Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 14 aprilie 2016

În perioada 16-17 aprilie 2016, va avea loc festivalul Anina Fest – Implică-te!

 În perioada 16-17 aprilie 2016, va avea loc festivalul Anina Fest – Implică-te!, la
Platou, în cadrul căruia tinerii din Anina celebrează tot ce-i mai frumos și mai
valoros în orașul lor. Sub sloganul „Dacă nu ne ocupăm noi, atunci cine?”, ne
alăturăm inițiativelor de conservare, transformare și reutilizare a patrimoniului
industrial prin puterea creativă a localnicilor, dar și a oamenilor din afara Aninei
care visează la un viitor mai bun pentru acest oraș.

Festivalul este organizat de tineri din Anina care vor să pună în valoare ce e mai
frumos și prețios în zonă și face parte din proiectul „La școală pentru comunitatea
noastră!”, implementat de Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin, în
parteneriat cu Asociația ActiveWatch, în perioada februarie 2015 – aprilie 2016.
La Anina Fest – Implică-te!, facem o incursiune în viața minieră din toate timpurile
și ne delectăm cu o expoziție de fotografie-bijuterie, cu imagini surprinse de tatăl
și fiul Izvernari Gheorghe. Tot pe zi, stăm la povești împreună cu oamenii locului
care pun cap la cap momentele cheie din viața Aninei și dezbat posibile scenarii
pentru revigorarea orașului. Invitați speciali sunt Horea Murgu, excelent inginer de
sunet și profesor universitar care s-a născut în Anina, precum și Ionel Bota,
istoric și custode  al Teatrului Vechi Mihai Eminescu din Oraviţa. 

Ovidiu Micsa de la Mina de Idei ne introduce în tainele aparatelor de fotografiat
manufacturate și ne inițiază în procesul de developare în camera obscură amenajată
chiar lângă platou. 

Pentru tinerii Aninei am pregătit 3 ateliere de dezvoltare personală, iar pentru
amatorii de senzații tari, o doză de Adrenaline pe tiroliană, pendulum jump și
slacklines.

Pentru seniorii Aninei am pregătit concerte de muzică populară și dansuri populare
cu Fanfara de copii a Casei de Cultură Anina, Grupul vocal și Ansamblul de dansuri
populare Doina a Casei de Cultură Anina, Ruva Maria și Sonia Tivodor, eleve în clasa
a III-a la Liceul Mathias Hammer, Ansamblul Hora Carașului din Oravița și formația
Milan Todor.

Când se lasă seara, orașul se animă cu muzicile celor de la: We Singing Colors,
Vanotek, A-C Leonte Eliza Bunu și Dj Moco.

A doua zi (duminică, 17 aprilie), îi premiem pe cei mai devotați susținătoti ai
Aninei cu un concert We singing colors, într-un decor de vis aflat în mișcare – cu
trenul, pe ruta Anina-Oravița, una dintre cele mai spectaculoase căi ferate care
traversează munții cu serpetine și curbe abrupte, 10 viaducte și 14 tunele, denumită
și Semmeringul Bănățean.

Evenimentul face parte din proiectul “La școală pentru comunitatea noastră!”,
implementat de Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin, în parteneriat cu
Asociația ActiveWatch, ce are ca scop creșterea frecvenței școlare și a șanselor de
acces pe piața muncii a tinerilor din Bozovici și Anina, prin instruirea acestora cu
privire la modurile și posibilitățile reale de implicare a membrilor comunităților
în viața localităților din care fac parte, precum și în domenii cum ar fi
comunicarea, organizarea de evenimente și antreprenoriatul.

Eveniment realizat cu sprijinul Primăriei Anina și al prietenilor de la Creative
Division și Adrenaline.
Parteneri media: resita.ro, infocs.ro, Reper24h, Blogmediacid.

Proiectul este finanțat cu sprijinul financiar al Programului RO10-CORAI, program
finanțat de Granturile SEE 2009-2014 și administrat de Fondul Român de Dezvoltare
Socială. Valoarea totală a proiectului este de 996 879,52 lei.

Pentru detalii suplimentare vizitați  <http://www.rămâi.ro/> www.rămâi.ro, Facebook
aici <https://www.facebook.com/events/1150648888280757/>  sau trimiteți un e-mail la
adresa  <mailto:aurora.monica@gmail.com> aurora.monica@gmail.com, persoană de
contact Aurora Cârstea.  

 

Inspector școlar general,

Profesor doctor NICOLAE GRINDEANU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu