Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 21 decembrie 2018

COMUNICAT DE PRESA - Uniunea Salvați România


USR acuză: Practici de tip mafiot! Romsilva l-a urmărit și filmat ilegal pe senatorul Mihai Goțiu. Înregistrările, folosite pentru intimidare

Senatorul USR Mihai Goțiu, le-a solicitat, în această săptămână, miniștrilor Mediului, Grațiela Leocadia Gavrilescu, respectiv Apelor și
Pădurilor, Ioan Deneș, printr-o interpelare oficială, să stopeze de urgență abuzurile și ilegalitățile Romsilva, care duc la distrugerea
Parcului Național Semenic – Cheile Carașului (PNSCC). Mihai Goțiu le-a cerut celor doi miniștri să constate în regim de urgență încetarea
contractului de administrare al Romsilva pentru PNSCC și acuză practici de tip mafiot ale Regiei Naționale a Pădurilor.


”În ultimele două săptămâni, conducerea Administrației PNSCC, asigurată de
Romsilva, a inițiat un asalt final la adresa integrității parcului
național din Caraș-Severin. A mimat o dezbatere publică pentru un Plan de
Management criminal, după 14 ani de întârziere a aprobării lui. Directorul
parcului a anunțat că a invitat la dezbatere reprezentanții ONG-urilor de
mediu din zonă, lucru care a fost infirmat de către reprezentanții
acestora. În semn de protest, la începutul săptămânii trecute, biologul
parcului și membru în Consiliul Științific, Teodora Alina Șinculeț, și-a
anunțat demisia. În demisie, a prezentat, pe 23 de pagini, o interminabilă
listă de abuzuri și ilegalități în administrarea parcului, dar și
presiunile la care a fost supusă în ultimii ani pentru că și-a asumat
rolul de avertizor de integritate”, a declarat Mihai Goțiu.

Senatorul USR a acuzat practici de tip mafiot ale conducerii Romsilva.
”Din cuprinsul demisiei d-nei Șinculeț, am aflat că, în timpul vizitelor
de documentare pe care le-am efectuat în PNSCC, am fost urmărit și filmat
într-un spațiu public, fără să fiu informat. Înregistrările au fost
distribuite angajaților parcului, pentru a le da de înțeles că știu cu
cine mă întâlnesc și cu cine discut, pentru a-i speria și pentru a pune
presiune pe cei cu care mă întâlneam. E o practică de intimidare în cel
mai pur stil mafiot”, a subliniat senatorul clujean.

Mihai  Goțiu, membru al Comisiei pentru Ape și Păduri din Senat, și fost
membru al Comisiei pentru Petiții și Abuzuri, a efectuat mai multe vizite
de documentare în Parcul Național Semenic – Cheile Carașului, dar și în
alte parcuri naționale. O parte a abuzurilor și ilegalităților constatate
pe teren au fost confirmate de Corpul de control al Ministerului Apelor și
Pădurilor (MAP), care a decis să sesizeze Parchetul de pe lângă Înalta
Curte de Casație și Justiție.  Incendiul declanșat în vara lui 2017, la
doar două zile după vizita lui Mihai Goțiu în Semenic, într-o zonă în care
acesta a constatat ilegalități, este obiectul altui dosar de cercetare
penală. De asemenea, senatorul USR a depus o sesizare penală pentru
informațiile false publicate pe site-ul Administrației PNSCC, conform
cărora ar exista un Plan de Management.

”Lipsa Planului de Management este una dintre principalele surse de
abuzuri și ilegalități din PNSCC. Acum, directorul PNSCC forțează
aprobarea unui Plan de Management distructiv, într-un mod abuziv. De fapt,
 după 14 ani de amânări, Administrația PNSCC a fost pusă, oficial, în
întârziere încă din luna mai, de către Agenția Națională pentru Arii
Naturale Protejate. În termen de 30 de zile Romsilva trebuia să trimită
spre aprobare Planul de Management. Încetarea contractului de administrare
al Romsilva pentru PNSCC trebuie, pur și simplu, doar constatată”, a
completat Mihai Goțiu.

”Există o singură soluție pentru a salva parcurile naționale, pentru că
ceea ce se întâmplă în Semenic – Cheile Carașului nu este un caz singular,
ci o situație pe care am regăsit-o în documentările și din alte zone. Mă
refer la interzicerea, prin lege, a tăierilor de păduri din parcurile
naționale. Am văzut, în acest an, cum sunt administrate parcurile
naționale din Austria, iar diferența e de la cer la pământ. Împreună cu
colegii din Clusterul de Mediu al USR și cu reprezentanți ai ONG-urilor de
mediu lucrez la o propunere legislativă prin care parcurile naționale să
fie salvate”, a precizat senatorul USR.

De asemenea, acesta a anunțat că va solicita și înființarea unei Comisii
de anchetă la Senat pentru situația din Parcul Național Semenic – Cheile
Carașului. Tot la inițiativa lui Mihai Goțiu s-a înființat o Comisie de
anchetă a proiectului minier de la Certej, raportul acesteia, finalizat în
luna iulie 2018, ajutând la salvarea mai multor zeci de hectare de pădure
din Apuseni.

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu