Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 19 ianuarie 2023

Prima tabără de schi adaptat pentru persoane cu dizabilităţi

 
Prima tabără de schi adaptat pentru persoane cu dizabilităţi, din cele 8 derulate de asociaţia Caiac SMile în toată România, a început Cheile Grădiştei


În total, 1000 de persoane cu dizabilităţi vor învăţa să schieze pe pârtiile din România, în această iarnă.

Asociaţia Caiac SMile a dat startul, pe 15 ianuarie, la Cheile Grădiştei Fundata, proiectului "Tabere de schi adaptat", o extensie a proiectului de anul trecut " Şi oamenii cu dizabilităţi îşi doresc să schieze", însă la o scară mult mai mare. Până vineri, 20 ianuarie, acolo, voluntarii asociaţiei antrenează să schieze independent, folosind monoschiurile, 5 persoane cu dizabilităţi.

În sezonul de iarnă 2022 - 2023, nu mai puţin de 1000 de persoane cu nevoi speciale din toate categoriile de dizabilităţi (deficienţe locomotorii, deficienţe de auz, autism, sindrom Down) s-au înscris în proiect şi vor învăţa să schieze şi să se bucure din nou de magia sporturilor de iarnă pe pârtiile accesibilizate din România, în cadrul taberelor de schi adaptat. Proiectul a debutat în weekend la Cheile Grădiştei, unde Ionuţ Stancovici, preşedintele Asociaţiei Caiac SMile şi echipa sa, formată din monitori cu dizabilităţi, asistenţi medicali şi kinetoterapeuţi, au făcut deja progrese impresionante în iniţierea pe pârtie a persoanelor cu nevoi speciale.

"Cea mai mare bucurie pe care am avut-o când am început tabăra a fost să-i văd pe monitorii noştri cu nevoi speciale cum îi învaţă pe cei în scaun rulant să folosească sitski-ul. Acesta este proiectul lor, nu al meu. Ei sunt cei care le transmit acestor oameni tot sprijinul de care au nevoie. Sunt extrem de mândru de ei." - Ionuţ Stancovici, preşedinte Caiac SMile

"Am venit aici să învăţ să mă ridic în momentul în care cad" - prin sport, Caiac SMile transformă dizabilităţile în abilităţi şi temerile în zâmbete!

Pe tot parcursul sezonului de schi 2022-2023, în diferite perioade, pe pârtiile accesibilizate în sezonul anterior, vor fi organizate opt tabere de şase zile fiecare, în care persoanele cu dizabilităţi, vor schia alături de membrii asociaţiei. În cadrul fiecărei tabere, 5 persoane cu dizabilităţi şi însoţitorii lor vor învăţa să schieze independent folosind monoschiurile, alături de echipa Caiac SMile.

"După ce am rămas fără un picior în urma unui accident de muncă, am început să fac sport, am practicat handbal, baschet, iar în momentul de faţă sunt recunoscător că mi s-a oferit posibilitatea de a practica şi schi în scaun. Sunt entuziasmat, aştept să văd cum mă voi descurca în acest scaun şi cum voi putea face performanţă pe mai departe."- Ovidiu Ciobotaru, 44 de ani

"Sunt în scaun rulant de aproximativ 8 ani, iar diagnosticul meu este paraplegie spastică. Însă am reuşit să preiau frâiele, să decid singur asupra viitorului meu. Astfel, prin 2017, m-am apucat de sport. Am început cu baschetul, unde nu am fost foarte bun, la nivel de performanţă. Am încercat handbal, unde în 2019 am ajuns să fiu selecţioner la echipa naţională de handbal şi am fost la Campionatul European din Croaţia, unde am obţinut nişte rezultate bune. De atunci, am continuat să mă dezvolt pe partea sportivă şi pot să vă spun că nu mai sunt acelaşi om ca înainte. Am acceptat tot felul de provocări sportive care m-au făcut să mă autodepăşesc. De doi ani cochetez şi cu ideea de a face paracaiac, l-am întâlnit pe Ionuţ care m-a învăţat şi acest sport, apoi am văzut şi paraskiul şi sunt tentat să încerc şi acest lucru. Aşteptările mele pentru această tabără sunt foarte simple: am venit aici să învăţ să mă ridic în momentul în care cad, am venit aici să alunec spre succes. Morala e ca atunci când ai căzut, te-ai ridicat şi ai plecat mai departe."- Alin Huţanu, 35 de ani

Program special de zi dedicat tuturor persoanelor cu nevoi speciale care vor să se bucure de o zi la schi

Pe lângă cele 40 de persoane înscrise la taberele speciale, voluntarii Caiac SMile vor fi disponibili, conform unui orar prestabilit, pe pârtii şi pentru alte persoane cu diferite deficienţe, dornice să ia primele lecţii de schi sau să simtă bucuria alunecării pe zăpadă alături de un instructor care le va plimba în monoschi.

Înscrierile pentru programul de zi se fac cu înregistrare pe www.caiacsmile.ro*

*Programul, atât cel special de zi, cât şi cel al taberelor adaptate, poate suferi modificări în funcţie de condiţiile meteo din această perioadă. Programul actualizat, în funcţie de prognozele meteo din fiecare perioadă, va fi disponibil atât pe site, cât şi pe toate canalele de comunicare online ale asociaţiei:

Facebook - https://www.facebook.com/caiacsmile
Instagram - https://www.instagram.com/caiacsmile/

PARTENERII CAMPANIEI
Caiac SMile transformă dizabilităţile în abilitaţi alături de partenerii care au decis să se alăture proiectului: AQUA Carpatica, BCR, Cris-Tim, Decathlon România, Star Assembly, Walking Month, KISS FM, Cheile Grădiştei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu