Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 27 ianuarie 2016

Ședinţa ordinare de consiliul local al comunei Lupac pentru data de 29.01.2016


ROMÂNIA
JUDEŢUL  CARAŞ-SEVERIN
        COMUNA  LUPAC
                PRIMAR
D   I   S   P   O   Z   I   Ţ   I  E
Cu privire la convocarea şedinţei  ordinare de
consiliul local al comunei Lupac pentru data  de  29.01.2016

         Primarul comunei Lupac din judeţul Caraş-Severin,
         În temeiul art. 39 alin.1, si art. 68  ,ambele din Legea nr.215 din 2001, privind administraţia publică locală, republicată , cu modificările şi completările ulterioare

D    I      S      P      U       N       E :

         ART.1.  Se convoacă şedinţa _ordinară _ a Consiliului Local al comunei LUPAC pentru data de  29 ianuarie 2016  ora 09,00 în  sala de şedinţe a acestei primării , care va avea urmatoarea ORDINE  DE ZI :

         1. Proiect de hotărăre privind alegerea preşedintelui de şedinţă pentru perioada ianuarie-martie 2016     (comisia 3)

         2. Proiect de hotărâre privind  aprobarea procesului-verbal al şedinţei extraordinare.
    

         3. Proiect de hotărâre aprobarea aprobarea planului de lucrări de interes local pentru beneficiarii de ajutor social (comisia 2)

         4. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie bugetară pe anul 2015 (comisia 1).

         5. Proiect de hotărâre privind . reorganizarea reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat acreditate de pe raza comunei Lupac pentru anul şcolar 2016-2017 (comisia 2)


         6. Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului local al comunei Lupac pe anul 2016 şi estimările pentru 2017-2019 (comisia 1)

         7. Diverse



            PRIMAR,                                                          Avizat :
    VLASICI  MARIAN                                                                                                        SECRETAR,
                                                                                                                                         
                                                                            Moteca Alin-Dorin         



             ROMÂNIA                                                              Proiect                   
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
      COMUNA LUPAC
    CONSILIUL LOCAL

H O T Ă R Â R E

privind alegerea preşedintelui de şedinţă
pentru lunile ianuarie-martie 2016

         Consiliul Local al comunei Lupac din judeţul Caras-Severin , întrunit în şedinţa sa ordinară din data ________________
         În temeiul art. 35 alin.(1) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală ,republicată cu modificările şi completările ulterioare:
                        

H O T Ă R Ă Ş T E:

         Art.1 – Domnul consilier___________________________, se alege ca preşedinte de şedinţă pentru lunile ianuarie-martie 2016.
         Art.2 – Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează d-nul consilier_____________________________.
         Art.2 – Prezenta hotărâre se comunică:
                    - Instituţiei Prefectului Judeţului Caraş-Severin
                    - Primarului comunei Lupac
                    - Persoanei în cauză
                                             





            PRIMAR,                                                                                                 Avizat:
        Vlasici Marian                                                                                         SECRETAR,
                                                                                                                     Moteca Alin-Dorin


             ROMÂNIA
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
        COMUNA LUPAC
               PRIMAR

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă pentru lunile ianuarie-martie 2016

         Domnilor consilieri

         După cu bine ştiţi în conformitate cu prevederile art.35 alin.1 unde este menţionat că: “…consiliul local alege dintre membrii săi, prin hotărâre adoptată cu votul deschis al majorităţii consilierilor locali în funcţie, un preşedinte de şedinţă, pe o perioadă de cel mult 3 luni, care va conduce şedinţele consiliului local şi va semna hotărârile adoptate de acesta”.
         Având în vedere că d-nul Duma Marian  a îndeplinit această atribuţie timp de 3 luni se impune alegerea unui alt preşedinte dintre membrii consiliului local.



PRIMAR
Vlasici Marian




              ROMÂNIA                                                        PROIECT
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
      COMUNA LUPAC
    CONSILIUL LOCAL

H O T Ă R Â R E
cu privire la aprobarea procesului-verbal
din data de 17 decembrie 2015

         Consiliul Local al comunei Lupac, judeţul Caraş-Severin, întrunit în şedinţa ordinară de lucru din data de ___________
         Luând în considerare faptul că în conformitate cu prevederile legale, secretarul acestei primării a pus la dispoziţia consilierilor procesul-verbal al şedinţei ordinare din data de 17 decembrie 2015 putând ca acesta să fie pus în discuţie şi aprobat în conformitate cu prevederile Legii nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
         În temeiul art.36 alin.2) şi art.45 din legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

H O T Ă R Ă Ş T E:

         Art.1 – Se aprobă procesul-verbal al şedinţei ordinare din data de 17 decembrie 2015 cu/ (fără) modificări faţă de forma în care acesta a fost redactat____________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

         Art.2 – Prezenta hotărâre se comunică:
-          Primarului comunei Lupac.
-          Secretarului comunei Lupac.
-          Instituţiei Prefectului judeţului Caraş-Severin.


            PRIMAR,                                                          Avizat:
        Vlasici Marian                                                  SECRETAR,
                                                                                   Moteca Alin-Dorin

                           ROMÂNIA
           JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI LUPAC


PROCES-VERBAL
Încheiat astăzi 17 decembrie 2015 în şedinţa ordinară



         Şedinţa de consiliu a fost convocată prin Dispoziţia Primarului comunei Lupac nr.162/11.12.2015 în termen legal. În deschiderea şedinţei secretarul comunei arată că din totalul de 11 consilieri toţi  sunt prezenţi
         Punctul 1 de pe ordinea de zi îl reprezintă proiectul de hotărâre privind aprobarea procesului-verbal al şedinţei ordinare din data de 11 decembrie 2015.. D-nul preşedinte de şedinţă întreabă dacă mai sunt completări la procesul-verbal al şedinţei anterioare. Nemaifiind alte completări se trece la vot  toţi cei 11 consilieri fiind „pentru” .
         Punctul 2 de pe ordinea de zi îl reprezintă proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2015. Este invitată d-na contabil care explică în continuare modul în care va fi rectificat bugetul. Pentru început d-na contabil menţionează că au venit banii pentru profesori la salarii şi pentru sentinţele judecătoreşti. De asemenea la cap.51.02 – autorităţi executive s-au făcut reglaje între capitole lucru valabil şi la cap.67.02 – cultură recreere şi religie şi la cap.68.02 – asigurări şi asistenţă socială. La cap.84.02 – transporturi se alocă suma de 65 mii lei la drumul comunal DC 75 şi legătură rutieră DJ 581 şi localitatea Clocotici..   Se supune la vot acest proiect de hotărâre toţi cei 11 consilieri fiind „pentru”.
         Punctul 3 de pe ordinea de zi îl reprezintă proiectul de hotărâre privind aprobarea planului de achiziţii publice(principalele lucrări propuse a se executa) pentru anul 2016. D-nul Primar menţioneayă că în anexa la această hotărâre sunt cuprinse toate lucrărirle care mai trebuie desfăşurate în comună cele efecetuate pe parcursul anului 2015 fiind şterse şi invită d-nii consilieri să propună dacă mai ar trebui făcut ceva care nu este cuprins în această anexă. După discuţiile desfăşurate s-a constatat că în general sunt cuprinse majoritatea lucrărilor prioritare în comună. Nemaifiind completări se supune la vot amânarea acestui proiect de hotărâre toţi cei 11 consilieri fiind „pentru”.
         Punctul 4 de pe ordinea de zi îl reprezintă proiectul de hotărâre privind valorificarea masei lemnoase obţinute de pe terenul forestier ocupat temporar de către Transelectrica S.A. D-nul Primar menţionează că este vorba despre masa lemnoasă de pe suprafaţa de 1,2907 ha ocupată temporar de către Transelectrica S.A.în vederea realizării obiectivului « LEA 400 KV Reşiţa-Pancevo », tronson I care urmează  să fie distribuită pentru aprovizionarea cu lemn de foc pentru sezonul rece la unităţile de învăţământ de pe raza comunei, primăriei şi persoanelor cu handicap. Se supune la vot toţi cei 11 consilieri fiind „pentru”.
         Sunt întrebaţi dacă sunt de acord cu suplimentarea ordinii de zi cu înca 3 puncte întrucât sunt probleme urgente care au apărut după comunicarea materialului de şedinţă. Se supune la vor toţi cei 11 consilieri fiind „pentru”.
         Punctul 5 pe ordinea de zi: reprezintă proiectul de hotărâre privind valorificarea masei lemnoase obţinute în urma curăţirii albiei pârâului Lupac la intrare în localitate Lupac lângă DJ 581. este menţionat faptul că au fost obţinute aprobări atât de la Apele Române cărora le aparţine pârâul Lupac cât şi de la Ocolul Silvic Reşiţa care au şi marcat lemnele din albia pârâului iar lemnele obţinute în urma curăţirii albiei pârâului Lupac urmează a fi distribuite către instituţiile de pe raza comunei Lupac respectiv primărie, şcoli, postul de poliţie, cabinetul de medicină umană şi biserici. Se supune la vor toţi cei 11 consilieri fiind „pentru”.
         Punctul 6 pe ordinea de zi: reprezintă proiectul de hotărâre privind revocarea mandatului de membru în AGA Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „INTERCOM DEŞEURI” numirea unui nou membru  şi acordarea de mandat special. D-nul Secretar menţionează că în urma adresei nr.545/17.12.2015 a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „INTERCOM DEŞEURI” Caraş-Severin precum şi a modificărilor legale doar primarii unităţilor administrativ teritoriale şi preşedinţii
 consiliilor judeţene sunt reprezentanţii acestor unităţi  şi au drept să semneze şi să reprezinte aceste unităţi în adunările generale ale asociaţiilor. De asemenea este menţionat că primarii şi preşedinţii consiliilor judeţene pot delega prin dispoziţie altui reprezentant aceste atribuţii. Pe cale de consecinţă trebuie revocat mandatul d-nului Radici Marian care reprezenta comuna în cadrul Adunării Generale a Acţionărilor şi acordat mandat d-nului Primar Vlasici Marian. De asemenea trebuie menţionat faptul că trebuie acordat d-nului primar şi pentru a vota cotizaţia aferentă anului 2016. Nemaifiind completări  sau alte întrebări se supune la vot amânarea acestui proiect de hotărâre toţi cei 11 consilieri fiind „pentru”.
                  Punctul 7 pe ordinea de zi: reprezintă proiectul de hotărâre privind aprobarea actului adiţional nr.14 la Contractul de servicii nr.13/01.02.2010. Prin adresa nr.172/11.12.2015 SC Davodar SRL operatorul de pe raza comunei Lupac şi înregistrată la Primăria comunei Lupac cu nr.1526/14.12.2015 ne aduce la cunoştinţă că trebuie modificat contractul de prestări servicii la punctul 2 unde se completează cu următoarele activităţi: sortare pe fracţii (hârtie, plastic….)selectarea/valorificarea/compactarea şi balotarea deşeurilor materiale reciclabile;transport deşeuri reziduale la deponeuri autorizate ecologice. De asemenea se modifică punctul 4 din contract în sensul că se majorează tariful pentru activitatea prestată la suma de 1409,26 lei/tură fără TVA. Având în vedere cele menţionate se impune modificarea contractului prin intermediul unui act adiţional cu cele menţionate mai sus iar întrucât fiind vorba şi de creşterea tarifului se impune şi aprobarea lui prin consiliul local. Se supune la vor toţi cei 11 consilieri fiind „pentru”.
         Odată cu aceste discuţii cu propunerile şi întrebările consilierilor lucrările şedinţei au luat sfârşit
   Completări/modificări:



Preşedinte de şedinţă,
Duma Marian




              ROMÂNIA                                      PROIECT                                                                                                                                                             
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
      COMUNA LUPAC
    CONSILIUL LOCAL

H O T Ă R Â R E
privind aprobarea contului de execuţie bugetară
pe anul 2015

         Consiliul Local al comunei Lupac din judeul Caras-Severin , întrunit în şedinţa sa ordinară de lucru din data ___________
         Având în vedere expunerea de motive a primarului comunei Lupac cu privire la aprobarea contului de execuţie bugetară pe anul 2015 precum şi referatul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al Primarului comunei Lupac ;
         În temeiul art.45 alin.(1), alin.(2) lit.a) şi art.115 alin.(1) lit.b) şi alin.(3) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală ,republicată cu modificările şi completările ulterioare.

H O T Ă R Ă Ş T E:

         Art.1. – Se aprobă încheierea contului de exerciţiu bugetar pe anul 2015
         Art.2- Prezenta hotărâre intră în vigoare în conformitate cu prevederile Legii nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată cu modificările şi completările ulterioare.
         Art.3 - Prezenta hotărâre se comunică:
                    - Instituţiei Prefectului Judeţului Caraş-Severin
                    - Primarului comunei Lupac
                    - Compartimentului financiar-contabil din cadrul Primăriei comunei Lupac.


          PRIMAR,                                                 Avizat:
      Vlasici Marian                                      SECRETAR,
                                                                 Moteca Alin-Dorin

              ROMÂNIA
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
        COMUNA LUPAC
               PRIMAR

Expunere de motive
Cu privire la încheierea contului de execuţie bugetară pe anul 2015

Domnilor consilieri, invitati, participanti

         În calitatea mea de primar şi implicit de ordonator principal de credite, împreună cu compartimentul financiar-contabil din cadrul acestei primării, după cum bine ştiţi la începutul unui an nou bugetar sau în momentul votării bugetului local pe anul în curs, se prezintă şi contul de exerciţiu bugetar al anului trecut.
         Aşadar şi noi am procedat la realizarea acestui lucru iar astfel d-na inspector Laţchici Maria a întocmit execuţia bugetară.
         Ca atare, vă rog să analizaţi cele menţionate mai sus şi să deliberaţi în consecinţă.
            
Vă mulţumesc.


PRIMAR
VLASICI MARIAN




              ROMÂNIA                               PROIECT                                                                                                                                                             
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
      COMUNA LUPAC
    CONSILIUL LOCAL

H O T Ă R Â R E
privind aprobarea planului de lucrări de interes local
pentru beneficiarii de ajutor social

         Consiliul Local al comunei Lupac din judeul Caras-Severin , întrunit în şedinţa sa ordinară de lucru din data ___________
         Având în vedere expunerea de motive a primarului comunei Lupac cu privire la aprobarea planului de lucrări de interes local pentru beneficiarii de ajutor social;
         Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.50/2011 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat;
         În conformitate cu prevederile art.2 alin.(7) şi alin.(8) din Legea nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;
         În temeiul art.36 alin.(9), art.45 alin.(1), art.49 alin.(1) şi art.115 alin.(1) lit.b) şi alin.(3) şi alin.(6) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală ,republicată cu modificările şi completările ulterioare.

HOTĂRĂŞTE:

         Art.1 – Se aprobă planul de lucrări de interes local pe anul 2016 pentru beneficiarii de ajutor social conform anexei nr.1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
         Art.2 – Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Primarul comunei Lupac.
         Art.3 – Prezenta hotărâre intră în vigoare la data aducerii la cunoştinţă publică.
         Art.4 - Prezenta hotărâre se comunică:
                    - Prefectului şi Instituţiei Prefectului Judeţului Caraş-Severin
                    - Primarului comunei Lupac
                    -Compartimentului Asistenţă Socială.
                    - Agenţiei Judeţene pentru Prestaţii Sociale Caraş-Severin.


            Iniţiator:
          PRIMAR,                                          Avizat:
      Vlasici Marian                                SECRETAR,
                                                             Moteca Alin-Dorin

               ROMÂNIA
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
        COMUNA LUPAC
               PRIMAR

Expunere de motive
 La proiectul de hotărâre privind aprobarea planului
de lucrări de interes local pentru beneficiarii de ajutor social

Domnilor consilieri, invitati, participanti

         În calitatea mea de primar luând cunoştinţă de prevederile legile 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare unde la art.2 alin.(7) este menţionat că: “primarii au obligaţia de a întocmi un plan de acţiuni sau de lucrări de interes local …. Planul de lucrări de interes local se aprobă anual prin hotărârea consiliului local” am considerat că se impune elaborarea unui asemenea plan pentru beneficiarii de ajutor social. Printre principalele activităţi avute în vedere şi cuprinse în cadrul acestui plan enumer: curăţirea rigolelor de lângă drum, pregătirea lemnelor pentru sezonul rece, curăţirea albiei râului, curăţirea acostamentului. Menţionez că în ceea ce priveşte persoanele beneficiare de ajutor social de pe raza comunei Lupac acestea sunt în număr de 10 familii sau persoane singure dar 7 persoane pot îndeplini lucrările cuprinse în cadrul acestui plan întrucât 2 persoane au depăşit vârsta de pensionare iar alte 2 persoane au certificate de incapacitate de muncă. Având în vedere că numărul persoanelor apte de muncă beneficiare de VMG a crescut pe parcursul anului 2015 se impune completarea acestui plan de lucrări
         Ca atare, vă rog să analizaţi cele menţionate mai sus şi să deliberaţi în consecinţă.
             

Vă mulţumesc.


PRIMAR
VLASICI MARIAN

                                      Anexa nr.1 la HCL nr._____/_____2015


Planul de lucrări de interes local
Pentru beneficiarii de ajutor social


1.     Curăţirea rigolelor de lângă drum
2.     Pregătirea lemnelor pentru sezonul rece
3.     Curăţirea albiei râului
4.     Curăţirea acostamentului
5.      Îngrijire stadion Lupac şi Rafnic


            Iniţiator:
          PRIMAR,                                                       Avizat:
      Vlasici Marian                                             SECRETAR,
                                                                     Moteca Alin-Dorin

              ROMÂNIA                            PROIECT                                                                               
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
      COMUNA LUPAC
    CONSILIUL LOCAL
H O T Ă R Â R E
privind reorganizarea reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat
acreditate de pe raza comunei Lupac pentru anul şcolar 2016-2017

         Consiliul Local al comunei Lupac din judeţul Caras-Severin , întrunit în şedinţa sa ordinară de lucru din data ___________ ;
         Având în vedere expunerea de motive a primarului comunei Lupac cu privire la reorganizarea reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat acreditate de pe raza comunei Lupac pentru anul şcolar 2016-2017;  
         Văzând adresa Şcolii Gimnaziale Lupac nr.485/03.12.2015 privind reorganizarea reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat acreditate de pe raza comunei Lupac pentru anul şcolar 2016-2017;  
         Ţinând seama de adresa Inspectoratului Şcolar Judeţean Caraş-Severin nr.16398/19.11.2015 privind reorganizarea reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat pentru anul şcolar 2016-2017 prin care solicită emiterea până la data de 04.12.2015 a proiectului de HCL;
         Având în vedere AVIZUL CONFORM pentru reţeaua şcolară 2016-2017 nr.147/11.01.2016, al Inspectoratului şcolar Judeţean Caraş-Severin;
         În conformitate cu prevederile art.19 alin.4 şi art.61 alin.2 şi alin.5 din Legea Educaţiei naţionale nr.1/2011 cu modificările şi completările ulterioare şi a OMEC nr.4894/10.11.2014 privind aprobarea metodologiei pentru fundamentarea cifrei de şcolarizare şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2016-2017;
         În temeiul art. 36 alin. (2) lit. d) alin.(6) lit.a) pct.1, art. 45 şi art.115 alin.(1) lit.b) şi alin.(3) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată cu modificările şi completările ulterioare:
                        
H O T Ă R Ă Ş T E:

         Art.1. - Se aprobă reorganizarea reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de pe raza comunei Lupac pentru anul 2016-2017, după cum urmează:

Denumirea unităţii de învăţământ cu personalitate juridică
Denumirea unităţii de învăţământ fără personalitate juridică/structură




Şcoala Gimnazială Lupac



Şcoala Gimnazială Clocotici
Şcoala Primară Rafnic
Şcoala Primară Vodnic
Grădiniţa cu Program Normal Lupac
Grădiniţa cu Program Normal Clocotici
Grădiniţa cu Program Normal Rafnic
       
         Art2. -  Prezenta hotărâre intră în vigoare în conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
         Art.3 – Prezenta hotărâre se comunică:
                    - Instituţiei Prefectului Judeţului Caraş-Severin
                    - Primarului comunei Lupac
                    -. Inspectoratului Şcolar Judeţean Caraş-Severin
                    - Şcoalii Gimnaziale Lupac
                                             

      PRIMAR,                             Avizat:
Vlasici Marian                         SECRETAR,
                                         Moteca Alin-Dorin
               ROMÂNIA
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
        COMUNA LUPAC
               PRIMAR

Expunere de motive
La proiectul de hotărâre privind reorganizarea reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat
acreditate de pe raza comunei Lupac pentru anul şcolar 2016-2017

         Domnilor Consilieri,
         În calitatea mea de primar am studiat documentaţia depusă de Şcoala Gimnazială din Lupac privind aprobarea reţelei şcolare pentru anul 2016-2017 şi am procedat la elaborarea proiectului de hotărâre în conformitate cu avizul conform al Inspectoratului Şcolar Judeţean Caraş-Severin. Vă precizez faptul că nu există nici o modificare faţă de anul precedent.
         În conformitate cu prevederile art.19 alin.4 şi art.61 alin.2 şi alin.5 din Legea Educaţiei naţionale nr.1/2011 cu modificările şi completările ulterioare şi a OMEC nr.4894/10.11.2014 privind aprobarea metodologiei pentru fundamentarea cifrei de şcolarizare, supun aprobării Consiliului Local al comunei Lupac preuentul proiect de hotărâre în forma în care a fost redactat.


PRIMAR,
Vlasici Marian

             ROMÂNIA                                                                        PROIECT                                                                               
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
      COMUNA LUPAC
    CONSILIUL LOCAL

H O T Ă R Â R E

privind adoptarea bugetului local al comunei Lupac
pe anul 2016 şi estimările pentru 2017-2019

            Consiliul Local al comunei Lupac din judeţul Caraş-Severin ,întrunit în şedinta sa ordinară de lucru din data de________________ ;
         Având în vedere expunerea de motive a primarului comunei Lupac la proiectul de hotărâre privind adoptarea bugetului comunei Lupac pe anul 2016 şi estimările 2017-2019;
         Luând în considerare şi raportul comnpartimentului de contabilitate a acestei primării ;
         Ţinând seama de adresele Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice nr.6272/28.12.2015 şi nr.6374/30.12.2015 precum şi adresa Consiliului Judeţean Caraş-Severin nr.VI/21526/29.12.2015;
             Văzând prevederile art.4 alin.(2) din Legea nr.339/2015, privind bugetul  de stat pe anul 2016;
         În conformitate cu prevederile art.32 alin.(1), art.39 alin.(2) şi art.50 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
            În temeiul art. 36 alin. (4) lit. a), art. 45 alin.(2) lit.a), art.115 alin.(1) lit.b) alin.(3) şi alin.(6) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală ,republicată cu modificările şi completările ulterioare:
                         
H  O   T   Ă   R    Ă   Ş   T   E

         Art.1- Se adoptă bugetul local al comunei Lupac pe anul 2016 şi estimările pentru anii 2017-2019 în conformitate cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta  hotărâre .
         Art.2- Prezenta hotărăre intră în vigoare la data aducerii la cunoştinţă publică.
          Art.3 – Prezenta hotărâre se comunică:
-         Prefectului şi Instituţiei Prefectului judeţului Caraş-Severin
-         Primarului comunei Lupac;
-         Compartimentului Financiar-Contabil
-         Direcţiei Judeţene a Finanţelor Publice Caraş-Severin
                                    
                              
      PRIMAR,                                      Avizat:
Vlasici Marian                                SECRETAR,
                                                      Moteca Alin-Dorin

                ROMÂNIA
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
         COMUNA LUPAC
             PRIMAR

Expunere de motive

                Cu privire la proiectul de hotărâre privind
                     aprobarea bugetului local pe anul 2016
                          şi a estimărilor pentru 2017-2019


Domnilor consilieri, invitaţi, participanţi

În calitatea mea de primar şi implicit de ordonator principal de credite, împreuna cu compartimentul financiar-contabil al acestei primării, în urma studierii adreselor Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice nr.6272/28.12.2015 şi nr.6374/30.12.2015 precum şi adresa Consiliului Judeţean Caraş-Severin nr.VI/21526/29.12.2015;, prin care ne-au fost repartizate sume pentru bugetul local pe anul 2016 am procedat la repartizarea sumelor pe fiecare capitol.
Sumele sunt expuse pe larg în anexa nr.1, anexă care va face parte din proiectul de hotărâre supus analizei şi dezbaterii.
Ca atare, vă rog să analizaţi cele menţionate mai sus şi să deliberaţi în consecinţă.

Va multumesc.

PRIMAR
VLASICI MARIAN



  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu