Asociaţia
Telefonul Copilului atrage atenția asupra necesității unor măsuri urgente
pentru diminuarea fenomenului bullying în rândul copiilor
La șaseluni
de la lansareaproiectului “STAND UP-Creștereaparticipării șiroluluisocietățiicivileîninfluențarea șiîmbunătățireapoliticilorpublice” (cod SMIS 2014+: 110423), AsociațiaTelefonulCopiluluipropune
o serie demăsuripentruprevenireașidiminuareafenomenului bullyingînmediul școlar.
Analiza informațiilor referitoare la fenomenul bullying cuprinse în baza de
date a Asociației Telefonul Copilului,
realizată în cadrul proiectului arată faptul că acestfenomen a afectatunul din doicopii care au apelat
la serviciileAsociațieiTelefonulCopilului, înanul 2018.77,22% dintre situațiile de abuz
de tip bullying au avut loc în grădiniță / școală, iar 22,78% au avut loc în
spațiul public.În 40,10%
dintresituațiile de abuz de tip bullying, copiii au expusefecte ale
acestuifenomen care reprezintăriscurimajoreasuprasănătățiimintale a
copiilorvictime. Copiiisimtnevoiasă se izoleze, se simtsinguri, se simtexcluși,sau
au dificultățiînrelaționare cu ceilalțicopii, manifestăteamășistări de
anxietateînprezențacolegilor de școalăînprocentaj de 74,29%. De asemenea, înprocentaj
de 25,71%, copiiisimtnevoiasă se automutileze, au tentative de suicid, gândurisuicidareșidorescsăabandonezeșcoala.
„Cadrul normativ existent acoperă
la nivel general problematica specifică abuzului de tip bullying, fără a o defini și individualiza între provocările
subsumate violenței împotriva copilului. Analiza informațiilor referitoare
la fenomenul bullying cuprinse în baza de date a Asociației Telefonul Copiluluisubliniazănevoia caacestfenomensă fie
recunoscut ca o problemă de sănătatepublică, nu doar ca o simplămanifestare a
unorprocesepsihologiceindividuale.Înacest context, școalatrebuie săabordezebullying-ul în
mod sistematic, ca parte a Planului de Dezvoltare Instituțională, iar prevenirea și diminuarea bullying-ului trebuie să
devină indicator de calitate în instituțiile de învățământ, adoptat și monitorizat la nivelul ARACIP. În
același timp, monitorizarea audio-video a unităților de învățământ trebuie să
fie extinsăși la nivelul grădinițelor”, a declarat Cătălina Surcel, Director
executiv, Asociația Telefonul Copilului.
Încadrulproiectului
“STAND UP-Creștereaparticipării șiroluluisocietățiicivileîninfluențarea șiîmbunătățireapoliticilorpublice” (cod SMIS 2014+: 110423), AsociațiaTelefonulCopilului
a dezbătutsoluțiileidentificateîmpreună cu reprezentanțiaiinstituțiilorpublice,
aipartenerilorsocialișiaiorganizațiilorneguvernamentale. Rețeauatematică de specialiștiaidentificat:
·
necesitateadezvoltăriișiadoptăriiuneipoliticipublicepentruprevenireașidiminuareafenomenului
bullying
·
necesitatea ca autoritățile să recunoască în mod formal existența fenomenului
bullying și să convină asupra
unei definiții a
conceptului, pe baza studiilor existente în plan internațional, a bunelor
practici din Uniunea Europeană, precum și
a analizelor realizate în sistemul educațional românesc
·
necesitatea ca unitățile de învățământ să dezvolte proceduri de identificare și soluționare a bullyingului
·
necesitatea ca toți consilierii școlari
de la nivelul CJRAE să aibă atribuții clare în domeniul educației pentru
prevenirea bullyingului și să acționeze
ca atare la nivelul unităților de
învățământ
·
necesitatea ca teme legate de bullyingsă își facă loc în curriculumul școlar în cadrul orelor de consiliere și orientare, dirigenție, ca teme în
cadrul curriculumului de educație civică și
în manualele aferente
·
necesitatea formării inițiale și
continue a personalului didacticîn ceea ce privește bullying-ul
·
necesitatea ca inspectoratele școlare și unitățile
de învățământ să organizeze campanii de sensibilizare referitoare la bullying
Trebuie reamintit faptul că beneficiarii direcți ai
acestei politici educaţionale sunt elevii, dar sunt vizați ca beneficiari
indirecți și părinţii, personalul didactic, categoriile asociate, comunitatea,
întreaga societate.
Proiectul
“STAND UP-Creștereaparticipării șiroluluisocietățiicivileîninfluențarea șiîmbunătățireapoliticilorpublice”,
cod SMIS 2014+: 110423, estederulatpe o perioadă de 16 luni șivizeazăatâtconștientizareaînrândulpublicului
a efectelor negative ale bullying-uluiînrândulcopiilor șiadolescenților, cât șidezvoltarea șiimplementareaunorpoliticipublice
alternative pentrudiminuareaacestuifenomenși a consecințeloracestuia.
Beneficiarul proiectului “STAND UP-Creșterea participării și rolului societății civile în
influențarea și îmbunătățirea
politicilor publice”, cod SMIS 2014+: 110423 este Asociația Telefonul Copilului.
Date de contact:
Pentru informații detaliate despre proiectul “STAND UP-Creșterea
participării și rolului societății civile în influențarea și îmbunătățirea
politicilor publice”, cod SMIS 2014+: 110423,vă rugăm să ne contactați la
numărul de telefon: 0740 111 468, sau adresa de e-mail catalina.surcel@telefonulcopilului.ro
Despre Asociaţia Telefonul Copilului
Cu o experienţă de 17 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului
şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie
neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi
părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, de
luni până vineri între orele 08.00-20.00 și sâmbătă-duminicăîntre orele
10.00-14.00 Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi
părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001
– 31 decembrie 2018, un număr total de 2.450.888 de apeluri a fost înregistrat
de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate
82.684 cazuri care au necesitat consiliere de lungă durată și / sau intervenţia
instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Telekom România și
Telekom România Mobile Communications. Asociaţia Telefonul Copilului răspunde copiilor
şi părinţilor și online prin intermediul www.116111.ro,
totodată prin intermediul aplicației mobile Happygraff, accesibilăpe telefoane
mobile cu sistem de operare Android.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu