Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 10 decembrie 2016

Ministerul Sănătății a lansat Programul Național de Screening Auditiv pentru Nou-Născuți

Ministerul Sănătății a lansat Programul Național de Screening Auditiv pentru Nou-Născuți și un sistem informatic național de evidență a rezultatelor testelor auditive, dezvoltat cu ajutorul GovITHub

În România, la fiecare 1,000 de nașteri viabile, 3 dintre nou-născuți prezintă deficiențe de auz greu de sesizat în lipsa unui control de specialitate. Surditatea - sau hipoacuzia profundă - este afecțiunea nativă cu cea mai mare incidență de la noi din țară, ce ajunge depistată de cele mai multe ori abia în jurul vârstei de 2 ani, când șansele de recuperare a capacității de vorbire a copilului sunt cu mult mai reduse.

Pentru a asigura șansa la o viață normală pentru copiii care se nasc cu hipoacuzie, Ministerul Sănătății anunță începerea Programului Național de Testare Auditivă a Nou-Născuților, prin care toți bebelușii născuți în spitalele și maternitățile de stat din România vor beneficia încă din prima lună de viață de un control auditiv gratuit, realizat cu aparatură medicală modernă.
O componentă esențială programului de AudioScreening neoNatal constă într-o aplicație informatică unică, realizată în colaborare cu echipa GovITHub, în care toate datele din aparatele de screening vor fi agregate și centralizate în vederea raportării ulterioare. Astfel, toate rezultatele testelor auditive neo-natale din România vor putea fi vizualizate într-o serie de rapoarte disponibile Ministerului Sănătății din interfața de administrare a platformei informatice. După colectarea de suficiente date, platforma va permite automat agregarea și filtrarea rezultatelor acestor teste, lucru ce va permite evidențierea copiilor ce nu au ajuns să fie testați la timp conform protocolului. În perioada următoare, se va implementa și o funcționalitate prin care părinții vor primi notificări prin SMS pentru a se prezenta controalelor aferente protocolului de screening.
Programul Național de Screening Auditiv pentru Nou-Născuți a început deja în 3 maternități din București (Polizu, Filantropica și Pantelimon - unde există deja aparatură modernă de screening auditiv care permite descărcarea și folosirea ulterioară a rezultatelor testelor în aplicația informatică) și va fi extins la nivel național în 2017, după dotarea cu aparatură modernă de screening auditiv a alte 335 de unități medicale de stat din România (maternități, spitale cu secții de pediatrie, centre de diagnostic ORL).
__
Mai multe detalii despre funcționalitățile aplicației RENSA dezvoltată de GovITHub în regim open source pentru Ministerul Sănătății puteți citi aici:
Prin acest proiect, programul guvernamental GovITHub își continuă misiunea de a ajuta instituțiile publice din România să își îmbunătățească serviciile pentru cetățeni, prin plus valoare asigurată de sisteme informatice eficiente, construite pe principiile Open SourceMobile ReadyCloud EnabledCyber Security & Privacy

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu