Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 22 aprilie 2016

ANCOM a publicat un ghid privind prevenirea și gestionarea incidentelor care pot afecta rețelele de comunicații

 „Pentru a veni în sprijinul furnizorilor de rețele și servicii de comunicații electronice, ANCOM a publicat un ghid care oferă îndrumări cu privire la implementarea unor măsuri care să contribuie la îmbunătățirea securității și integrității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, din perspectiva managementului incidentelor”, a declarat Eduard Lovin, Director executiv al Autorității. Ghidul de implementare a măsurilor de securitate în domeniul managementului incidentelor urmărește prevederile Deciziei ANCOM nr. 512/2013.

Funcționarea rețelelor și serviciilor de comunicații poate fi afectată de incidente, cauzate de diverși factori, de la întreruperi ale alimentării cu energie electrică sau căderi masive de zăpadă până la atacuri informatice. Atunci când astfel de factori intervin, furnizarea serviciilor de comunicații electronice se poate întrerupe pentru perioade mai mici sau mai mari de timp, fapt ce poate afecta de la câteva zeci de utilizatori până la zeci de mii de utilizatori sau chiar întreaga bază de abonați. Unele dintre aceste incidente pot fi prevenite, iar efectele, în cazul în care incidentele au loc, pot fi diminuate prin diverse măsuri.
Cui se adresează?
Ghidul se adresează tuturor furnizorilor de rețele publice de comunicații electronice sau de servicii de comunicații electronice destinate publicului, care au obligația legală de a lua toate măsurile de securitate adecvate pentru a administra riscurile la adresa securităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, astfel încât să asigure un nivel de securitate corespunzător riscului identificat şi să prevină sau să minimizeze impactul incidentelor de securitate asupra utilizatorilor şi reţelelor interconectate.

Ce conține Ghidul?
Ghidul detaliază obligațiile pe care le au operatorii în domeniul managementului incidentelor și oferă o serie de exemple la îndemâna acestora pentru eficientizarea activităților implicate în gestionarea incidentelor. Astfel, furnizorii interesați pot afla detalii aferente diverselor abordări și bune practici în ceea ce privește întocmirea politicii de management al incidentelor, organizarea echipelor de răspuns la incidentele de securitate, stabilirea fluxului de lucru pentru o gestionare eficientă a incidentelor sau întocmirea procedurilor asociate managementului incidentelor.
Aceștia pot de asemenea consulta ghidul pentru a se informa în privința unor măsuri pentru monitorizarea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, monitorizarea accesului în locații, a mecanismelor prin intermediul cărora incidentele pot fi detectate și notificate de diferite părți, a elementelor ce necesită a fi considerate în stabilirea unor proceduri sau planuri de comunicare a informațiilor despre incidente către abonați, mass-media, alți furnizori afectați sau ANCOM.
Ghidul poate fi consultat aici.  

Incidentele de securitate
În cadrul Deciziei ANCOM nr. 512/2013, incidentele de securitate sunt definite ca acele evenimente care pot afecta sau amenința, direct ori indirect, securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice. Totodată, incidentele cu impact semnificativ sunt considerate acele incidente care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni, timp de cel puţin 60 de minute. Furnizorii au obligația de a raporta ANCOM incidentele cu impact semnificativ, conform procedurii de raportare stabilite de Autoritate prin decizie. Pe baza acestor raportări, ANCOM întocmește anual Raportul privind incidentele care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice.  

Alte informații
Alte informații privind securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice se regăsesc pe pagina web a ANCOM, la secțiunea Securitate.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin  promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro şi www.portabilitate.ro.
Persoană de contact: Cătălina Dragomir, Şef Serviciu Comunicare, tel. 0372.845.417



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu