Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 29 martie 2019

Unul din doi copii, victimă a abuzului de tip bullying la școală


Asociaţia Telefonul Copilului atrage atenția asupra necesității unor măsuri urgente pentru diminuarea fenomenului bullying în rândul copiilor

La șaseluni de la lansareaproiectului “STAND UP-Creștereaparticipării șiroluluisocietățiicivileîninfluențarea șiîmbunătățireapoliticilorpublice” (cod SMIS 2014+: 110423), AsociațiaTelefonulCopiluluipropune o serie demăsuripentruprevenireașidiminuareafenomenului bullyingînmediul școlar.

Analiza informațiilor referitoare la fenomenul bullying cuprinse în baza de date a Asociației Telefonul Copilului, realizată în cadrul proiectului arată faptul că acestfenomen a afectatunul din doicopii care au apelat la serviciileAsociațieiTelefonulCopilului, înanul 2018.77,22% dintre situațiile de abuz de tip bullying au avut loc în grădiniță / școală, iar 22,78% au avut loc în spațiul public.În 40,10% dintresituațiile de abuz de tip bullying, copiii au expusefecte ale acestuifenomen care reprezintăriscurimajoreasuprasănătățiimintale a copiilorvictime. Copiiisimtnevoiasă se izoleze, se simtsinguri, se simtexcluși,sau au dificultățiînrelaționare cu ceilalțicopii, manifestăteamășistări de anxietateînprezențacolegilor de școalăînprocentaj de 74,29%. De asemenea, înprocentaj de 25,71%, copiiisimtnevoiasă se automutileze, au tentative de suicid, gândurisuicidareșidorescsăabandonezeșcoala.
„Cadrul normativ existent acoperă la nivel general problematica specifică abuzului de tip bullying, fără a o defini și individualiza între provocările subsumate violenței împotriva copilului. Analiza informațiilor referitoare la fenomenul bullying cuprinse în baza de date a Asociației Telefonul Copiluluisubliniazănevoia caacestfenomensă fie recunoscut ca o problemă de sănătatepublică, nu doar ca o simplămanifestare a unorprocesepsihologiceindividuale.Înacest context, școalatrebuie săabordezebullying-ul în mod sistematic, ca parte a Planului de Dezvoltare Instituțională, iar prevenirea și diminuarea bullying-ului trebuie să devină indicator de calitate în instituțiile de învățământ, adoptat și monitorizat la nivelul ARACIP. În același timp, monitorizarea audio-video a unităților de învățământ trebuie să fie extinsăși la nivelul grădinițelor”, a declarat Cătălina Surcel, Director executiv, Asociația Telefonul Copilului.

Încadrulproiectului “STAND UP-Creștereaparticipării șiroluluisocietățiicivileîninfluențarea șiîmbunătățireapoliticilorpublice” (cod SMIS 2014+: 110423), AsociațiaTelefonulCopilului a dezbătutsoluțiileidentificateîmpreună cu reprezentanțiaiinstituțiilorpublice, aipartenerilorsocialișiaiorganizațiilorneguvernamentale. Rețeauatematică de specialiștiaidentificat:

·         necesitateadezvoltăriișiadoptăriiuneipoliticipublicepentruprevenireașidiminuareafenomenului bullying
·         necesitatea ca autoritățilerecunoască în mod formal existența fenomenului bullying și să convină asupra unei definiții a conceptului, pe baza studiilor existente în plan internațional, a bunelor practici din Uniunea Europeană, precum și a analizelor realizate în sistemul educațional românesc
·         necesitatea ca unitățile de învățământ să dezvolte proceduri de identificare și soluționare a bullyingului
·         necesitatea ca toți consilierii școlari de la nivelul CJRAE să aibă atribuții clare în domeniul educației pentru prevenirea bullyingului și să acționeze ca atare la nivelul unităților de învățământ
·         necesitatea ca teme legate de bullyingsă își facă loc în curriculumul școlar în cadrul orelor de consiliere și orientare, dirigenție, ca teme în cadrul curriculumului de educație civică și în manualele aferente
·         necesitatea formării inițiale și continue a personalului didacticîn ceea ce privește bullying-ul
·         necesitatea ca inspectoratele școlare și unitățile de învățământ să organizeze campanii de sensibilizare referitoare la bullying
  
Trebuie reamintit faptul că beneficiarii direcți ai acestei politici educaţionale sunt elevii, dar sunt vizați ca beneficiari indirecți și părinţii, personalul didactic, categoriile asociate, comunitatea, întreaga societate.
Proiectul “STAND UP-Creștereaparticipării șiroluluisocietățiicivileîninfluențarea șiîmbunătățireapoliticilorpublice”, cod SMIS 2014+: 110423, estederulatpe o perioadă de 16 luni șivizeazăatâtconștientizareaînrândulpublicului a efectelor negative ale bullying-uluiînrândulcopiilor șiadolescenților, cât șidezvoltarea șiimplementareaunorpoliticipublice alternative pentrudiminuareaacestuifenomenși a consecințeloracestuia.
Beneficiarul proiectului “STAND UP-Creșterea participării și rolului societății civile în influențarea și îmbunătățirea politicilor publice”, cod SMIS 2014+: 110423 este Asociația Telefonul Copilului.
Date de contact:
Pentru informații detaliate despre proiectul “STAND UP-Creșterea participării și rolului societății civile în influențarea și îmbunătățirea politicilor publice”, cod SMIS 2014+: 110423,vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon: 0740 111 468, sau adresa de e-mail catalina.surcel@telefonulcopilului.ro

Despre Asociaţia Telefonul Copilului
Cu o experienţă de 17 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, de luni până vineri între orele 08.00-20.00 și sâmbătă-duminicăîntre orele 10.00-14.00 Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 decembrie 2018, un număr total de 2.450.888 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 82.684 cazuri care au necesitat consiliere de lungă durată și / sau intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Telekom România și Telekom România Mobile Communications. Asociaţia Telefonul Copilului răspunde copiilor şi părinţilor și online prin intermediul www.116111.ro, totodată prin intermediul aplicației mobile Happygraff, accesibilăpe telefoane mobile cu sistem de operare Android.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu