Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 20 iulie 2022

Problemele de alimentare cu energie electrica au generat cele mai multe incidente de securitate in sectorul telecom

"Conform datelor Autorităţii, în contextul continuării utilizării intensive a serviciilor de comunicaţii electronice în 2021, incidentele de securitate s-au redus semnificativ comparativ cu anul anterior, cu aproximativ 30%, atât în ceea ce priveşte numărul lor total, cât şi cel al conexiunilor afectate. Serviciile cu cei mai mulţi abonaţi, respectiv cele de telefonie mobilă şi internet mobil, au fost mai puţin afectate de incidente în raport cu anul precedent, cu alte cuvinte în aceste cazuri măsurile de securitate adoptate au produs efecte pozitive în privinţa creşterii rezilienţei reţelelor. Aşa cum am mai atras atenţia anterior, întrerupererea alimentării cu energie tinde să devină principala sursă a incidentelor de securitate din sectorul telecom - aproape jumătate din incidentele înregistrate în 2021 sunt corelate cu probleme în alimentarea cu energie electrică, fie din partea furnizorului, fie din partea partenerilor acestuia. Prin contrast, operatorii telecom nu au raportat Autorităţii niciun incident semnificativ de securitate cibernetică care să fi afectat confidenţialitatea, integritatea sau autenticitatea informaţiilor. Concluzionând, realitatea domeniului telecom din România ne arată faptul că stăm foarte bine la capitolul securitate cibernetică a reţelelor, dar în schimb sunt probleme numeroase legate de întreruperile alimentării cu energie electrică a echipamentelor, iar măsurile pentru preîntâmpinarea reapariţiei acestora au o eficienţă foarte limitată", a declarat Eduard LOVIN, vicepreşedintele Autorităţii.

Conexiuni afectate

Conform notificărilor primite în 2021, cinci furnizori de reţele publice de comunicaţii electronice sau de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului au înregistrat 410 incidente cu impact semnificativ asupra securităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, în scădere cu aproximativ 30% faţă de anul 2020.

Acestea au afectat, în total, aproximativ 8 milioane de conexiuni.

Ca şi în anii precedenţi, cele mai multe conexiuni afectate de incidentele semnificative sunt cele de telefonie mobilă şi SMS (3,3 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de internet mobil (2,8 milioane de conexiuni), internet fix (aproape 520 de mii de conexiuni), retransmisia programelor media audiovizuale (aproximativ 350 de mii de conexiuni) şi telefonie fixă (aproape 1 milion de conexiuni).

Continuă trendul de scădere a numărului de conexiuni afectate în cazul serviciilor mobile, cu 41%, precum şi în cazul serviciilor de retransmisie a programelor media audiovizuale, cu 37%. Pe de altă parte, în cazul serviciilor de telefonie fixă se poate constata o creştere semnificativă, de peste 100%, a numărului de conexiuni afectate în condiţiile în care numărul de conexiuni fixe de telefonie continuă să scadă.

Numărul mediu de conexiuni afectate de un incident în 2021 este de 18.577, în scădere faţă de 20.582 conexiuni în anul 2020. Defalcat pe servicii însă, situaţia indică o creştere a numărului mediu de conexiuni afectate în cazul serviciilor de telefonie fixă şi în cazul serviciilor de internet fix şi o scădere în cazul serviciilor mobile şi a serviciilor de retransmisie a programelor media audiovizuale.

Durata totală a incidentelor raportate în anul 2021 este de 2.276 ore şi 44 de minute, în scădere semnificativă comparativ cu anul anterior, când durata incidentelor a fost de 3.339 ore, în timp ce durata medie a fost de 5 ore şi 30 minute, similar cu cea înregistrată în 2020 (5 ore şi 48 de minute).

Distribuţia geografică

Din punctul de vedere al ariei geografice afectate, în 2021, cele mai multe dintre incidente au afectat un singur judeţ (225 de incidente), un număr comparabil de incidente au afectat între 2 şi 10 judeţe simultan (183 de incidente) şi doar două incidente au avut efecte la nivel naţional.

Cele mai afectate din punctul de vedere al numărului de incidente au fost judeţele Dâmboviţa (43 de incidente), Teleorman (42 de incidente), iar cel mai puţin afectate au fost Tulcea (4 incidente) sau Brăila şi Vrancea, cu câte 6 incidente cu impact semnificativ petrecute în 2021.

Resursele afectate

Din punctul de vedere al resurselor afectate, cele mai multe incidente au afectat mediile de transmisiune (237 de incidente) şi staţiile de bază şi controlerele mobile (116 incidente).

În cadrul a 13 dintre incidente au fost afectate concomitent mai multe categorii de resurse, spre deosebire de anul precedent, când cele mai multe dintre aceste tipuri de incidente au avut drept cauză fenomene naturale (cod galben şi portocaliu de vreme severă, vânt puternic, ninsori abundente, viscol), în 2021 cele mai multe incidente au fost din categoria Cauză externă/Parte terţă/Eroare umană (lucrări efectuate de terţi la partea carosabilă, alimentare cu apă etc.) şi care au afectat multiple categorii de echipamente care au rămas fără alimentare cu energie electrică.

Raportul ANCOM

Raportul ANCOM privind incidentele semnificative care au afectat securitatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice în anul 2021 a fost realizat pe baza informaţiilor puse la dispoziţie de către furnizori şi este disponibil aici. Autoritatea colectează aceste date în baza Deciziei preşedintelui ANCOM nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligaţia de a notifica Autoritatea cu privire la incidentele cu impact semnificativ asupra securităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenţei şi inovaţiei pe pieţele comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotaţie şi resurse tehnice asociate), încurajarea investiţiilor eficiente în reţele şi infrastructuri şi promovarea conectivităţii ultrarapide. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.ro, www.portabilitate.ro si www.veritel.ro. Pentru a testa si monitoriza calitatea serviciului de internet, accesaţi www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu servicii de voce mobilă a localităţilor, drumurilor naţionale şi judeţene din România, accesaţi www.aisemnal.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu