Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 29 ianuarie 2016

Raportul de evaluare a rezultatelor activităților desfășurate de structurile Instituției Prefectului - Județul Caraș-Severin în anul 2015

Raportul de evaluare a rezultatelor activităților desfășurate de Instituția Prefectului Județul Caraș-Severin pe parcursul anului 2015, a fost structurat în concordanță cu obiectivele strategice pe care  instituția are obligația să le îndeplinească, în conformitate cu prerogativele legale. Pe baza obiectivelor strategice au fost definite obiectivele operaționale, măsurate prin cuantificarea indicatorilor de performanță.
În conformitate cu Dispoziția secretarului de stat nr.355/21.12.2015 privind planificarea, organizarea și desfășurarea activității de evaluare anuală a structurilor Ministerului Afacerilor Interne, în structura raportului au fost introduse şi alte aspecte relevante din activitatea instituției.
Din analiza rezultatelor obținute, se poate aprecia că în anul analizat, Instituția Prefectului Județul Caraș-Severin și-a dus la îndeplinire sarcinile ce-i revin și și-a atins obiectivele, astfel, pot fi enumerate:

Cu privire la asigurarea aplicării şi respectării Constituţiei, a legilor şi a celorlalte acte normative, s-au efectuat un număr de 130  verificări pe diferite domenii (cum ar fi: execuţia bugetară trimestrială pentru unele servicii publice deconcentrate, proiecte de buget, siguranţa în funcţionare a centralelor termice de la unităţile de învăţământ, derularea programului Cornul şi Laptele, validare pagube, salubrizare cursuri de apă) prin intermediul a 11 comisii mixte de control, constituite prin ordin al prefectului. Au fost elaborate 7 proiecte de Hotărâri de Guvern, vizând în special alocări de sume pentru diferite calamități, preluarea/transferul de imobile de la autoritățile centrale spre cele locale.
Referitor la obiectivul operațional creșterea gradului de monitorizare a problematicii specifice minorităților naționale, s-au efectuat 9 acțiuni de îndrumare, 7 acțiuni de verificare și 8 analize a modului în care sunt implementate prevederile legale în materie de minorități, la nivel local. A fost elaborată și aprobată în ședința Grupului de lucru mixt pentru romi Strategia Județeană de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității rome 2015-2020 şi au fost organizate 4 ședințe ale grupului de lucru mixt  și ale Biroului Județean al Romilor și 2 întâlniri de lucru pe teme legate de mediatorii sanitari și școlari. Biroul Județean al Romilor  de la nivelul instituției a desfășurat 39 de activități majore, în scopul identificării și soluționării problemelor minorității rome.

Cu privire la organizarea şi desfăşurarea activităţii pentru situaţii de urgenţă, precum şi  pregătirea şi ducerea la îndeplinire a măsurilor de apărare care nu au caracter militar, au avut loc 6 acţiuni de urmărire a modului de realizare a hotărârilor luate în cadrul comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă şi 5 acţiuni de verificare cu privire la măsurile întreprinse de autorităţile administraţiei publice locale în acest domeniu: modul în care au fost salubrizate cursurile de apă şi au fost realizate şanţuri şi rigole în localităţi; un exerciţiu de simulare de viitură pe râul Bârzava; verificarea stării tehnice şi funcţionale a construcţiilor hidrotehnice cu rol de apărare împotriva inundaţiilor; desfăşurarea activităţilor de deszăpezire
Au fost transmise  la Ministerul Afacerilor Interne  98 informări   referitoare la situaţia DN 57; pagubele înregistrate ca urmare a fenomenelor hidrometeorologice şi fenomenelor meteorologice periculoase (secetă) din vara anului 2015.
Alte acţiuni desfăşurate în domeniul situaţiilor de urgenţă:  organizarea a  14 şedinţe ale Comitetului Judeţean Caraş-Severin pentru Situaţii de Urgenţă în cadrul cărora au fost adoptate 9 Hotărâri, şi a 6 întâlniri cu factorii de decizie privind rezolvarea problemei cauzate de căderile de piatră care au blocat drumul DN 57 Moldova Nouă - Orşova; pregătirea infrastructurii pentru iarna 2015-2016, problemele generate de poluarea de la Moldova Nouă.
Obiectivul operațional creşterea eficienţei în conducerea de către prefect a activităţii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale, care au sediul în judeţ, a fost realizat  prin  36 verificări  privind activităţile desfăşurate de către serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale, care au sediul în judeţ, 45 de propuneri formulate privind armonizarea activității şi 15 informări transmise Ministerului Afacerilor Interne, cu privire la problemele identificate în activitatea serviciilor publice deconcentrate ori la aspecte care pot fi îmbunătățite.
Au fost adoptate 2 proiecte de hotărâri ale Colegiului Prefectural, pentru aprobarea „Programului anual orientativ de dezvoltare economico-socială a Judeţului Caraş-Severin pentru anul 2015” şi a „Planului de acţiuni, aferent anului 2015, pentru realizarea obiectivelor cuprinse în Programul de Guvernare 2013-2016, la nivelul Judeţului Caraş-Severin”.
Obiectivul strategic verificarea legalităţii actelor administrative adoptate sau emise de autorităţile administraţiei publice locale şi contenciosul administrativ: au fost verificate  28.910 acte administrative adoptate/emise de autorităţile administraţiei publice locale, iar în urma verificării legalităţii actelor administrative sus-menţionate s-a considerat că un număr de 28.703 acte administrative au fost legale şi un număr de 207 acte administrative au fost considerate ilegale. Pentru 3 hotărâri ale consiliului judeţean, 179 hotărâri consilii locale şi  25 dispoziţii primar s-a solicitat revocarea. În urma solicitării, au fost revocate un număr de 3 hotărâri ale consiliului judeţean, 137 hotărâri şi 25 dispoziţii.
Au fost menţinute de către emitenţi 26 hotărâri, pentru care au fost formulate acţiuni de anulare. Pentru  16 hotărâri adoptate de consiliile locale s-a declanşat procedura prealabilă de revocare, respectiv au fost retransmise emitentului, urmând ca acestea să comunice revocarea sau, în caz contrar, se va introduce acţiunea în primă instanţă.
În ceea ce priveşte legile cu caracter reparatoriu, în aplicarea Legii nr. 10/2001 au fost verificate un număr de 5 dosare cuprinzând dispoziţiile primarilor şi documentaţia depusă de persoanele îndreptăţite, la care s-au întocmit  referatele cu avizul de legalitate, după  care au  fost  prezentate la Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor, Secretariatul Comisiei centrale pentru stabilirea despăgubirilor și s-au transmis la MAI informări lunare cu privire la modul de implementare a legii menționate. 
În baza prevederilor art.36 din legea nr.18/1991 republicată, cu modificările și completările ulterioare au fost emise în perioada analizată 126 ordine de prefect.
Comisia judeţeană pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor Caraş-Severin, a adoptat un număr de 9 hotărâri, în cele 4 şedinţe.
Organizarea și desfășurarea activității de eliberare şi de evidenţă a paşapoartelor simple: au fost primite şi soluţionate un număr de 12.204  cereri pentru eliberarea paşapoartelor, din care 7.428 cereri pentru eliberarea paşapoartelor electronice şi 4.766 cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple temporare. Au fost primite de la autorităţile competente 313 comunicări, cu 25 la sută mai multe decât în 2014, prin care s-a dispus suspendarea temporară a dreptului la libera circulaţie în străinătate faţă de 278 cetăţeni români cu domiciliul pe raza judeţului Caraş-Severin. Numărul cererilor de restabilire a domiciliului în România a crescut în 2015 cu 73,6 la sută faţă de anul anterior, fiind înregistrare 132 de astfel de solicitări. În urma activităţii desfăşurate a fost încasată la bugetul de stat suma de 232.424 lei, reprezentând taxe consulare pentru eliberarea paşapoartelor, amenzi contravenţionale încasate și taxe eliberare adeverinţe.

Organizarea și desfășurarea activității legate de regimul permiselor de conducere, al certificatelor de înmatriculare a autovehiculelor şi al plăcilor cu numere de înmatriculare: în cursul anului 2015 au existat  9.563  candidaţi  examinaţi  la proba teoretică şi 5.688 examinaţi la proba practică. De asemenea, au fost preschimbate 7.957  permise de conducere, au fost înmatriculate 9.282 autovehicule şi s-au efectuat 5.391 radieri din circulaţie. În ceea ce priveşte realizările în domeniul propriu de competenţă au fost efectuate un număr de 6.543 verificări şi identificări în bazele de date informatizate şi cele manuale şi au fost înregistrate şi soluţionate un număr de 17 de cereri şi petiţii.
Organizarea si desfășurarea activității de apostilare a documentelor: în perioada analizată,  au fost înregistrate 1.272 cereri pentru apostilare de documente din care 1.162 solicitate de persoane fizice și 110 de către persoane juridice. A fost apostilat un număr de 1.654 de acte din care 1.526 pentru persoane fizice şi 128 pentru persoane juridice. Valoarea totală a taxelor achitate pentru acestea a fost de 43.020 lei.
Corpul de Control a efectuat un număr de 25 de controale, din care 18 în mod individual, iar 7 în cadrul unor comisii mixte. Au fost constatate următoarele deficienţe: încălcarea prevederilor cu privire la organizarea de licitaţii pentru închirierea, concesionarea terenurilor din domeniul public al comunelor, nerespectarea legislaţiei referitoare la angajarea personalului contractual, încălcarea prevederilor privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente, deficienţe în legătură cu aplicarea prevederilor cu privire la retrocedarea terenurilor, lipsa de organizare în activitatea de primire, evidenţiere şi rezolvare a petiţiilor. Controalele au vizat şi deficienţele în activitate a unui număr de 4 secretari de comună, fapt pentru care a fost sesizată comisia de disciplină pentru cercetarea administrativă a abaterilor disciplinare.


Cu privire la activitatea de primire și soluționare a petițiilor, au fost primite  614 petiții, din care:  30 au constituit sesizări privind infracţiuni contra persoanei, 2 au constituit sesizări privind acte sau fapte de corupție sau asimilate, 21 au constituit sesizări privind infracţiuni contra patrimoniului, 36 au constituit sesizări privind tulburarea liniştii publice şi alte infracţiuni sau contravenţii,  399 au constituit diferite cereri,  123  au fost cereri privind legile fondului funciar ori retrocedări de bunuri  preluate abuziv de regimul comunist, iar 3 au constituit scrisori de mulțumire. Din totalul de petiţii primite, 162 au fost redirecţionate, pentru competentă soluţionare, către alte instituţii ale statului, 328 au fost soluționate pozitiv sau parțial pozitiv, 52 negativ, în 2 cazuri a fost declinată competența către organele de justiție ori parchet și 70 au fost clasate direct în conformitate cu prevederile legale în materie.
Au fost organizate cca 48 de sesiuni de audiență la care s-au prezentat 230 cetățeni, care au fost consiliați de personalul de relații cu publicul, reîndrumați către alte instituții pentru competentă soluționare, dacă a fost cazul, iar multe dintre problemele ridicate de  aceștia  au fost soluţionate  pe loc.
Aspectele relevate în petiţii și audiențe au vizat, în general, problematica socială - acordarea de ajutoare sociale, atribuirea de locuinţe din fondul locativ al unităţilor administrativ-teritoriale, sprijin în ocuparea unor locuri de muncă, recalcularea pensiilor, aspecte referitoare la aplicarea legilor fondului funciar, concesionarea de suprafeţe de teren pentru păşunat, emiterea de titluri de proprietate întârziate din varii motive, reclamaţii privind activitatea administraţiilor publice locale, a serviciilor publice deconcentrate, litigii cu administraţia locală, instituţii publice, ori chiar interpersonale, ş.a.
Cooperarea intra și interinstituțională este asigurată la nivelul instituției și prin organizarea și desfășurarea, conform legii, a  diferitelor comisii și comitete, dintre care pot fi menționate Colegiul Prefectural, Comitetul consultativ de dialog civic pentru problemele persoanelor vârstnice, Consiliului Consultativ pentru Protecţia Consumatorilor și altele, care s-au întrunit în anul de referință, în peste 60 de ședințe, au fost elaborate  rapoarte, au fost transmise  adrese, iar comisiile de resort au emis  diferite avize.
Activitatea instituției s-a desfășurat în parametri normali cu resursele umane, financiare și logistice disponibile. De menționat că pentru asigurarea nevoilor reale ale instituției ar fi necesară suplimentarea unor capitole de cheltuieli. Bugetul alocat instituţiei a fost de 4.906 mii lei, iar plăţile efectuate au fost în sumă de 4.875 mii lei. Procentul de realizare a execuţiei bugetare este de 99,37 %.
Cu privire la activitatea de relații externe, în cursul anului 2014, s-au desfăşurat cinci  întâlniri cu parteneri străini: 4 cu prefecții a 5 districte din Republica Serbia, legate de oportunitatea depunerii de proiecte comune la Programul Interreg IPA de Cooperare România-Serbia, și una cu reprezentanți ai Republicii Federale Germania cu ocazia participării la lucrările Comisiei Mixte Româno-Germane.
A fost actualizată, cu concursul  celor 77 de UAT-uri din județ,  lucrarea „Ghidul Investitorului”, care conține o prezentare a oportunităţilor de investiţii ale judeţului și a facilităților pe care le acordă unitățile administrativ teritoriale, în vederea atragerii de investitori, ghid care a fost oferit diferitelor delegați străine primite în instituție sau cu ocazia vizitelor externe ale conducerii instituției, de menționat că cest ghid este prezentat și în limba engleză.
Cu privire la creșterea gradului de absorbție a fondurilor europene și a altor surse de finanțare, s-au desfăşurat 16 acţiuni de diseminare de informaţii legate de programele operaţionale, acţiunile  complementare ale Uniunii Europene, fonduri naţionale şi alte tipuri de finanţări. Totodată, Instituţia Prefectului a participat la 15 conferințe, seminarii de lansare sau implementare a unor proiecte ale administrației din județ.
Au fost  monitorizate  un număr de 84 de proiecte ale UAT-urilor și instituțiilor publice, aflate în diferite stadii de implementare   în cadrul programelor operaționale, în valoare totală de  1.044.073 mii lei şi  103 proiecte de investiții din fonduri naționale, în valoare totală de 406.2015 mii lei.

Totodată a fost monitorizată implementarea la nivel local a  Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate 2015, care se referă la primirea de ajutoare alimentare de către cele mai defavorizate persoane. În acest sens, a fost reactualizată componența grupului de lucru județean, au fost realizate bazele de date cu pachetele de alimente necesare pe localități, depozitele unde vor fi recepționate pachetele și persoanele responsabile de primirea, păstrarea și predarea pachetelor. Din cauza întârzierilor înregistrate în achiziția pachetelor cu alimente la nivel central, acestea vor fi livrate abia în anul 2016.

Obiective şi priorităţi pentru 2016
Instituția Prefectului Județul Caraș-Severin va desfășura în anul 2016, activități în concordanță cu obiectivele strategice și operaționale conferite de prevederile legale, dar se va pune accent pe următoarele:
Eficientizarea activității instituției prin reașezarea funcțiilor în statul de personal în scopul echilibrării sarcinilor de serviciu, asigurarea încărcăturii corespunzătoare și normarea muncii. Acoperirea cu personal a sectoarelor de activitate suprasolicitate;
Implementarea unui sistem eficient de management la toate nivelurile, care să asigure o monitorizare permanentă, astfel încât să se elimine deficiențele din activitate;
Îmbunătăţirea activităţii de conducerea  serviciilor publice  deconcentrate pentru creşterea performanţelor acestora,  materializate   mai ales in  îndeplinirea  obiectivelor programului de guvernare, creșterea  solicitudinii față de beneficiarii serviciilor, o mai buna operativitate  în   îndeplinirea atribuțiilor instituționale si  mai ales în eliminarea birocrației;
O cooperare mai bună cu administrațiile publice locale  care să permită respectarea legalității la elaborarea, comunicarea si controlul de  legalitate  al  actelor  administrative;
Organizarea în bune condiţii de desfăşurare a alegerilor locale şi parlamentare;
Implementarea în condiții optime a Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate 2016 şi finalizarea POAD 2015;
Realizarea demersurilor necesare astfel încât să fie asigurate la toate unităţile de învăţământ condiţiile pentru obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare pentru anul şcolar 2015 – 2016;
Creşterea eficacităţii activităţii de gestionare a factorilor de risc în ceea ce priveşte situaţiile de urgenţă;
Îmbunătăţirea imaginii instituţiei şi asigurarea transparenţei decizionale prin cooperarea permanentă cu reprezentanţii mass-media

 COMUNICAT DE PRESA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu