Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 24 martie 2019

Sesiunea de informare despre drepturile cetăţenilor români post-Brexit în Marea Britanie

Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, împreună cu Reprezentanţa Comisiei Europene la Londra, a organizat
joi, 21 martie 2019, o sesiune de informare cu privire la drepturile cetăţenilor români din Marea Britanie după Brexit. Evenimentul, a fost găzduit de Consiliul Local Harrow - Londra. La sesiunea de informare destinată numeroasei comunităţi de români din zonă au participat ambasadorul României în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, Dan Mihalache, şeful Secţiei Consulare a Ambasadei României la Londra, Valentin Muntean, şi directorul compartimentului Brexit din cadrul Ambasadei, Robert Marin. De asemenea, din partea Reprezentanţei Comisiei Europene în Marea Britanie a participat Christopher Benn, avocat independent pe probleme de imigrare care a susţinut o prezentare detaliată a drepturilor cetăţenilor UE care doresc să îşi continue şederea în Marea Britaniei, şi a procedurii de înregistrare pentru obţinerea noului tip de rezidenţă presupus de procedura EU Settlement Scheme anunţată de autorităţile britanice.

În intervenţia sa, ambasadorul Dan Mihalache a făcut apel la românii din Marea Britanie să fie pregătiţi pentru Brexit, dar "să trateze cu calm şi înţelegere" situaţia şi i-a asigurat că Ambasada României la Londra şi autorităţile britanice vor urmări cu atenţie ca drepturile lor să fie apărate. 

"Trebuie să ne gândim ce acte avem nevoie şi ce trebuie pentru a obţine settled status, dar fără să intrăm în panică. Nimeni nu vă va da afară din această ţară. Şi, dacă vor exista anumite răbufniri de oameni mai supăraţi, care cred foarte tare în teoria Brexit-ului, care vă vor spune la magazin că nu aveţi ce căuta pe aici, vă sfătuiesc să aduceţi la cunoştinţa Ambasadei şi a autorităţilor locale, cu care avem o excelentă cooperare", a declarat ambasadorul Dan Mihalache.

Acesta a reiterat mesajul că cetăţenii români pot circula şi după Brexit pe baza cărţii de identitate spre sau dinspre UK. 

"Sunt foarte mulţi care ne întreabă dacă mai pot merge acasă de Paşte fără paşaport, doar cu buletinul. Da, pot merge. La Secţia Consulară primim zilnic 300-350 de cereri de paşapoarte, ceea ce creează o presiune foarte mare pe zona serviciilor consulare pe care le putem presta. Sunt alţii care spun: "nu mai plecaţi acasă de Paşte pentru că nu vă veţi mai putea întoarce". Toate aceste lucruri se diseminează în comunitate, creează probleme atât Ambasadei, cât şi Consulatului. Oamenii trebuie să înţeleagă că resursele noastre sunt limitate. Vă cer răbdare şi înţelegere cu noi, după cum vă pot promite că vom face tot ceea ce este necesar, inclusiv să mutăm Secţia Consulară de la Londra într-un sediu nou, astfel încât să răspundem cât mai repede şi operativ nevoilor românilor", a afirmat ambasadorul Dan Mihalache. 

Acesta a mulţumit Reprezentanţei Comisiei Europene în Marea Britanie atât pentru sprijinul acordat în cursul campanie de informare a cetăţenilor români cu privier la drepturile lor după Brexit, cât şi pentru prezentarea detaliată a procedurii de obţinere a noului tip de rezidenţă. După prezentarea susţinută de reprezentantul Comisiei Europene, cetăţenii români prezenţi la Harrow şi cei care au urmărit sesiunea online au avut ocazia să obţină clarificări suplimentare în cadrul sesiunii de întrebări şi răspunsuri. Evenimentul a fost transmis live pe Facebook cu sprijinul asociaţiei My Romania Community.

Prezentarea susţinută de reprezentantul Comisiei este disponibilă pe pagina de web Ambasadei României în Regatul Unit al Marii Britanii şi Iralandei de Nord la: https://londra.mae.ro/sites/londra.mae.ro/files/prezentare_finala_seraphus_ro_21mar2019.pdf

Comunicat 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu