Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 21 iulie 2022

Noi reglementări de la ANPC, în ceea ce priveşte procedurile de soluţionare alternativă a litigiilor şi insolvenţă a persoanelor fizice

 
Pentru o intensificare a activităţii Direcţiilor de Soluţionare Alternativă a Litigiilor - SAL şi de Insolvenţă a Persoanelor Fizice, din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), au fost emise două ordine al preşedintelui instituţiei, menite să să fluidizeze comunicarea dintre cele două direcţii şi consumatori, în piaţă.


Astfel, a fost dispusă afişarea de către operatorii economici care activează pe teritoriul României, în contact direct cu consumatorul-persoană fizică, a unei plachete speciale, menită să atragă atenţia asupra procedurilor de soluţionare alternativă a litigiilor - SAL şi asupra Platformei SOL a Comisiei Europene, cu acelaşi rol, în cazul comerţului online.

Totodată a fost dispus ca, pentru corecta informare a consumatorilor şi pentru a le oferi acestora posibilitatea de a afla informaţii referitoare la modul în care pot avea acces la procedurile legale privind insolvenţa persoanelor fizice, prestatorii de servicii financiar-bancare şi nebancare, precum şi casele de amanet să aibă obligaţia de a afişa o placheta specială, informativă, în acest sens.

Scopul amplasării acestor înscrisuri, la loc vizibil, în spaţiul de comercializare sau de prestare a serviciului, inclusiv a serviciilor turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, este acela de a înlesni accesul consumatorilor la entitatea de soluţionare alternativă a litigiilor, din cadrul ANPC, şi la procedurile de tip SAL, în vederea soluţionării pe cale amiabilă a reclamaţiilor acestora, precum şi, după caz, la procedura de insolvenţă a persoanelor fizice.

Plachetele, care vor fi realizate prin grija comerciantului sau prestatorului de servicii, vor avea o grafică unitară, modelele putând fi descărcate de pe site-ul ANPC, la linkul https://tinyurl.com/plachetafizicaSAL - pentru SAL - şi la linkul https://tinyurl.com/pictogramaINSOLVENTA - pentru insolvenţa persoanelor fizice.

În cazul comercianţilor care administrează site-uri de vânzări, preluare comenzi on-line şi/sau publicitate la produse şi/sau servicii, la servicii turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce - comerţ electronic, aceştia sunt obligaţi să afişeze pe prima pagină a site-ului - home page, pe bara de menu a paginii, pictogramele care promovează procedura SAL, la linkul https://tinyurl.com/pictogramaSAL sau Platforma SOL a Comisiei Europene -ec.europa.eu/consumers/odr. Aceasta este platforma europeană de soluţionare online a litigiilor.

De asemenea, prestatorii de servicii financiar-bancare şi nebancare precum şi casele de amanet care administrează site-uri de vânzări produse şi servicii sunt obligaţi să afişeze pe prima pagină a site-ului placheta de la link-ul https://tinyurl.com/plachetaINSOLVENTA, sub forma unei pictograme.

De la prevederile acestui ordin, sunt exceptaţi comercianţii care activează în domeniile pentru care sunt constituite entităţi SAL specifice, conform prevederilor actelor normative privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, adică sistemul bancar şi cel financiar non-bancar.

Ca urmare a publicării acestor ordine în Monitorul Oficial, comisarii ANPC vor putea verifica, după scurgerea termenului de 45 de zile, modul în care au fost puse în practică prevederile sale.

În acest context, ANPC le mulţumeşte primilor operatori economici care au şi încheiat, cu instituţia, un protocol prin care îşi asumă promovarea şi utilizarea structurilor şi procedurilor de tip SAL, pentru rezolvarea potenţialelor diferende cu consumatorii. Aceştia sunt Altex, emag.ro şi vola.ro, unii dintre ei deţinând şi magazine staţionare şi platforme de vânzare online.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu