Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 12 aprilie 2016

Sărbătoarea de 10 Mai, în parcul Castelului Peleș

Secretariatul Majestății Sale Regelui

Biroul de Presă al Majestății Sale Regelui Mihai I este autorizat să transmită
următorul comunicat:

Sărbătoarea de 10 Mai, în parcul Castelului Peleș

Cu ocazia sărbătorii naționale de 10 Mai din acest an, Casa Majestății Sale organizează tradiționala Garden Party și un concert de gală la Castelul Peleș. Evenimentul va avea loc în ziua de marți, 10 mai 2016, va începe la ora 17 și se va încheia la ora 19.30.

Familia Regală așteaptă cât mai mulți români să vină la Castelul Peleș, la această sărbătoare importantă pentru Coroană și pentru națiunea română. De asemenea, sunt binevenite grupuri reprezentând organizații, instituții sau comunități.

Intrarea va fi liberă, atât pentru public, cât și pentru presă. Publicul va avea acces pe peluza din fața castelului.

Accesul pe peluza din fața castelului este permis începând cu ora 16.

Drumul de la intrarea pe domeniu până la castel se va face pe jos pentru toți participanții. Intrarea mașinilor pe domeniu este interzisă.

Între ora 17 și ora 18, orchestra Academiei Forțelor Aeriene „Henri Coandă” va susține un recital cu muzică de pe toate meridianele lumii.

La ora 18, Familia Regală va ieși pe balconul castelului, pentru a saluta participanții la sărbătoare. Trei avioane ale Iacărilor Acrobați vor survola parcul regal.

La ora 18.30, va începe concertul de gală. Muzicienii vor evolua pe o scenă așezată în aer liber, pe terasa castelului. Imaginile vor fi preluate pe două mari ecrane, vizibile pentru toți cei aflati pe peluză.

Concertul va fi susținut de orchestra lărgită a Cameratei Regale, având ca invitați de onoare pe violonistul Remus Azoiței și pe tenorul Teodor Ilincăi, precum și pe dirijorul Tiberiu Soare. Repertoriul va cuprinde piese de valoare și de popularitate din creația compozitorilor români George Enescu, Iosif Ivanovici, Ciprian Porumbescu și Grigoraș Dinicu, precum și lucrări de Giacomo Puccini, Camille Saint-Saëns, Ernesto de Curtis și Eduardo di Capua.

Familia Regală va urmări concertul de pe terasa Castelului Peleș. Concertul se va încheia la ora 19.30. La finalul concertului, vor fi lăsați să zboare 400 de porumbei albi. 

În ziua de 10 mai 2016, restaurantele de pe cuprinsul Domeniului Regal Sinaia vor sta la dispoziția participanților la evenimente. Restaurantele vor fi deschise între ora 12 și ora 23 și vor avea terasele extinse și amenajate special pentru sărbătoare.

Parcările auto vor fi gratuite pe parcursul zilei de 10 mai 2016 pe întreg Domeniul Regal Sinaia.

Sunt bineveniți toți cei care doresc să ia parte la eveniment din țară, din Republica Moldova sau din alte colțuri ale lumii.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu