Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 29 aprilie 2016

Custodele Coroanei și Principele Radu, vizită în Suedia


 Biroul de Presă al Majestății Sale Regelui Mihai I este autorizat să transmită
următorul comunicat:

Custodele Coroanei și Principele Radu, vizită în Suedia

La invitația Majestăților Lor Regele Carl XVI Gustaf și Regina Silvia ai Suediei, Altețele Lor Regale Principesa Moștenitoare Margareta, Custodele Coroanei și Principele Radu încep astăzi, 29 aprilie 2016, o vizită în Regatul Suediei. Altețele Lor Regale sunt invitate să participe la evenimentele dedicate sărbătorii Regelui Suediei la împlinirea vârstei de 70 de ani.

Este a treia vizită oficială peste hotare a Familiei Regale a României în anul 2016. Principele Radu a vizitat Republica Turcia și Republica Moldova, în luna aprilie.

Aflate în Suedia în timpul sfintelor sărbători de Paști, Altețele Lor Regale vor fi  oaspeții Episcopiei Ortodoxe Române de la Stockholm și ai comunității românești. Principele Radu va participa la slujba din Noaptea Învierii, oficiată de Preasfinția Sa Episcopul Macarie al Europei de Nord, iar Principesa Moștenitoare Margareta și Principele Radu vor lua parte la slujba din a doua zi de Paști și se vor întâlni cu membrii comunității românești.

Cu ocazia șederii la Stockholm, Custodele Coroanei va vizita Crucea Roșie suedeză, unde se va întâlni cu președintele organizației naționale.

În ultimele două decenii, Familia Regală a României a vizitat Suedia de 9 ori. Regele Mihai I și Principesa Moștenitoare Margareta au luat parte la aniversarea de 50 de ani a Regelui Carl XVI Gustaf în 1996, iar Principesa Moștenitoare Margareta și Principele Radu au participat la aniversarea de 60 de ani a Suveranului, în anul 2006. Majestatea Sa Regele Mihai I a făcut o vizită oficială în Suedia în anul 2002, pentru susținerea candidaturii României la Uniunea Europeană, iar Altețele Lor Regale au luat parte la nunta Principesei Moștenitoare Victoria cu Principele Daniel, în anul 2010. Principele Radu a efectuat trei vizite de lucru în anii 2006, 2014 și 2015.

Regele Carl XVI Gustaf și Regina Silvia au fost în vizită de Stat în România în anul 2003.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu