Fiecare sportiv care a mai participat la 2-3 concursuri va putea să facă față traseului. Zonele mai periculoase din traseu beneficiază și de rute alternative mai ușoare!
👉 Avem 14 categorii de concurs: 
ELITE M/F
Cadeți (15-16) M/F
Juniori (17-18) M/F
Amatori (19 – 29) M/F
Amatori (30-39) M/F
Amatori (40-50) M/F
Amatori (50+) M/F
O categorie se comasează, doar în cazul în care nu sunt 5 participanți la start, înscriși la categoria respectivă!
👉 În funcție de categoria de concurs, fiecare participant va avea de parcurs un număr corespunzător de ture, de la 3 la 7, pe traseul de 4 km!
👉 Fiecare concurent va primi un tricou personalizat și un ulei de lanț, în pachetul de înscriere!
👉 Unul dintre premiile de la tombola este un zbor cu parapanta în tandem, la Clopotiva! 
👉   De la 1 octombrie, taxa este de 120 de lei. La fața locului, taxa o să fie 150 de lei. Din acest motiv, îi încurajăm să se înscrie săptămâna aceasta și să beneficieze de taxa redusă.
👉 Site: https://rmr.bikeattack.ro/
👉 Event Facebook: Resita Mountain Bike Race 2023 (https://www.facebook.com/events/1654435421725146)
👉 Bike Attack Facebook Page: https://www.facebook.com/asbikeattack

Cum ajungi la zona de start/finish a traseului?
Din centrul orașului Reșita urmezi ieșirea catre localitatea Lupac/Oravița. După aproximativ 3 km, ajungi la STEMA orașului Reșița, poziționată pe partea dreaptă. Poți parca mașina acolo și să vii pe jos/cu bicicleta în zona de start sau poți să vii cu masina pe drumul pietruit. De la stema orașului, trebuie să o iei spre stânga. Sunt aproximativ 2 km de mers, în ușoară urcare. În zona de start/finish a concursului, vom amenaja și câteva locuri de parcare
!!Noi vă recomandăm să lasați masina la asfalt și să veniți pe jos/pe bike până la zona start/finish, evitând aglomerația și drumul pietruit!!

Textul nostru de pe SITE:
XCO din nou la Resita! De-a lungul timpului, am organizat mai multe concursuri de XCM, Enduro și XCO la Reșița. 
Pentru această toamnă, în 8 octombrie, ne întoarcem cu un concurs de XCO, pe Dealul Ciori – Reșița. Acolo avem cele mai faine poteci din jurul Reșiței și pregătim un traseu de aproximativ 4 km, cu urcări faine, dar și cu coborâri provocatoare.
Ne dorim ca voi să vă bucurați cu adevărat de moutainbike, indiferent de condiția fizică!
Este important să stiți că vom avea atât categorii de Amatori, cât și Elite, dar nu-i uităm nici pe Juniori! Numărul maxim de participanți este de 300!
La final, vrem să iti spunem că ediția din acest an face parte din programul RoBikeValley, inițiat de Decathlon.ro, implementat de Fundația Comunitară Banatul Montan și Fundația Comunitară Timișoara;

Pentru orice întrebare, nu ezitați să ma contacti pe Facebook, pe email g.popovici@yahoo.com sau pe WhatsApp/telefonic: 0751085092

           1. Fotografii pentru articole: https://photos.google.com/share/AF1QipPiPYuFky7aF2I3YuEc5AXind97fLU5G3N8Rd7f5X6Inwo05M8Y_7MP6z2wWB3esQ?key=dXdsNFhTblZPUjl1eVNxSGdGY2EtWHE1LUhMLXpB 
Autor (Srinca Flavius)

         2. Fotografii pentru articole:
https://www.facebook.com/asbikeattack
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu