Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 9 ianuarie 2016

Platformele online din administrația publică centrală urmăresc publicarea de informații și mai puțin facilitarea proceselor de consultare public


Peste 250 milioane de lei  au fost investiți în ultimii ani în 400 platforme on-line care vizează îmbunătățirea managementului documentelor/realizarea unui proces  decizional participativ în administrația centrală, rezultă din centralizarea informațiilor, la preluarea mandatului Guvernului Dacian Cioloș (decembrie 2015), date transmise Ministerului pentru Consultare Publică și Dialog Civic (MCPDC) de către ministere. Peste 80% din fonduri provin din surse externe nerambursabile.  

Cea mai mare investiție s-a făcut la Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională (MCSI) – platforma e-România/Forumul Democrației Participative cu un buget de  52.106.360 lei, conform datelor comunicate de MCSI, platforma fiind predată reprezentanților Ministerului în 2013.
Cele mai multe asemenea investiții, cu finanțare externă (din punct de vedere al numărului de aplicații) s-au făcut la Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP)- 11 aplicații/platforme on-line și la Ministerul Justiției (MJ) care a alocat peste 20.000.000 lei pentru implementarea Portalului N-Lex, pentru asigurarea accesului rapid la legislația națională și internațională prin portalul european N-Lex. La polul opus, conform datelor furnizate de ministere, se află Ministerul Tineretului și Sportului (MTS) și Ministerul Fondurilor Europene (MFE) care ne informează că nu dețin platforme altele decât site-urile instituțiilor.
Ministerul  Apărării Naționale (MApN) este în topul instituțiilor centrale, ca număr de instrumente online realizate: 40, dintre care 2 sunt în construcție (toate realizate de personalul MApN) la momentul realizării prezentei analize de către MCPDC.
La adresa transmisă de către MCPDC tuturor ministerelor am primit răspuns de la 12 ministere, de la celelalte nu am primit un răspuns în acest sens.
 Marea majoritate a acestor instrumente on-line de comunicare sunt orientate către afișare/publicare a informațiilor din domeniul de activitate al acestor entități astfel încât dezvoltarea unei platforme prietenoase menită a stimula consultarea publică rămâne în continuare o provocare pentru MCPDC. La nivel minimal, conform prevederilor legii nr. 52/2003, legea privind transparența procesului decizional, ministerele afișează (pentru o perioadă medie de 10 zile) proiectele de acte normative pentru eventuale sugestii de la cetățeni însă practici de autentică consultare publică, mai ales prin instrumente on-line de comunicare, se întâmplă mai degrabă ocazional.
Situația detaliată a acestor platforme, la preluarea mandatului Guvernului Dacian Cioloș, la nivelul sfârșitul anului 2015, este atașată.
Având în vedere intenția Cancelariei Primului-Ministru de a dezvolta o platformă on-line care să le permită cetățenilor să transmită propuneri, idei, inițiative pe domenii de interes guvernamental, Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic își concentrează acum atenția atât asupra lansării propriului site (realizat cu resurse minimale și prin folosirea de muncă voluntară) pentru promovarea de dezbateri specifice, cât și asupra conjugării eforturilor de consultare publică cu cele ale Cancelariei.
Din datele autorităților centrale comunicate concluzionăm că niciuna dintre aceste aplicații/platforme nu corespund scopului MCPDC de a promova un spațiu prietenos pentru dezbateri inclusiv de a facilita o comunicare publică eficientă, urmând să analizăm alături de Cancelaria Primului-Ministru dezvoltarea unuia dintre instrumentele online de comunicare pe care aceasta urmează să le implementeze.
Dacă cetățenii au testat aplicațiile ministerelor sau dacă în general au practicat activități de consultare on-line cu Ministerele, opinia lor despre funcționalitatea acestor aplicații/platforme accesibile publicului sunt așteptate pe adresa de e-mail: secretariat.mcpdc@gov.ro.

Pentru relații suplimentare, vă rugăm contactați Maria Smarandache, Consilier de Presă MCPDC la 0733 309 633 sau maria.smarandache@gov.ro

 COMUNICAT DE PRESĂ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu