Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 23 ianuarie 2016

Numărul de cazuri de bullying semnalate de băieți la Telefonul Copilului 116 111 a crescut de peste 20 de ori


București, 21 ianuarie 2016. Numărul băieților care au raportat cazuri de bullying la Telefonul Copilului 116 111 a crescut de peste 20 de ori, de la 25 de cazuri în anul 2014 la 534 de cazuri în anul 2015. Totodată, totalul solicitărilor de ajutor în general formulate de băieți s-a dublat în perioada analizată, înregistrându-se 1.094 de cazuri. În principal, aceștia au sesizat cazuri de abuz de tip bullying (48,90%). Solicitările de consiliere psihologică au reprezentat totodată un procentaj semnificativ (42,14%) atât în ceea ce privește fenomenul bullying, cât și probleme sentimentale, criză de identitate, nevoia de comunicare și relaționare cu părinții, relații de prietenie.

“Asociația Telefonul Copilului atrage atenția asupra faptului că tot mai mulți copii și adolescenți care au apelat 116 111 anul trecut s-au confruntat cu probleme de natură psihologică. Comparativ cu anul 2014, numărul solicitărilor de consiliere psihologică s-a dublat, iar cele mai frecvente stări emoționale în care copiii au solicitat sprijinul specialiștilor noștri au fost: depresia, amăgirea, izolarea, stima scăzută, singurătatea, nefericirea în sânul familiei, frica, panica, stări cu efecte devastatoare asupra sănătații psihice a copiilor. Este esențial să încurajăm copiii să vorbească despre problemele cu care se confruntă. despre maniera în care familia, societatea și tehnologia le influențează viețile. Rămânem la celălalt capăt al firului pentru fiecare copil care are nevoie de sprijin si ne așteptăm la o nouă creștere semnificativă a acestui segment de cazuri, luând în considerare rezultatele înregistrate deja în primele 3 săptămâni ale acestui an”,  a declarat Cătălina Surcel, director executiv, Asociația Telefonul Copilului
Numărul total de apeluri înregistrate la 116 111 în anul 2015 a fost de 105.194, iar dintre acestea 7.745 reprezintă cazuri care au necesitat intervenție și monitorizarea de lungă durată a specialiștilor Asociației Telefonul Copilului, în colaborare cu reprezentanții instituțiilor abilitate la nivel local.
Din numărul cazurilor în care a fost necesară intervenția instituțiilor abilitate, 40,58% au fost cazuri de abuz asupra copilului și violență în familie, respectiv 3.143 de cazuri. Formele cele mai grave sesizate au fost: molestare fizică (40,71%), neglijare (31,65%) și abuz emotional (11,25%).
Referitor la consilierea psihologică, 2.713 astfel de cazuri au fost inregistrate la Telefonul Copilului 116 111 în anul 2015, dublu față de anul anterior. Jumătate dintre cazurile care au necesitat consiliere psihologică (50,87%) au fost sesizate de adolescenți și s-au referit la situații de bullying, probleme specifice adolescenței: probleme sentimentale, criză de identitate, manifestarea sentimentelor de excludere și dificultate în relaționare. În anul 2014, pentru aceleași situații înregistrate, procentajul a fost de doar 17,56%. Alte problematici din aria psiho-emoțională care au necesitat consiliere psihologică de lungă durată se referă la: nevoia de comunicare a copiilor cu părinții (18,58%), nevoia unei relații funcționale copii-părinți (16,55%), suport în depășirea gândurilor extreme / potențiale acte extreme, în special cele suicidare (3,75%), totodată nevoia de susținere a părinților în depășirea unor probleme de comportament ale copiilor (10,25%).
Raportat la gen, fetele au sesizat anul trecut cele mai multe astfel de situații (73,66%) și au avut vârsta cuprinsă în categoriile: 16 – 18 ani (40,49%), 13 – 15 ani (22,93%) și 9 – 12 ani (10,24%). În ceea ce privește băieții, aceștia au avut vârsta cuprinsă în categoriile: 13 – 15 ani (20,98%) și 16 – 17 ani (5,36%). 53,65% dintre copiii și adolescenții care au contactat 116 111 au manifestat la începutul apelului stări emoționale negative (tristețe, apăsare, frică, singurătate, panică, furie), iar 46,35% au manifestat stări emoționale pozitive (speranță, optimism, curaj).





Solicitările de consiliere juridică personalizată primite din partea părinților au înregistrat un procentaj de 12,33% și s-au referit la: încredințarea minorului (60,21%), drepturile copilului (26,91%) și alocații / prestații sociale (12,88%).
Copiii și părinții au solicitat consiliere din partea specialiștilor Asociației Telefonul Copilului și în mediul online, la adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro. 1.165 de solicitări de consiliere psihologică au fost inregistrate în mediul online: 90% dintre situațiile înregistrate din mediul online provin din partea preadolescenților și adolescenților, iar 10% din partea părinților, rudelor sau altor persoane. Raportat la gen, fetele au efectuat cele mai multe sesizări online (68,46%) și au avut vârsta cuprinsă în categoriile: 13 – 15 ani (39,87%), 16 – 18 ani (21,51%) și 9 – 12 ani (7,08%). 31,54% dintre băieții care au efectuat sesizări online au fost din următoarele categorii de vărstă: 13 – 15 ani (17,40%), 16 – 18 ani (13,19%) și 9 – 12 ani (0,95%). Copiii au contactat online Telefonul Copilului referitor la îmbunătățirea relației cu părinții (ca o particularitate față de alți ani gestionarea relației cu părinți alcoolici) (37.93%), temeri legate de problemele asociate adolescenței, gânduri legate de planificarea viitorului și intenția de părăsire a domiciliului familiei (34.60%), cazuri de abuz asupra copiilor (molestare fizică, abuz emoțional, abuz sexual, neglijare, cerșetorie, abuz de tip bullying), în procentaj de 16,14%, iar părinții pentru a solicita consiliere juridică privind violența în familie, încredințarea copilului, respectarea în fapt a dreptului la vizită al copilului pentru părintele care are o astfel de hotărâre judecătorească și probleme din mediul școlar în procentaj de 11,33%.
În ceea ce privește mediul de proveniență, cele mai multe situații au fost sesizate din mediul urban (42,48%), urmat de mediul rural (39,38%). În 18,14% dintre situațiile înregistrate la 116 111, apelanții nu au dorit să menționeze mediul de proveniență. Cele mai multe apeluri au fost înregistrate din regiunea Moldova (29,70%), urmată de Muntenia (21,13%), Transilvania (10,03%), București (9,79%), Oltenia (9,62%), Dobrogea (3,43%) și Banat (2,52%). Apelanții au solicitat confidențialitate privind regiunea din care provin în 13,78% dintre situații.
Cele mai multe cazuri au fost înregistrate din județele: Vrancea, Teleorman, Dolj, Vaslui, Buzău, Constanța, Dâmbovița, Olt, Bacău, Iași. Județele cu cele mai puține situații înregistrate au fost: Harghita, Sălaj, Mehadinți, Covasna, Suceava, Alba, Tulcea, Maramureș și Arad.
Mulţumim tuturor reprezentanţilor mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului în vederea asigurării vizibilităţii numărului 116 111 în rândul copiilor şi părinţilor, totodată le mulţumim pentru sprijinul acordat în promovarea campaniilor de adunare de fonduri ale Asociației Telefonul Copilului, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.

116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Telekom Romania. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Telekom Romania si Telekom Romania Mobile Communications.
                               ………………………………………………………………….

Asociaţia Telefonul Copilului
Cu o experienţă de 14 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 21 ianuarie 2016, un număr total de 2.169.998 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 59.124 de cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Telekom Romania si Telekom Romania Mobile Communications. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numarul de telefon: 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu