Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 16 octombrie 2014

Ministerul Sănătății a majorat anul acesta bugetul alocat pentru derularea Programului Național de Control al Tuberculozei cu peste 50%

 'Tuberculoza reprezintă o prioritate de sănătate publică pentru Guvernul României. În urma întâlnirilor pe care le-am avut cu Comisarul European pentru Sănătate și directorul regional OMS pentru Europa am aprobat o serie de măsuri importante pentru îmbunătățirea Programului Național de Control al Tuberculozei. Până în prezent, ne-am atins cele 3 obiective importante: revitalizarea Comitetului de Coordonare Națională, elaborarea Planului Strategic Național de Control al Tuberculozei în România 2015-2020 și creșterea finanțării pentru acest program', a declarat ministrul Sănătății, Nicolae Bănicioiu într-o conferință de presă susținută după întâlnirea cu reprezentanții Organizației Mondiale a Sănătății și cei ai Centrului European de Control al Bolilor Transmisibile.

Ministrul Sănătății a mai spus că, pe pagina de web a Ministerului Sănătății va fi postată în această săptămână, în dezbatere publică, Hotărârea de Guvern pentru aprobarea Planul Strategic Național de Control al Tuberculozei în România 2015-2020.
Proiectul de HG are ca scop reglementarea tuturor măsurilor care să asigure îmbunătățirea controlului tuberculozei prin asigurarea serviciilor de prevenire, depistare, diagnosticare, tratare și creșterea aderenței la tratament în conformitate cu recomandările Organizației Mondiale a Sănătății.
Toate intervențiile incluse în Planul Național Strategic au cost-eficacitate demonstrată și au efecte favorabile pe termen mediu asupra stării de sănătate a populației și implicit asupra productivității individului, a cheltuielilor din sectorul de sănătate, dar și social.
Astfel, în urma implementării intervențiilor incluse în Planul Strategic Național de control al TB, până în anul 2020 se estimează că vor fi atinse următoarele rezultate:
* Scăderea incidenței globale a TB de la 78,58 la 100.000 de locuitori înregistrată în 2013 la 66,68 la 100.000 locuitori în 2020.
* Scăderea numărului total de pacienți TB de la 16,711 cazuri notificate in 2013 la 13,060 cazuri TB notificate in 2020.
* Creșterea ratei de succes la tratament pentru cazurile noi de la 84% in 2012 la 90% in 2020. Creșterea ratei de succes la tratament pentru cazurile de tuberculoză multidrug rezistentă de la 25% în 2010 la 70% în 2020.
* Scăderea mortalității prin TB de la 5,3 la 100.000 de locuitori în 2013 la 4,3 la 100.000 locuitori în 2020.Scăderea numărului de decese prin TB de la 1249 in 2012 la 842 în 2020.
Ministrul Sănătății a explicat că pentru implementarea măsurilor prevăzute în Planul Național Strategic au fost identificate mai multe surse de finanțare, în afara bugetului de stat cum ar fi mecanismul de finanțare norvegian, Fondul Global, fonduri europene, Banca Mondială.
Unul dintre proiecte va fi implementat de Institutul National de Pneumologie Prof. Dr. Marius Nasta cu fonduri norvegiene și are ca obiectiv întărirea controlului tuberculozei în România cu accent pe tuberculoza multidrog-rezistentă și pe populația săracă și vulnerabilă.
În cadrul acestui proiect 1000 de pacienți diagnosticați cu tuberculoza multirezistentă vor primi tratament medical complet în valoare de 5 398 630 Euro timp de 2 ani, Iar 10 000 de persoane vor fi testate pentru a preveni răspândirea TB și pentru a spori aderența la tratament.
DIRECȚIA DE PRESĂ, AFACERI EUROPENE ȘI RELAȚII INTERNAȚIONALE

Comunicat de presă 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu