Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 9 octombrie 2023

1000 de vouchere pentru consultaţii medicale online oferite românilor din diaspora la RePatriot Summit 2023


Peste 450 de oameni de afaceri români din toată lumea au venit la Bucureşti pentru ediţia a opta RePatriot Summit, intre 5 si 8 octombrie. Deschiderea oficială a avut loc la Opera Naţională, unde Romanian Business Leaders, prin comunitatea Repatriot, a oferit un concert extraordinar în onoarea românilor de pretutindeni ce fac cinste României. A urmat Gala Top 100 Români de Pretutindeni, care a ajuns la a şasea ediţie, unde au fi premiaţi şi aplaudaţi la scenă deschisă încă 100 de români extraordinari din străinătate, care fac cinste României.

"Anul acesta am aplaudat la scenă deschisă încă 100 de români extraordinari care prin ceea ce fac şi-au dobândit respectul comunităţilor în care lucrează. Suntem la a şasea ediţie a Galei şi până acum am premiat 600 de români pe care orice ţară şi guvern şi i-ar dori aproape. Aşteptăm Guvernul.", a spus Marius Bostan, antreprenor în serie şi iniţiator Repatriot.

Programul ediţiei a opta a Summitului Repatriot a continuat vineri, 6 octombrie, la Palatul Parlamentului unde întreaga zi a fost plină de discursuri, analize, discuţii şi prezentări care au generat o parte din soluţiile românilor din ţară şi din afara graniţelor pentru dezvoltarea economică a României.

Partenerul Repatriot, Ringdoc - o aplicaţie de telemedicină, oferă românilor din diaspora 1000 de vouchere pentru consultaţii medicale online - pentru a oferi un mic semn al unui partener privat care arată cum tehnologia avansată este pusă în slujba românilor aflaţi departe. Voucherele sunt valabile un an de zile începând cu 10 octombrie. Astfel, românii din diaspora sunt invitaţi să descarce aplicaţie Ringdoc şi să folosească codul Repatriot95, prin care au o reducere de 95% din tariful consultaţiei, indiferent de specialitatea medicală aleasă.

Pe 6 octombrie, in paralel cu cele peste 30 de intervenţii aflate pe scena principală a sălii CA Rosetti (filmare aici şi aici) au avut loc 3 mese rotunde strategice în format Chatham House în Salonul Alb al Senatului pe teme de Geopolitică şi Securitate, Proiecte Strategice şi Tehnologie şi Inteligenţă Artificială. Concluziile acestor întâlniri şi a discuţiilor ulterioare vor fi concentrate în documente strategice oferite decidenţilor.

"Diaspora joacă un rol esenţial în viitorul economic al României. Ne angajăm să creăm un mediu favorabil în care antreprenorii aspiranţi şi companiile consacrate pot beneficia de reţeaua vastă a diasporei pentru mentorat, investiţii şi extinderea pe piaţă. În acelaşi timp, ne străduim să aducem diaspora mai aproape de România." - Mihai Lehene, Preşedinte Romanian United Fund (RUF)

Tot la Summit s-a decis şi parteneriatul strategic al Repatriot cu Romanian United Fund - RUF din Statele Unite ale Americii, care constă în cooperarea extinsă cu platforma comunităţilor românilor din America şi susţinerea reciprocă a proiectelor de conectare cu ţara.

Dana Bucin, Avocat Partener în Statele Unite, a lansat campania pentru micşorarea ratei de refuz pentru Visa Waiver. Oricine are nevoie de ajutor pentru viza americană pentru a organiza o conferinţă de afaceri în Statele Unite poate scrie un mesaj de solicitare de sprijin la office@repatriot.ro.

Un moment special la Summit a fost despre creşterea competitivităţii României, a companiilor, instituţiilor şi organizaţiilor româneşti. Grupul iniţiat de Repatriot în urmă cu un an, Romania Excellence Program, a devenit partener al Baldrige Foundation din SUA. Acest lucru a fost anunţat chiar de Steven Hoisington, invitat special al Summitului şi evaluator Baldrige.

Acţiunea s-a mutat în weekend pe malul Mării Negre, la Limanu - Constanţa, o ocazie foarte bună pentru participanţi de a crea conexiuni şi parteneriate noi. Repatriot a lansat propria competiţie nautică cu 10 echipaje ilustrând cele 10 categorii ale Top 100 Români de Pretutindeni, dar şi parteneriatul cu companii puternice din România.
La întâlnirea de la Limanu, Sandra Pralong, Consilier de Stat la Departamentul pentru Relaţia cu Românii din Afara Graniţelor din cadrul Administraţiei Prezidenţiale a declarat: "Parteneriatul între instituţiile publice şi cele din societatea civilă asigura continuitatea acestor iniţiative valoroase [cum ar fi şi Summitul RePatriot, n.r], care astfel pot dăinui fără a fi influenţate de ciclurile electorale".

Marius Bostan: "Ne-am dorit să arătăm că ştim să înfruntăm pericolele din Marea Neagră şi chiar am avut un vânt ostil dinspre Rusia dar nimeni nu s-a temut şi nimeni nu a fost rănit, ceea ce e rar în competiţiile nautice. Am vrut să evocăm şi dragostea noastră pentru libertate, competiţie bazată pe curaj şi abilitatea de a lucra împreună în timpuri care provoacă. Am dorit să arătăm că sezonul turistic continuă la Marea Neagră şi că avem locuri de care să ne mândrim în lumea întreagă".

Repatriot este o comunitate de români cu iniţiativă, care creşte permanent în toată lumea, printr-un proiect bazat pe voluntariat al Romanian Business Leaders, iniţiat în 2015 pentru "a conecta românii de pretutindeni la oportunităţile de Acasă".

Detalii pe repatriot.ro/summit-2023 şi la summit@repatriot.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu