București, 21 ianuarie 2016. Numărul băieților care au raportat cazuri de bullying la Telefonul Copilului 116 111 a crescut de peste 20 de ori, de la 25 de cazuri în anul 2014 la 534 de cazuri în anul 2015. Totodată, totalul solicitărilor de ajutor în general formulate de băieți s-a dublat în perioada analizată, înregistrându-se 1.094 de cazuri. În principal, aceștia au sesizat cazuri de abuz de tip bullying (48,90%). Solicitările de consiliere psihologică au reprezentat totodată un procentaj semnificativ (42,14%) atât în ceea ce privește fenomenul bullying, cât și probleme sentimentale, criză de identitate, nevoia de comunicare și relaționare cu părinții, relații de prietenie.
“Asociația Telefonul Copilului atrage atenția asupra
faptului că tot mai mulți copii și adolescenți care au apelat 116 111 anul
trecut s-au confruntat cu probleme de natură psihologică. Comparativ cu anul
2014, numărul solicitărilor de consiliere psihologică s-a dublat, iar cele mai
frecvente stări emoționale în care copiii au solicitat sprijinul specialiștilor
noștri au fost: depresia, amăgirea, izolarea, stima scăzută, singurătatea,
nefericirea în sânul familiei, frica, panica, stări cu efecte devastatoare
asupra sănătații psihice a copiilor. Este esențial să încurajăm copiii să
vorbească despre problemele cu care se confruntă. despre maniera în care
familia, societatea și tehnologia le influențează viețile. Rămânem la celălalt
capăt al firului pentru fiecare copil care are nevoie de sprijin si ne așteptăm
la o nouă creștere semnificativă a acestui segment de cazuri, luând în
considerare rezultatele înregistrate deja în primele 3 săptămâni ale acestui an”, a declarat Cătălina Surcel, director
executiv, Asociația Telefonul Copilului
Numărul total de apeluri înregistrate la 116 111 în anul
2015 a fost de 105.194, iar dintre acestea 7.745 reprezintă cazuri care au
necesitat intervenție și monitorizarea de lungă durată a specialiștilor Asociației
Telefonul Copilului, în colaborare cu reprezentanții instituțiilor abilitate la
nivel local.
Din numărul cazurilor în care a fost necesară intervenția
instituțiilor abilitate, 40,58% au fost cazuri de abuz asupra copilului și
violență în familie, respectiv 3.143 de cazuri. Formele cele mai grave sesizate
au fost: molestare fizică (40,71%), neglijare (31,65%) și abuz emotional
(11,25%).
Referitor la consilierea psihologică, 2.713 astfel de
cazuri au fost inregistrate la Telefonul Copilului 116 111 în anul 2015, dublu
față de anul anterior. Jumătate dintre cazurile care au necesitat consiliere
psihologică (50,87%) au fost sesizate de adolescenți și s-au referit la situații
de bullying, probleme specifice adolescenței: probleme sentimentale, criză de
identitate, manifestarea sentimentelor de excludere și dificultate în
relaționare. În anul 2014, pentru aceleași situații înregistrate, procentajul a
fost de doar 17,56%. Alte problematici din aria psiho-emoțională care au
necesitat consiliere psihologică de lungă durată se referă la: nevoia de
comunicare a copiilor cu părinții (18,58%), nevoia unei relații funcționale
copii-părinți (16,55%), suport în depășirea gândurilor extreme / potențiale
acte extreme, în special cele suicidare (3,75%), totodată nevoia de susținere a
părinților în depășirea unor probleme de comportament ale copiilor (10,25%).
Raportat la gen, fetele au sesizat anul trecut cele mai
multe astfel de situații (73,66%) și au avut vârsta cuprinsă în categoriile: 16
– 18 ani (40,49%), 13 – 15 ani (22,93%) și 9 – 12 ani (10,24%). În ceea ce
privește băieții, aceștia au avut vârsta cuprinsă în categoriile: 13 – 15 ani (20,98%)
și 16 – 17 ani (5,36%). 53,65% dintre copiii și adolescenții care au contactat
116 111 au manifestat la începutul apelului stări emoționale negative
(tristețe, apăsare, frică, singurătate, panică, furie), iar 46,35% au
manifestat stări emoționale pozitive (speranță, optimism, curaj).
Solicitările de consiliere juridică personalizată primite
din partea părinților au înregistrat un procentaj de 12,33% și s-au referit la:
încredințarea minorului (60,21%), drepturile copilului (26,91%) și alocații /
prestații sociale (12,88%).
Copiii și părinții au solicitat consiliere din partea
specialiștilor Asociației Telefonul Copilului și în mediul online, la adresa de
e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro.
1.165 de solicitări de consiliere psihologică au fost inregistrate în mediul
online: 90% dintre situațiile înregistrate din mediul online provin din partea
preadolescenților și adolescenților, iar 10% din partea părinților, rudelor sau
altor persoane. Raportat la gen, fetele au efectuat cele mai multe sesizări
online (68,46%) și au avut vârsta cuprinsă în categoriile: 13 – 15 ani
(39,87%), 16 – 18 ani (21,51%) și 9 – 12 ani (7,08%). 31,54% dintre băieții
care au efectuat sesizări online au fost din următoarele categorii de vărstă:
13 – 15 ani (17,40%), 16 – 18 ani (13,19%) și 9 – 12 ani (0,95%). Copiii au
contactat online Telefonul Copilului referitor la îmbunătățirea relației cu
părinții (ca o particularitate față de alți ani gestionarea relației cu părinți
alcoolici) (37.93%), temeri legate de problemele asociate adolescenței, gânduri
legate de planificarea viitorului și intenția de părăsire a domiciliului
familiei (34.60%), cazuri de abuz asupra copiilor (molestare fizică, abuz
emoțional, abuz sexual, neglijare, cerșetorie, abuz de tip bullying), în
procentaj de 16,14%, iar părinții pentru a solicita consiliere juridică privind
violența în familie, încredințarea copilului, respectarea în fapt a dreptului
la vizită al copilului pentru părintele care are o astfel de hotărâre
judecătorească și probleme din mediul școlar în procentaj de 11,33%.
În ceea ce privește mediul de proveniență, cele mai multe
situații au fost sesizate din mediul urban (42,48%), urmat de mediul rural
(39,38%). În 18,14% dintre situațiile înregistrate la 116 111, apelanții nu au
dorit să menționeze mediul de proveniență. Cele mai multe apeluri au fost
înregistrate din regiunea Moldova (29,70%), urmată de Muntenia (21,13%),
Transilvania (10,03%), București (9,79%), Oltenia (9,62%), Dobrogea (3,43%) și
Banat (2,52%). Apelanții au solicitat confidențialitate privind regiunea din
care provin în 13,78% dintre situații.
Cele mai multe cazuri au fost înregistrate din județele:
Vrancea, Teleorman, Dolj, Vaslui, Buzău, Constanța, Dâmbovița, Olt, Bacău,
Iași. Județele cu cele mai puține situații înregistrate au fost: Harghita,
Sălaj, Mehadinți, Covasna, Suceava, Alba, Tulcea, Maramureș și Arad.
Mulţumim tuturor reprezentanţilor mass media pentru toate
materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului în vederea
asigurării vizibilităţii numărului 116 111 în rândul copiilor şi părinţilor,
totodată le mulţumim pentru sprijinul acordat în promovarea campaniilor de
adunare de fonduri ale Asociației Telefonul Copilului, ceea ce a facilitat
tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.
116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii,
gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Telekom Romania.
Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Telekom Romania si Telekom Romania
Mobile Communications.
………………………………………………………………….
Asociaţia
Telefonul Copilului
Cu o experienţă de 14 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 21 ianuarie 2016, un număr total de 2.169.998 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 59.124 de cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Telekom Romania si Telekom Romania Mobile Communications. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numarul de telefon: 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro
Cu o experienţă de 14 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 21 ianuarie 2016, un număr total de 2.169.998 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 59.124 de cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Telekom Romania si Telekom Romania Mobile Communications. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numarul de telefon: 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu