Dorim să explicăm azi poziția noastră referitor la stabilirea impozitului pe clădiri, taxă pe care am votat-o prin consilierii noștri în CL Reșița.
Unul din candidații deja
declarați la Primăria Re șița
ne-a atras atenția asupra cuantumului exorbitant al impozitului pentru
clădirile nerezidențiale, votat în consiliul local si care intră în vigoare
pentru anul 2016.
Nu dorim să dam
explicații posibilului candidat, să pună mâna să citească, dorim să le explicăm
cetățenilor Reșiței că este o măsură corectă, menită să întărească instituțiile
publice, asa cum a fost gândită de guvernul din 2015
.Legea 227/2015 face distincție între clădirile rezidențiale și cladirile nerezidențiale. Pentru clădirile rezidențiale unde locuiește și plateste utilități o persoană fizică, impozitul este stabilit între limitele de 0,08 – 0,2 %. De asemenea, clădirile în care există un sediu social al unui agent economic dar nu se desfășoară o activitate comercială, utilitățile fiind plătite de persoana fizică, impozitul stabilit de legiuitor este cuprins între aceleași limite de 0,08 – 0,2 %.
.Legea 227/2015 face distincție între clădirile rezidențiale și cladirile nerezidențiale. Pentru clădirile rezidențiale unde locuiește și plateste utilități o persoană fizică, impozitul este stabilit între limitele de 0,08 – 0,2 %. De asemenea, clădirile în care există un sediu social al unui agent economic dar nu se desfășoară o activitate comercială, utilitățile fiind plătite de persoana fizică, impozitul stabilit de legiuitor este cuprins între aceleași limite de 0,08 – 0,2 %.
Clădirile nerezidențiale
sunt considerate toate clădirile în care un agent economic desfășoară efectiv o
activitate generatoare de profit. Pentru aceste clădiri legiuitorul stabilește
o taxă cuprinsă între 0,2-1,3 %.
Marea schimbare apare
pentru clădirile nerezidențiale în care se desfășoară activități economice dar
sunt în proprietatea persoanelor fizice și pentru care de acum este calculat un
impozit tot de 0,2-1,3%. Adică dacă am o clădire în care funcționează un
restaurant voi plăti impozit de agent economic, chiar dacă clădirea e
înregistrată pe persoana fizică pentru că o folosesc să obțin un profit și nu
ca să locuiesc în ea.
Este o măsură foarte bună
luată de guvernul din 2015 prin care populația onestă este apărată de o altă
categorie de șmecheri: cei care sustin
că au domiciliul prin restaurante sau clădiri de birouri cu scopul evident de a
se sustrage taxelor. Nu mă refer aici la profesiunile libere sau la PFA-uri pentru care legea
gasește o formulă de mijloc pe baza unei declarații pe propria răspundere și care trebuie să-și continue activitatea în
această formulă pentru că așa sunt utile societății, eu vorbesc aici de șmecheri.
Care sunt șmecherii Resiței?
Pentru că nu sunt
economist nu vreau să mai intru în detalii. În fapt, nici nu am vorbit despre
taxe, am vorbit despre responsabilitate.
Trebuie să avem responsabilitate atunci când dorim să ajungem primari și să ne
documentăm înainte să alergăm populația spre scenarii aiuritoare. De altfel, le
solicit tuturor reșițenilor, indiferent de locul de muncă, să-si îndeplinească
obligațiile cu responsabilitate inclusiv cele electorale. Pentru început, este
suficient!
Reconfirm cu această
ocazie, că sunt pentru întărirea serviciilor de utilitate publică printr-un
management responsabil al autorității locale. Este vremea ca primăria să fie
cel mai bun manager al serviciilor de utilitate publică, să obțină venit și
să-și asigure propriile nevoi de dezvoltare. Toți reșițenii care cred că suntem
pe o direcție bună pot să mă sprijine în acest demers.
Dr. Gheorghe JENAR
Președinte UNPR Reșița
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu