Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 28 ianuarie 2016

EVALUAREA ACTIVITĂŢII INSPECTORATULUI DE POLIŢIE JUDEŢEAN CARAŞ-SEVERIN PE ANUL 2015

Instituţia Poliţiei judeţului Caraş-Severin, prin activitatea pe care o desfăşoară, reprezintă un serviciu public specializat care îşi îndeplineşte atribuţiile în interesul persoanei, al comunităţii, precum şi în sprijinul instituţiilor statului, exclusiv pe baza şi în executarea legii, a ordinelor, instrucţiunilor şi dispoziţiilor M.A.I şi I.G.P.R., a planurilor de măsuri şi de acţiune întocmite la nivelul fiecărui serviciu şi subunităţi de poliţie.
Asigurarea unei activităţi poliţieneşti moderne şi eficiente, fără de care nu se pot obţine performanţe, prestigiu şi credibilitate, presupune integrarea Poliţiei  judeţului Caraş-Severin în spaţiul public al instituţiilor statului, astfel încât să se obţină un serviciu  concentrat pe cetăţean şi pe nevoile comunităţii locale.

 Dezvoltarea Poliţiei judeţului Caraş-Severin a presupus adoptarea celor mai bune soluţii şi metode de îndeplinire a atribuţiilor, având la bază rezultatele analizelor şi evaluărilor interne sau previziuni ale implicaţiilor fenomenului de criminalitate în viaţa comunităţii, astfel încât măsurile dispuse şi activităţile desfăşurate în executarea lor să conducă la soluţionarea cu promptitudine, profesionalism şi responsabilitate a problemelor cu care se confruntă comunitatea locală.
Rolul pe care îl îndeplineşte, respectiv de garant al respectării legilor statului, impune din partea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Caraş-Severin adoptarea unei atitudini proactive, canalizată împotriva fenomenului criminalităţii, care se manifestă la toate nivelurile, aplicând un principiu de bază în munca de poliţie: toleranţă zero faţă de corupţie şi  infracţionalitate.
           Pentru îndeplinirea misiunilor şi pentru atingerea obiectivelor propuse, I.P.J. Caraş-Severin a cooperat şi cooperează cu celelalte structuri teritoriale ale M.A.I., Consiliul Judeţean Caraş-Severin, Instituţia Prefectului Judeţului Caraş-Severin, reprezentanţii în teritoriu ai Ministerului Justiţiei şi Ministerului Public, ai serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, precum şi cu autorităţile administraţiei publice şi reprezentanţii comunităţilor locale.


În acest context, evoluţia macro-indicatorilor înregistraţi la nivelul Poliţiei judeţului Caraş-Severin relevă o scădere a infracţiunilor sesizate cu 3,61%.
În domeniul Prevenirii Criminalităţii, activitatea Poliţiei judeţene Caraş-Severin a fost concentrată atât pentru combaterea faptelor de mare criminalitate (ce reprezintă un fenomen complex, atât prin pericolul social, cât şi prin forţa cu care este capabilă să altereze climatul de siguranţă publică) cât şi pe cele de mică criminalitate.
                                Acordând conceptului de prevenire un rol important în asigurarea protecţiei reale a cetăţeanului şi bunurilor sale, au fost puse în aplicare programele locale de prevenire a criminalităţii derivate din priorităţile naţionale ale Poliţiei Române stabilite la nivelul I.G.P.R, Programul local de prevenire a delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor şi Programul local de prevenire a infracţiunilor contra patrimoniului.
Eficienţa activităţilor punctuale desfăşurate în cadrul programului prioritar Prevenirea Infracţiunilor contra Patrimoniului au fost dovedite prin datele statistice care relevă scăderi faţă de anul 2014. A scăzut numărul infracţiunilor de furt (-9,07%,), al înşelăciunilor (-26,1%), dar şi al tâlhăriilor (-13,5%).
Este al doilea an consecutiv în care înregistrăm scăderi ale infracţiunilor contra patrimoniului, inclusiv la furturi şi tâlhării, fapt care ne permite să subliniem  sintagma ”judeţ liniştit şi sigur”.
În domeniul criminalităţii stradale, în anul 2015, procentul infracţional a
cunoscut o scădere de 5,22%Au fost sesizate 290 infracţiuni stradale, cu 16 mai puţine decât în anul 2014, înregistrându-se o scădere în mediul urban de la 271 la 254 şi o creştere în mediul rural de la 35 la 36.
Pentru prevenirea si combaterea fenomenului infracţional stradal la nivelul judeţului au fost executate un număr de 1.603 de acţiuni cu efective mărite, 4.880 controale directe, 5.894 de intervenţii la solicitările cetăţenilor, 935 de participări la măsuri de ordine cu ocazia diferitelor adunări publice, 6.127 de activităţi în unităţile de învăţământ sau zona adiacentă acestora.
Au fost sesizate 764 de infracţiuni de natură economico-financiară (faţă de 868 în anul 2014, - 104, - 11,9%) şi a fost începută urmărirea penală pentru un număr de 1076 de infracţiuni.





În cursul anului 2015 au fost desfăşurate activităţi multiple în cadrul a 15  acţiuni iniţiate de I.G.P.R., planuri de acţiune care au necesitat un efort deosebit. În cadrul acestor planuri de acţiune au fost efectuate verificări la peste 950 de societăţi comerciale ce desfăşurau activităţi în domeniul achiziţiilor publice, forţa de muncă, silvicultură, comercializării alcoolului şi tutunului, industrie alimentară, jocuri de noroc ş.a.
În vederea protejării bugetului consolidat de stat pe linia combaterii evaziunii fiscale, au fost efectuate cercetări într-un număr de 276 de dosare, fiind începută urmărirea penală pentru săvârşirea a 144  infracţiuni de evaziune fiscală. În urma finalizării cercetărilor a rezultat faptul că, prin infracţiunile comise, bugetul de stat a fost prejudiciat cu suma de 36.839.000 de lei, reuşindu-se recuperarea efectivă a unui prejudiciu de 3.537.880 lei şi au fost aplicate sechestre asiguratoare asupra unor bunuri mobile şi imobile în valoare de 2.876.150 lei.
În vederea prevenirii şi combaterii ilegalităţilor din domeniul vamal, respectiv a contrabandei, în special cu produse din tutun, au fost constatate un număr de 120 de infracţiuni (81 de dosare penale), din care 117 infracţiuni de contrabandă şi 3 infracţiuni prevăzute şi sancţionate de Codul Fiscal, constând în aceea că se introduc în ţară cantităţi considerabile de ţigarete/tutun fără respectarea dispoziţiilor legale la trecerea prin punctele vamale sau peste frontiera de stat, eludându-se plata accizelor datorate pentru acest tip de mărfuri.
                Astfel, în anul 2015, în urma activităţilor desfăşurate pe această linie, au fost ridicate în vederea confiscării 487.534 de ţigarete a căror valoare se ridică la suma de 377.693 de lei şi 24,80 kg. tutun. A fost începută urmărirea penală împotriva a 100 de suspecţi,  fiind dispuse 22 de măsuri preventive ale controlului judiciar, 6 arestaţi preventiv şi 2 arestaţi la domiciliu.
În perioada analizată, lucrătorii de investigare a criminalităţii economice  au organizat şi desfăşurat  778  de  acţiuni şi verificări care au avut ca scop prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional pe liniile de muncă şi sectoarele de activitate avute în supraveghere.





Poliţiştii de investigare a criminalităţii economice au procedat şi la sancţionarea faptelor ilicite, fiind aplicate un număr de 420 sancţiuni contravenţionale în valoare de cca. 468.000 lei.
În anul 2015, printre principalele cauze generatoare de accidente rutiere, se numără Nerespectarea regimului legal de viteză, Indisciplina pietonală şi Neacordarea priorităţii vehiculelor.
Cu ocazia activităţilor specifice întreprinse în teren şi a acţiunilor organizate, au fost aplicate un număr de 49.495 de sancţiuni contravenţionale.
Din aceste contravenţii, un număr de 3.161 (3.692  în 2014) au fost aplicate altor categorii de participanţi la trafic decât conducătorilor auto (pietoni – 2.597; biciclişti - 256; motociclişti - 59; conducători de mopede – 51; căruţaşi - 178). 
Au fost dispuse măsuri de sancţionare complementară ca urmare a contravenţiilor constatate:
au fost reţinute 1.628 permise de conducere (depăşire: 630, alcool: 179, viteză: 130, neacordarea priorităţii de trecere pietonilor: 197);
au fost retrase 681 certificate de înmatriculare (defecţiuni tehnice: 349, lipsă RCA: 87).
În anul 2015, activitatea poliţiştilor de proximitate a fost orientată în principal pentru prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional stradal şi creşterea gradului de siguranţă al cetăţeanului.
Pentru realizarea obiectivelor stabilite şi transpunerea în practică a măsurilor preventive, poliţiştii de proximitate au organizat şi executat 4721 de activităţi în cadrul comunităţilor (- 150), din care: 754 cu asociaţiile de proprietari (+ 152), 383 cu administraţiile publice locale (+ 59), 12 cu ONG-uri (+ 4), 3416 în unităţile de învăţământ (+ 284), 156 cu alte instituţii (+ 15), 310 activităţi pentru prevenirea victimizării vârstnicilor (- 10).
                În perioada analizată, o gamă largă de activităţi specifice au fost desfăşurate în cadrul „Planului Teritorial Comun de Acţiune pentru creşterea
 gradului de siguranţă a elevilor şi a personalului didactic şi prevenirea delincvenţei juvenile în incinta şi în zonele adiacente unităţilor de învăţământ preuniversitar”,  urmărindu-se prevenirea faptelor penale comise asupra elevilor prin asigurarea unei prezenţe active la vedere a patrulelor de poliţie în zona unităţilor şcolare, supravegherea traseelor de deplasare spre/dinspre unităţile de învăţământ şi prezenţa poliţiştilor de proximitate în aceste instituţii.



Cu această ocazie au fost desfăşurate 458 de acţiuni pentru combaterea absenteismului şcolar, fiind identificaţi un număr de 328 de elevi care absentau de la cursuri.
                În domeniul prevenirii şi combaterii delictelor silvice, în perioada de referinţă s-a acţionat în baza prevederilor actelor normative specifice, fiind organizate şi executate un număr de 264 de acţiuni şi 1559 de controale.
Au fost constatate 328 de infracţiuni, în cadrul instrumentării unui număr de 151 dosare penale (+ 9).
Cu ocazia activităţilor desfăşurate, au fost aplicate un număr de 224 de sancţiuni contravenţionale în valoare de 287.006 de lei şi a fost ridicată în vederea confiscării cantitatea de 1127,67 mc de material lemnos (+ 355 mc) şi cantitatea de 218,57 mc (- 766 mc) confiscare valorică.
Prin Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 au fost preluate un număr de 11.503 apeluri, dintre acestea 6.824 au fost apeluri din mediul urban şi 4.679 apeluri din mediul rural. În 10.285 de apeluri s-a intervenit în mai puţin de 10 minute, ceea ce reprezintă un procent de 89,4% din totalul acestora.
La nivelul Inspectoratului, în cursul anului 2015, au fost înregistrate 2.517 petiţii, cu 160 mai puţine decât în anul 2014.
Un număr de 511 petiții au fost sesizări privind comiterea de infracţiuni contra persoanei, 231 de infracţiuni contra patrimoniului şi 852 de sesizări privind tulburarea liniştii şi ordinii publice.
În perioada analizată,  au fost eliberate  30.708 certificate de cazier, dintre care 229 la solicitarea persoanelor juridice. Din totalul acestora, 14.672 (47,8%) de certificate au fost eliberate de subunităţi.
Având în vedere scăderea infracţionalităţii sesizate (- 3,61%) precum şi faptul că numărul infracţiunilor cu mare violenţă este scăzut (10, - 3 faţă de 2014), apreciem că judeţul nostru poate fi caracterizat ca fiind un judeţ liniştit şi sigur.


PRIORITĂŢI PENTRU ANUL 2016

Creşterea gradului de siguranţă pentru cetăţeni prin protejarea persoanei, protejarea patrimoniului, siguranţa stradală, siguranţa rutieră;
Prevenirea şi combaterea infracţionalităţii organizate şi transfrontalieră, destructurarea grupărilor infracţionale;
Asigurarea climatului de legalitate mediului de afaceri în domeniul de referinţă: evaziunea fiscală, achiziţiile publice, contrafacerea de mărfuri, contrabandă, corupţia şi protecţia intereselor financiare ale U.E..



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu