Ziua de 30 ianuarie
a fost aleasă pentru a celebra Ziua internaţională pentru nonviolenţă în şcoală,
pentru a promova armonia, toleranţa, solidaritatea, respectarea drepturilor
omului, valori umane care contribuie la buna înţelegere şi convieţuire. De
altfel, iniţiativa mondială de a acorda atenţie sporită educării nonviolenţei
datează încă din anul 1964.
Scopul acestei zile
este promovarea ideii de educare a copiilor în armonie, solidaritate şi
respect, mesajul principal al acesteia fiind „dragoste universală, nonviolenţă
şi pace: dragostea universală este mai bună decât egoismul, nonviolenţa este
mai bună decât violenţa şi pacea este mai bună decât războiul”.
Deşi mesajul are un
caracter permanent, pentru marcarea acestei zile, poliţiştii din cadrul
Inspectoratului de Poliţie Judeţean Caraş-Severin au desfăşurat câteva
activităţi punctuale în unităţi de învăţământ şi instituţii de ocrotire.
Astfel, poliţiştii
de proximitate de la Poliţia Municipiului Reşiţa au organizat şi susţinut o
dezbatere pe tema violenţei din mediul şcolar cu elevii Şcolii Gimnaziale nr.
12 din Reşiţa iar lucrătorii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii
au avut drept public-ţintă elevi de gimnaziu ai Colegiului Naţional ”Traian
Doda” din Caransebeş dar şi pe cei care frecventează Centrul de Zi „ABC” din
Reşiţa.
Elevilor le-a fost
explicată noţiunea de violenţă în şcoală, care reprezintă orice formă de
manifestare a unor comportamente precum:
exprimare inadecvată
sau jignitoare, cum ar fi: poreclire, tachinare, ironizare, imitare,
ameninţare, hărţuire;
bruscare, împingere,
lovire, rănire;
comportament care
intră sub incidenţa legii (vandalism – provocarea de stricăciuni cu bună
ştiinţă);
comportament şcolar
neadecvat: întârzierea la ore, părăsirea clasei în timpul orei, fumatul în
şcoală şi orice alt comportament care contravine flagrant regulamentului şcolar
în vigoare.
Prin exemple de situaţii concrete, poliţiştii au dorit
să convingă tinerii că atitudinea face de cele mai multe ori diferenţa între
libertate şi delincvenţă iar toleranţa şi comunicarea sunt soluţii mult mai
eficiente de ieşire dintr-o situaţie problematică.
Transmiterea informaţiilor
s-a realizat sub formă de expunere şi prezentare iar cei 114 elevi, 4 profesori
şi 4 asistenţi sociali au vizionat imagini video educative menite să întărească
veridicitatea informaţiilor transmise în principal sub forma unor recomandări
preventive.
COMPARTIMENTUL
RELAŢII PUBLICE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu