Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 18 decembrie 2016

Activitatea Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Caraş-Severin, în perioada 01.01.- 30.11.2016


Prezintă: Serviciul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Caraş-Severin.

Desfăşurată în condiţii complexe, activitatea Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Caraş – Severin şi a structurilor poliţiei de frontieră din judeţul Caraş – Severin în anul 2016 s-a înscris în efortul general al Poliţiei de Frontieră Române pentru securizarea frontierelor şi îndeplinirea în totalitate a sarcinilor asumate privind îndeplinirea condiţiilor de aderare a României la spaţiul Schengen.

Serviciul teritorial şi-a adus contribuţia, conform atribuţiilor specifice, la derularea în condiţii de eficienţă şi eficacitate a activităţii poliţiei de frontieră la nivelul judeţului Caraş – Severin. Aspectul primordial al activităţii întregului personal al serviciului teritorial l-a constiutuit coordonarea, în limitele competenţei conferite de cadrul legal şi dispoziţional în vigoare, a activităţilor sectoarelor poliţiei de frontieră de pe raza judeţului Caraş – Severin, atât în ceea ce priveşte activitatea de combatere a infracţionalităţii transfrontaliere, cât şi a problemelor privind asigurarea logistică şi de comunicaţii, a altor aspecte ce au apărut pe parcursul perioadei analizate.

Perioada supusă analizei s-a caracterizat printr-un grad ridicat de complexitate, accentuat de criza refugiaţilor aflaţi pe teritoriul Serbiei.

Serviciul teritorial a fost implicat în activităţile desfăşurate la nivelul inspectoratului teritorial pentru gestionarea unui eventual aflux crescut de migranţi în zona de competenţă.

Răspunsul personalului serviciului teritorial la solicitările induse de situaţia creată a fost pozitiv, nefiind înregistrate disfuncţionalităţi în derularea normală a activităţilor.

S-a menţinut la un nivel ridicat gradul de implicare a serviciului teritorial în activităţile privind ordinea publică şi siguranţa cetăţeanului în zona de competenţă, acţiunile executate independent şi în cooperare cu celelalte instituţii ale statului cu atribuţii în domeniu, asigurând  prezenţa cu caracter de permanenţă a personalului în dispozitivele adoptate la nivelul judeţului, asigurându-se o mai bună relaţionare cu cetăţenii, cu organele administraţiei publice locale, cu societatea civilă în general.

Serviciul teritorial s-a confruntat pe parcursul întregii perioade de referinţă atât cu gama completă de probleme specifice, situaţia generală menţinându-se activă şi complexă, cât şi cu probleme conexe activităţii, în prim plan situându-se rezolvarea problemelor generate, la nivelul zonei de competenţă, de situaţiile de protecţie civilă specifice fiecărui sezon.

Activitatea Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Caraş - Severin s-a derulat în condiţii normale, conducerea serviciului teritorial şi a structurilor poliţiei de frontieră de pe raza judeţului adaptându-se din mers situaţiilor create, impunând un ritm susţinut activităţilor, răspunsurile instituţiei la provocările ivite fiind oportune, ferme şi în concordanţă cu cerinţele actuale.





2. Activităţile desfăşurate in perioada  01.01.2016 – 30.11.2016

Parte din frontiera externă a României, şi implicit a Uniunii Europene, Serviciul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Caraş – Severin s-a confruntat pe parcursul întregii perioade de referinţă atât cu gama completă de probleme specifice, (situaţia generală menţinându-se activă şi complexă), cât şi cu probleme conexe activităţii.

Securizarea frontierei de stat prin alinierea la standarde Schengen, eficientizarea tuturor activităţilor desfăşurate de structurile poliţiei de frontieră, înlăturarea deficienţelor în munca depusă pe toate liniile au stat în centrul preocupărilor conducerii serviciului teritorial, conducerii sectoarelor poliţiei de frontieră şi a întregului personal.

Perioada supusă analizei, în dinamica obiectivă a vieţii de zi cu zi, a solicitat la un nivel superior capacitatea organizatorică şi de acţiune a serviciului teritorial.

Deşi constituie un grup eterogen, cu personal provenit din structuri diferite, cu nivele de pregătire diferite, serviciul teritorial al poliţiei de frontieră a compensat prin efort integrat, implicare, asumarea permanentă a responsabilităţiilor pe fiecare nivel al activităţii.

În etapa de referinţă parcursă de structura noastră, obiectivele rezultate ca sarcini de munca pe compartimente şi domenii de activitate, din dispoziţiile şi ordinele emise de eşaloanele superioare au constituit coordonatele şi reperele directoare pentru organizarea şi asigurarea funcţionării managementului, atât la serviciul teritorial cât şi la structurile din frontieră. În vederea îndeplinirii acestora, cadrele de conducere, şefii de birouri şi compartimente au acţionat pentru asigurarea îndeplinirii procedurilor şi metodelor legale prin activităţi şi acţiuni concretizate în planuri de măsuri, dispoziţii de linie, controale şi activităţi de teren cu sarcini pe linia combaterii corupţiei în rândul personalului propriu, perfecţionarea şi creşterea eficienţei misiunilor îndeplinite, asigurarea climatului şi relaţiilor de lucru bazate pe spiritul de solidaritate şi acţiune în echipă cât şi dezvoltarea  relaţiilor de colaborare şi cooperare cu  alte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne, organele similare de pe teritoriul statului vecin cât şi cu alte structuri din judeţ care au competenţe pentru aplicarea legislaţiei în zona de frontieră.

Pentru îndeplinirea acestor obiective cât şi a activităţilor specifice din planurile de activităţi proprii ale fiecărui domeniu de activitate, la nivelul Poliţiei de Frontieră Caraş – Severin,  apreciem că factorii responsabili au reuşit o mai bună consultare, şi pe această bază, problemele din teritoriu au fost bine cunoscute şi gestionate, iar măsurile stabilite au condus la rezolvarea lor operativă.

2.1      Combaterea infracţionalităţii

Activitatea în domeniul operativ a avut la bază prevederile legale, dispoziţiile eşaloanelor superioare privind organizarea, planificarea, conducerea, coordonarea şi executarea acţiunilor pe linia supravegherii şi controlului trecerii frontierei de stat.

S-a urmărit permanent controlul asupra zonei de competenţă a poliţiei de frontieră, realizarea de dispozitive viabile şi flexibile astfel încât situaţia infracţională specifică instituţiei să se afle sub control, să se asigure un trafic fluent şi fără întreruperi nejustificate în punctele poliţiei de frontieră din competenţă.

Indicatorii de trafic persoane şi mijloace de transport în cele două Puncte de Trecere ale Frontierei în perioada analizată, au fost:
           
PERSOANE:

P.T.F. MOLDOVA VECHE = 823 persoane, din care:
                  - 451 persoane la intrarea în ţară;
                  - 372 persoane la ieşire din ţară;

P.T.F. NAIDAŞ  = 434.025 persoane, din care:
- 216.496 persoane la intrarea în ţară;
                        - 217.529 persoane la ieşire din ţară;
TOTAL = 434.848 persoane, din care:
- 216.947 persoane la intrarea în ţară;
                        - 217.901 persoane la ieşire din ţară;

MIJLOACE DE TRANSPORT (auto + nave):
- total general            = 141.802, din care:
                        - 311 nave;
                        - 141.491 autovehicule;

Indicatorii de trafic prin punctele poliţiei de frontieră din zona de competenţă indică o desfăşurare în limite normale a acestuia, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut înregistrându-se o creştere a traficului de călători cu aproximativ 50.000 de persoane.

În perioada de referinţă, la nivelul judeţului Caraş – Severin au fost obţinute următoarele rezultate:

Au fost descoperite un număr de 277 fapte ilegale instrumentate în 181 dosare penale în care au fost cercetate 270 persoane , din care:
-          121 infracţiuni de natură economico-financiară (contrabandă);
-          33 infracţiuni de trecere ilegală a frontierei de stat;
-          20 infracţiuni de fals şi uz de fals;
-          47 infracţiuni de braconaj piscicol;
-          39 infracţiuni la regimul cirdulaţiei pe drumurile publice;
-          17 alte infracţiuni .

Au fost sancţionate contravenţional 188 persoane cu amenzi în valoare de 126.271 lei;

Toate persoanele descoperite şi reţinute pentru săvârşirea de infracţiuni au fost cercetate şi prezentate Parchetelor locale şi la D.I.I.C.O.T., fiind administrată întreaga gamă de probe rezultate din activităţile desfăşurate cu organele de parchet şi cu alte structuri.

În ceea ce priveşte migraţia ilegală, zona noastră de competenţă nu se înscrie în principalele rute ale migranţilor, în perioada analizată nefiind înregistrate evenimente pe această linie.

Pe linia trecerilor ilegale peste frontieră s-au înregistrat un număr de 13 dosare penale, în care s-au efectuat cercetări faţă de 27 persoane cetăţeni români şi de 6 persoane cetăţeni străini, pentru săvârşirea infracţiunii de „trecere ilegală a frontierei”.

Bunuri reţinute în vederea continuării cercetărilor:
-          22.431 pachete ţigări în valoare de 269.172 lei;
-          178 litri alcool în valoare de 8.010 lei;
-          436 kg. peşte în valoare de 6.108 lei;
-          Valoarea bunurilor asupra cărora au fost luate măsuri asiguratorii = 100.000 lei;

O preocupare cu caracter de permanenţă a instituţiei constă în  activitatea de prevenire a populaţiei prin informarea permanentă a cetăţenilor asupra modificărilor survenite în legislaţa specifică la frontieră, asupra condiţiilor şi cerinţelor impuse de normele europene pentru derularea fluentă şi civilizată a traficului prin punctele de trecere a frontierei, pentru desfăşurarea normală a întregii activităţi în zona de competenţă.

2.2      Apropierea de comunitate

Pentru îndeplinirea atribuţiilor legale, instituţia noastră acţionează în parteneriat cu populaţia şi comunitatea, acordă protecţie şi asistenţă de specialitate persoanelor îndreptăţite să o primească, precum şi servicii, în conformitate cu atribuţiile Poliţiei de Frontieră Române.

Desfăşurându-şi activitatea într-o zonă sensibilă, cu o tradiţie nefastă în ceea ce priveşte infracţionalitatea la frontieră, având de plătit tribut unor măsuri din anii anteriori care au dus la răcirea relaţiilor dintre instituţie şi populaţia din zona de frontieră, apropierea de comunitate şi atragerea populaţiei în sprijinul supravegherii şi controlul trecerii frontierei de stat se constituie într-o acţiune complexă şi de durată.

Acţiunile serviciului teritorial şi a structurilor în coordonare, ale personalului cu responsabilităţi în domeniul relaţiilor cu publicul, precum şi a celui angrenat în activităţile operative, au vizat menţinerea unor legături permanente cu comunităţile din zona de competenţă bazate pe corectitudine şi principialitate în punerea în executare a legii, respect reciproc.

Considerăm că s-a reuşit, în bună parte depăşirea problemelor care au marcat activitatea poliţiei de frontieră pe raza judeţului Caraş – Severin pe această linie în anii anteriori. Trendul pozitiv al apropierii de comunităţile din zona de frontieră se va menţine prin îndeplinirea atribuţiilor şi misiunilor ce ne revin într-o manieră echitabilă şi obiectivă, cu respectarea drepturilor şi obligaţiilor fundamentale ale persoanei, precum şi prin cunoaşterea şi respectarea specificului şi sensibilităţilor fiecărei comunităţi.

2.3      Comunicare şi relaţii publice

Reprezentarea serviciului teritorial a fost realizată de către şeful serviciului teritorial, precum şi de către persoanele împuternicite de acesta.

Structurile organizatorice din cadrul serviciului teritorial au gestionat şi monitorizat îndeplinirea sarcinilor reieşite din planurile de cooperare şi protocoalele încheiate cu celelalte instituţii publice, fiecare în domeniul său de competenţă.

Relaţiile cu cetăţenii şi cu asociaţiile legal constituite ale acestora s-a realizat, acolo unde a fost cazul, prin organizarea unor întâlniri în scopul obţinerii suportului public necesar susţinerii acţiunilor derulate de instituţie. De asemenea, au fost organizate activităţi în scopul prevenirii săvârşirii de infracţiuni / contravenţii în zona de frontieră şi al apropierii instituţiei  faţă de cetăţean.

Dezvoltarea comunicării cu societatea civilă prin dialog deschis şi direct cu cetăţenii se realizează şi de către Purtătorul de cuvânt, în limitele competenţelor.

Relaţiile cu mass-media au fost realizate de către Purtătorul de cuvânt  prin organizarea conferinţelor de presă ale şefului serviciului teritorial; a briefing-urilor purtătorului de cuvânt; elaborarea şi difuzarea către mass-media, a comunicatelor, buletinelor şi ştirilor de presă;

Prin activitatea de relaţii publice s-a urmărit transmiterea permanentă către reprezentanţii mass-media a informaţiilor ce privesc acţiunile desfăşurate de serviciul teritorial, în scopul informării publice cu privire la eforturile depuse de instituţie, atât pe linia securizării frontierei, cât şi în combaterea infracţionalităţii transfrontaliere şi a migraţiei ilegale.

Relaţiile cu persoanele cercetate / verificate / urmărite în cursul acţiunilor / activităţilor desfăşurate în plan operativ, s-au realizat cu respectarea drepturilor şi libertăţilor omului, stipulate în tratate, acorduri şi convenţii la care România este parte, Constituţia României şi în conformitate cu prevederile actelor normative interne în vigoare.

2.4      Cooperarea internă şi internaţională

În perioada de referinţă, a crescut sensibil gradul de implicare a structurilor poliţiei de frontieră diun judeţul Caraş – Severin în activităţile privind ordinea publică şi siguranţa cetăţeanului în zona de competenţă, acţiunile executate independent şi în cooperare cu celelate instituţii ale statului cu atribuţii în domeniu asigurând prezenţa cu caracter de permanenţă a personalului în dispozitivele adoptate la nivelul judeţului, asigurându-se o mai bună relaţionare cu cetăţenii, cu organele administraţiei publice locale, cu societatea civilă în general.

Au fost întocmite planuri de cooperare cu toate structurile M.A.I. din judeţ şi cu alte structuri civile care au competenţe pentru aplicarea legislaţiei în zona de frontieră şi în baza unui dialog profesional civilizat, s-a reuşit menţinerea unor relaţii bune de lucru. Cele  mai bune şi fructuoase relaţii le-am avut cu Instituţia Prefectului şi cu IPJ Caraş – Severin, cu structurile de informaţii de la nivelul judeţului, cu IJJ Caraş – Severin şi ISUJ Caraş - Severin.

În întreaga activitate desfăşurată, s-a urmărit creşterea încrederii cetăţenilor în instituţia poliţiei de frontieră, sporirea rolului poliţiei de frontieră în menţinerea ordinii de drept în zona de competenţă, prezenţa poliţistului de frontieră în viaţa comunităţilor, în acest sens fiind derulate acţiuni comune alături de comunităţile locale pe linia popularizării legislaţiei specifice zonei de frontieră, a asigurării colaborării cetăţenilor în supravegherea frontierei de stat.

Cu preponderenţă, acţiunile comune au avut ca obiectiv combaterea infracţionalităţii transfrontaliere, combaterea contrabandei, evaziunii fiscale, braconajului piscicol şi prevenirea încălcărilor la regimul juridic al frontierei de stat.

Putem concluziona că acţiunile noastre ne-au crescut vizibilitatea şi avem semnale evidente că încrederea populaţiei din zonă în instituţia poliţiei de frontieră este la cote superioare faţă de anul trecut.

Pe linia relaţiilor cu organele similare din Serbia acţionăm în baza documentelor bilaterale existente, dar pot să scot în evidenţă faptul că partea vecină dovedeşte mai multă flexibilitate la propunerile noastre şi, de comun acord, am acţionat integrat pentru combaterea unor fapte infracţionale în care au fost implicate persoane de ambele părţi.

Periodic, la nivelul celor două puncte de trecere a frontierei din zona de competenţă, s-au desfăşurat şedinţe comune cu partea sârbă privind analiza traficului, schimbul de date şi alte probleme pe linia respectării prevederilor din Acord.

3.  Activităţi programate a se desfasura in cursul anului  2017

Obiective:
Creşterea gradului de siguranţă şi protecţie pentru cetăţeni;

Combaterea criminalităţii transfrontaliere;

Consolidarea autorităţii poliţiei de frontieră în zona de competenţă, reforma instituţională necesară creşterii eficienţei activităţilor specifice, precum şi realizarea interoperabilităţii structurilor poliţiei de frontieră cu celelalte instituţii cu atribuţii în domeniu ;

Îndeplinirea condiţiilor, la nivelul poliţiei de frontieră, de aderare la Spaţiul Schengen pentru a asigura deplina libertate de mişcare a cetăţenilor români.

Direcţii de acţiune

    I. Siguranţa cetăţenilor
            1. Cunoaşterea, prevenirea şi combaterea infracţionalităţii
Creşterea calităţii serviciului poliţienesc la frontieră, urmărind aplicarea unei politici coerente de prevenire şi combatere a fenomenului infracţional în zona de competenţă;

Introducerea şi utilizarea tehnologiilor avansate la nivelul poliţiei de frontieră pentru cunoaşterea şi aplicarea legii, în domeniul criminalităţii transfrontaliere.

Asigurarea unei politici coerente la nivelul poliţiei de frontieră în domeniul managementului datelor şi informaţiilor, cu respectarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti, în special a protecţiei datelor cu caracter personal.

Îmbunătăţirea sistemului de evaluare a performanţei poliţiei de frontieră prin implementarea unui mecanism de indicatori calitativi şi cantitativi concentraţi pe eficienţa şi eficacitatea activităţilor.

Promovarea sistemului de prevenire a infracţionalităţii în sistem integrat, pe segmentele vulnerabile ale societăţii, afectate de criminalitate din zona de competenţă



            2. Securizarea frontierei externe şi gestionarea fenomenului migraţiei
Dezvoltarea unei instituţii responsabile, capabile să gestioneze într-o manieră unitară şi coerentă politicile şi priorităţile europene în materie, în acord cu propriile exigenţe, dar şi cu aşteptările partenerilor europeni

Dezvoltarea cooperării interinstituţionale în zona de competenţă prin îmbunătăţirea schimbului de date şi informaţii între autorităţile cu atribuţii în gestionarea aspectelor legate de circulaţia persoanelor şi combaterea criminalităţii transfrontaliere

Creşterea nivelului de control şi de supraveghere a frontierei în zona de competenţă prin finalizarea Sistemului integrat de securizare a frontierei la nivelul  judeţului.

            II. Management instituţional
Utilizarea tehnologiei informaţiei pentru eficientizarea şi debirocratizarea sistemului informaţional din structurile administrative (resurse umane, logistică, financiar) la nivelul poliţiei de frontieră.

Descentralizarea mecanismelor decizionale şi asigurarea unui management consultativ ce are la bază comunicarea internă şi cunoaşterea problemelor personalului, pentru creşterea capacităţii şi calităţii serviciilor oferite cetăţenilor

Implementarea unui sistem de management al calităţii în poliţia de frontieră.

Reevaluarea sistemului de formare şi pregătire profesională a personalului şi reaşezarea acestuia pe principiul asimilării de competenţe profesionale (aptitudini, cunoştinţe şi atitudini) ce alcătuiesc standardele ocupaţionale.

Evaluarea personalului se va realiza prin raportarea la standardele ocupaţionale, iar pentru asigurarea accesului la dezvoltarea carierei se vor respecta principiile transparenţei şi nediscriminării în funcţie de grad, vârstă, sex, orientare religioasă etc.

Îmbunătăţirea condiţiilor de lucru pentru asigurarea securităţii la locul de muncă şi pentru îndeplinirea atribuţiilor

III. Prevenirea şi combaterea corupţiei interne
Îmbunătăţirea activităţilor de identificare a factorilor de risc ce generează sau favorizează corupţia în poliţia de frontieră (proceduri, comportamente, posturi, persoane etc.) şi dezvoltarea de mecanisme de intervenţie şi de eliminare a acestora.

Realizarea periodică de evaluări a ameninţărilor corupţiei la nivelul structurilor poliţiei de frontieră din judeţ şi informarea persoanelor cu responsabilităţi în domeniu, inclusiv conducerea structurilor respective.

Creşterea eficienţei activităţilor de cooperare cu celelalte instituţii implicate în prevenirea şi combaterea corupţiei, în special cu Ministerul Public (DNA, DIICOT şi celelalte structuri ale acestui minister)

Creşterea transparenţei instituţionale şi implicarea activă a reprezentanţilor societăţii civile în activităţile de prevenire şi combatere a faptelor de corupţie

IV. Politica de cooperare
Dezvoltarea parteneriatelor pe 4 dimensiuni:
*      extinderea şi dezvoltarea relaţiilor de cooperare;
*      creşterea cooperării bilaterale cu Serbia pentru sprijinirea misiunilor operative;    
*      cooperarea interinstituţională în aplicarea legii;
*      colaborarea cu mediul privat în dezvoltarea politicii de prevenire şi pentru transferul de cunoştinţe de specialitate în domenii foarte specializate (sisteme informaţionale geografice, tehnologia informaţiei etc.).

Activitatea poliţiei de frontieră din judeţul Caraş - Severin s-a înscris pe o curbă ascendentă, apropiindu-ne de cerinţele actualei perioade. Există potenţial şi, dat fiind dinamica acţiunilor întreprinse în ultima perioadă şi a celor de perspectivă se poate estima că indicatorii de performanţă în perioada urmatoare vor suferi schimbări radicale în bine.
         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu