Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 14 octombrie 2014

Activitatea la Inspectoratului de Poliţie Judeţean Caraş-Severin

 În primele nouă luni ale acestui an, la nivelul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Caraş-Severin au fost eliberate 23819 certificate de cazier judiciar din care 129 pentru persoanele juridice.
Trebuie menţionat că certificatele de cazier judiciar se pot obţine şi de la alte unităţi de poliţie, fiind eliberate anul acesta 10602 de certificate în teritoriu, respectiv: Poliţia Municipiului Caransebeş – 4982, Poliţia Oraşului Oraviţa – 1129, Poliţia Oraşului Moldova Nouă – 1580, Poliţia Staţiunii Băile Herculane – 804, Poliţia Oraşului Bocşa - 543, Poliţia Oraşului Anina - 70, Poliţia Oraşului Oţelu Roşu - 1184 şi Secţia de Poliţie Rurală nr.6 Bozovici - 310 prin intermediul aplicaţiei informatice de gestiune şi emitere a certificatelor de cazier judiciar.

Certificatul de cazier pentru persoanele născute în România şi fără antecedente penale, se eliberează pe loc însă pentru toţi cei care au antecedente penale în termen de trei zile, fără a se ţine cont de criteriul domiciliului, reşedinţei sau a locului de naştere.

Actele necesare pentru persoanelor fizice:
-                                        timbru fiscal în valoare de 2 lei (de la oficiul poştal sau biroul de copiat acte);
-                                        taxa pentru cazier în valoare de 10 lei (trezorerie, oficiu poştal sau virament bancar acolo unde nu există trezorerie);
-                                        cerere tip;
-                                        cartea sau buletinul de identitate.
Persoanele fizice care au atribuit CNP precum şi persoanele fizice care nu au atribuit CNP pot depune cererea pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar la orice unitate de poliţie conectată la sistem (ex: cetăţeni români, străini, rezidenţi, nerezidenţi, cetăţeni români cu domiciliul în străinătate, minori majori etc.).
Persoanele domiciliate în străinătate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar şi prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.



În ceea ce priveşte certificatul de cazier judiciar pentru persoanele juridice sunt necesare:
-                                        dovada că deponentul este reprezentantul legal al persoanei juridice solicitante;
-                                        copia actului de identitate al reprezentantului legal;
-                                        certificatul constatator al Oficiului Registrului Comerţului;
-                                        chitanţa de achitare a taxei în cuantum de 10 lei;
-                                        timbru fiscal în valoare de 2 lei.
Programul Serviciului de Cazier Judiciar, Statistică şi Evidenţă Operativă este: luni, marţi, miercuri şi joi între orele 08.30 – 12.00 şi 13.00 - 15.30.
Mai multe informaţii puteţi obţine de la acelaşi serviciu la numărul de telefon 0255/ 502245 sau de la sediul acestuia din Reşiţa, bulevardul A.I.Cuza, nr.40, Judeţul Caraş-Severin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu