Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 17 ianuarie 2016

NOI REGLEMENTĂRI LEGISLATIVE LA REGIMUL ARMELOR ȘI MUNIȚIILOR



 La data de 15 ianuarie a.c., vor intra în vigoare modificările legislative laregimul armelor şi muniţiilor. Noile reglementări urmăresc simplificarea procedurilor administrative, reducerea birocraţiei și sporirea protecției integrității corporale a persoanelor.
La data de 15 decembrie 2015 a fost publicată în Monitorul Oficial al României Partea I nr. 929, Legea nr. 319/2015 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 295/2004 privind regimul armelor şi muniţiilor. Actul normativ începe să producă efecte juridice la o lună de la data publicării în Monitorul Oficial, respectiv la data de 15 ianuarie 2016.

Noile reglementări urmăresc simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocraţiei, concomitent cu sporirea protecţiei ordinii publice, a siguranţei naţionale și protejarea vieţii şi integrităţii corporale a persoanelor.
De asemenea, actul normativ reglementează unele segmente importante în relaţia angajat-angajator în legătură cu instructorii în poligonul de tragere. Sunt acordate competenţe societăţilor comerciale autorizate pentru producerea de arme aflate în subordonarea sau coordonarea companiilor naţionale, constituite în baza unor acte normative pentru efectuarea operaţiunilor cu arme.
Lege prezintă mai multe elemente de noutate, acestea referindu-se la:
Stabilirea cantităţii maxime de muniţie pe care titularii dreptului de deţinere, respectiv de port şi folosire a armelor letale o pot deţine;

Colecţionarii de arme letale sau neletale, cu destinaţia colecţie, pot deţine aceste arme fără muniţia aferentă;

Conform noilor reglementări, au fost implementate atât procedura informării persoanelor fizice cu privire la expirarea valabilităţii permisului de armă, cât și procedura prelungirii valabilităţii permisului de armă, procedura dezactivării armelor și procedura de trimitere la examinarea psihologică şi/sau medicală a deţinătorilor de arme, cu privire la care se constată faptul că există indicii comportamentale temeinice ce reclamă necesitatea examinării de specialitate.

A fost instituită obligaţia unităţilor medicale şi psihologice de a ţine evidenţa şi de a comunica în termen de 5 zile Inspectoratului General al Poliţiei Române rezultatul examinărilor în urma cărora au fost emise recomandări de reexaminare sau avize de inaptitudine.

În cadrul Legii nr. 319/2015 a fost reglementată perioada şi condiţiile în care persoanele fizice având calitatea de instructor în poligonul de tragere pot desfăşura legal această activitate.

Noua reglementare face referire la procedura acordării certificatelor de dezactivare, precum şi a certificatelor de transformare a armelor de foc în arme de recuzită.

A fost reglemementată și procedura avizării personalului abilitat să poarte arme de serviciu.


Pe linia armelor folosite la vânătoare, noile reglementări legislative fac referire expresă la caracteristicile tehnice ale armelor semiautomate destinate a fi folosite pentru vânătoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu