Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 11 noiembrie 2015

Ședința ordinara a consiliului local al comunei Lupac

România
Judeţul Caraş-Severin
       Comuna Lupac
           PRIMAR
ORDINEA DE ZI

         Având în vedere Dispoziţia Primarului comunei Lupac nr.135/05.11.2015 privind convocarea şedinţei ordinare a consiliului local al comunei Lupac, precum şi prevederile art.39 alin.1 si art. 68 , ambele din Legea nr. 215 din 2001 privind administraţia publică locală  republicată , cu modificarile si completarile ulterioare, vă aducem la cunostiinţă că în data de 20 noiembrie 2015 la orele 09.00 în sala de şedinţe a acestei primării va avea loc şedinţa ordinară  de lucru a Consiliului nostru local  cu urmatoarea ordine de zi :



         1. Proiect de hotărâre privind  aprobarea procesului-verbal al şedinţei anterioare.
    

         2. Proiect de hotărâre aprobarea privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2015. (comisia 1)


        3. Proiect de hotărâre privind aprobarea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2016 (comisia


PRIMAR,
VLASICI  MARIAN
                     

ROMÂNIA                                                                      PROIECT
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
      COMUNA LUPAC
    CONSILIUL LOCAL

H O T Ă R Â R E
Nr._______/_________2015
cu privire la aprobarea procesului-verbal
din data de 26 octombrie 2015


         Consiliul Local al comunei Lupac, judeţul Caraş-Severin, întrunit în şedinţa ordinară de lucru din data de ___________
         Luând în considerare faptul că în conformitate cu prevederile legale, secretarul acestei primării a pus la dispoziţia consilierilor procesul-verbal al şedinţei ordinare din data de 26 octombrie 2015 putând ca acesta să fie pus în discuţie şi aprobat în conformitate cu prevederile Legii nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
         În temeiul art.36 alin.2) şi art.45 din legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

H O T Ă R Ă Ş T E:

         Art.1 – Se aprobă procesul-verbal al şedinţei ordinare din data de 26 octombrie 2015 cu/ (fără) modificări faţă de forma în care acesta a fost redactat_________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

         Art.2 – Prezenta hotărâre se comunică:
-          Primarului comunei Lupac.
-          Secretarului comunei Lupac.
-          Instituţiei Prefectului judeţului Caraş-Severin.


            PRIMAR,                                                 Avizat:
        Vlasici Marian                                        SECRETAR,
                                                                      Moteca Alin-Dorin

Romania
Judetul Caras-Severin
       Comuna Lupac
Nr._______/_______2015

PROCES-VERBAL
  
         Încheiat azi 05.11.2015 cu ocazia afişării la avizierul  Primăriei comunei Lupac a ordinii de zi pentru şedinţa ordinara de consiliu local care va avea loc în data de 10 noiembrie 2015 la sediul  primăriei comunei Lupac.

SECRETAR,
Moteca Alin Dorin

    ROMÂNIA
JUDEŢUL  CARAŞ-SEVERIN
        COMUNA  LUPAC
                PRIMAR

D   I   S   P   O   Z   I   Ţ   I  E
Nr._______/________2015
Cu privire la convocarea şedinţei  ordinare de
consiliul local al comunei Lupac pentru data  de  10.11.2015


         Primarul comunei Lupac din judeţul Caraş-Severin,
         În temeiul art. 39 alin.1, si art. 68  ,ambele din Legea nr.215 din 2001, privind administraţia publică locală, republicată , cu modificările şi completările ulterioare


D    I      S      P      U       N       E :

         ART.1.  Se convoacă şedinţa _ordinară _ a Consiliului Local al comunei LUPAC pentru data de  10 noiembrie 2015  ora 09,00 în  sala de şedinţe a acestei primării , care va avea urmatoarea ORDINE  DE ZI :


         1. Proiect de hotărâre privind  aprobarea procesului-verbal al şedinţei anterioare.
    

         2. Proiect de hotărâre aprobarea privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2015. (comisia 1)


        3. Proiect de hotărâre privind aprobarea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2016 (comisia 1).


         4. Diverse


            PRIMAR,                                     Avizat :
    VLASICI  MARIAN                                                                                                        SECRETAR,
                                                          Moteca Alin-Dorin         



             ROMÂNIA                                                                                                 PROIECT                                                                               
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
      COMUNA LUPAC
    CONSILIUL LOCAL



H O T Ă R Â R E
Nr._______/_________2015
privind rectificare bugetului de venituri şi cheltuieli
pe anul 2015



         Consiliul Local al comunei Lupac din judeţul Caras-Severin , întrunit în şedinţa sa ordinară de lucru din data ___________ ;
         Având în vedere expunerea de motive a primarului comunei Lupac cu privire la necesitatea rectificării bugetului local al comunei Lupac pe anul în curs, precum şi referatul compartimentului Financiar-Contabil nr.1333/05.11.2015
         Văzând adresa Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Caraş-Severin nr.5178/03.11.2015 si nr.5228/06.11.2015
         În conformitate cu prevederile din O.U.G. nr.63/2010 privind modificarea şi completarea Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare;
         Ţinând cont de prevederile art.33 alin.(3) şi alin.(4) din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
         În temeiul art. 36 alin. (4) lit. a)  si art. 45 alin.(2) lit.a) şi art.115 alin.(1) lit.b) şi alin.(3) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată cu modificările şi completările ulterioare:
                        
H O T Ă R Ă Ş T E:


         Art.1. - Se rectifica bugetul local al comunei Lupac pe anul 2015 conform anexei nr.1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
         Art2. -  Prezenta hotărâre intră în vigoare în conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
         Art.3 – Prezenta hotărâre se comunică:
                    - Instituţiei Prefectului Judeţului Caraş-Severin
                    - Primarului comunei Lupac
                    - Compartimentului de contabilitate al acestei primării .
                    - Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Caraş-Severin.



                                             
      PRIMAR,                                                                                                           Avizat:
Vlasici Marian                                                                                                     SECRETAR,
                                                                                                                         Moteca Alin-Dorin

              ROMÂNIA
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
        COMUNA LUPAC
               PRIMAR






Expunere de motive
Cu privire la rectificarea bugetului local pe anul 2015



Domnilor consilieri, invitati, participanti



         În calitatea mea de primar şi implicit de ordonator principal de credite, împreuna cu compartimentul de contabilitate al acestei primării am procedat la rectificarea bugetului în conformitate cu prevederile legale şi adresa Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Caraş-Severin nr.5178/03.11.2015 prin care a fost alocată către comuna Lupac suma de 196 mii lei reprezentând sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale.
Ca atare, vă rog să analizaţi cele menţionate să deliberaţi în consecinţă.

Vă mulţumesc.




PRIMAR
VLASICI MARIAN


                        ROMÂNIA
             JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI LUPAC
        Comisia de specialitate nr. 1

         Comisia de specialitate nr.1, de pe lângă consiliul local al comunei Lupac luând în discuţie întreaga documentaţie cu privire la proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului local pe anul 2015 a analizat şi discutat în amănunţite problematica mai sus amintită şi în consecinţă dă aviz_________________________proiectului de hotărâre.

 Membrii comisie:
                                                                                 RadovancoviSlavoliub_______                                                                                         Covaci Gheorghe_________
  Bosilca Gheorghe______
  Veca Matei Mihai_________
  Draghia Marian___________


             ROMÂNIA                                                                                                            PROIECT                                                                                                                                                        
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
      COMUNA LUPAC
    CONSILIUL LOCAL


H O T Ă R Â R E
Nr._______/_________2016
privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2016

         Consiliul Local al comunei Lupac din judeul Caras-Severin , întrunit în şedinţa______
         Având în vedere expunere de motive a Primarului comunei Lupac la proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2016, precum şi raportul de specialitate;
        În conformitate cu prevederile  Titlului IX din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal;
         Ţinând seama de prevederile art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
         Având în vedere Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru, cu modificările şi completările ulterioare;
         În temeiul prevederilor art.36 alin.(2) lit.b) coroborat cu alin.(4) lit.c), art.45 alin.(2) lit.c), şi art.115 alin.(1) lit.b), alin.(3) şi alin.(6) din Legea nr.215/2001 privins administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

HOTĂRĂŞTE

         Art. 1 – Se stabilesc impozitele şi taxele locale pentru anul 2016, după cum urmează:
         a) nivelurile stabilite în sume fixe sunt prevăzute în Tabloul cuprinzând impozitele şi taxele locale pentru anul 2016, constituind Anexa nr.1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre;
         b) cota prevăzută la art.457 alin.(1) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal (impozit pentru clădirile rezidenţiale şi clădirile- anexă în cazul persoanelor fizice), se stabileşte la 0,12 %;
         c) cota prevăzută la art.458 alin.(1) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal (impozit pentru clădirile nerezidenţiale în cazul persoanelor fizice), se stabileşte la 1,3 %;
         d) cota prevăzută la art.458 alin.(3) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal (impozit pentru clădirile nerezidenţiale în cazul persoanelor fizice, utilizate pentru activităţi din domeniul agricol), se stabileşte la 0,4 %; 2
         e) cota prevăzută la art.458 alin.(4) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal (impozit pentru clădirile nerezidenţiale în care valoarea clădirii nu poate fi fi calculată conform prevederilor art. 458 alin. (1) în cazul persoanelor fizice), se stabileşte la 2 %;
         Art.2.- Bonificaţia prevăzută la art.462 alin.(2), din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal se stabileşte în cazul impozitului pe clădiri la 10 % ( pentru persoane fizice).
         - Bonificaţia prevăzută la art.467 alin.(2), din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal se stabileşte în cazul impozitului pe teren la 10 % ( pentru persoane fizice).
         Art.3 – Neplata impozitului/taxei pe clădiri, teren şi mijloace de transport până la 31 martie inclusiv atrage după sine penalităţi şi majorări de întârziere
         Art.4 – Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 01 ianuarie 2016 şi va fi adusă la cunoştinţă publică.
         Art.5 – Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează compartimentele din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului;

         Art.6 – Prezenta hotărâre se comunică:
                    - Instituţiei Prefectului Judeţului Caraş-Severin ;
                    - Primarului comunei Lupac ;
                    - Compartimentului contabilitate, Impozite şi taxe din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului comunei Lupac





                      Primar,                                             Avizat:
               Vlasici Marian                                       Secretar,
                                                                       Moteca Alin-Dorin

             ROMÂNIA
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
        COMUNA LUPAC
               PRIMA

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi
taxelor locale pentru anul 2016
  
         Având în vedere:  
- prevederile Titlului IX din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal;
- prevederile art.489 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal;
 - cuantumul impozitelor şi taxelor locale se stabileşte având în vedere modificările legislative aplicabile din 01.01.2016 în domeniul impozitelor şi taxelor locale, necesităţile bugetului local, faptul că impozitele şi taxele locale au rămas la acelaşi nivel în perioada 2014-2015, În temeiul prevederilor art. 45 alin. (6) din Legea nr.215/2001, a administraţiei publice locale republicată, , îmi exprim iniţiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect: - Propunerea de aprobare a nivelurilor impozitelor şi taxelor locale aplicabile în anul fiscal 2016, conform prevederilor Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal.

PRIMAR,
Vlasici Marian

             ROMÂNIA                                                                                                
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
      COMUNA LUPAC
    CONSILIUL LOCAL

A N U N Ţ


         În conformitate cu prevederile art.6 din Legea nr.52/2003 privind transparenţa decizională Consiliul Local al comunei Lupac a elaborat proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2016.
         Persoanele interesate pot depune în scris propuneri, sugestii şi opinii cu valoare de recomandare până la data de 06.11.2015.
         Prezentul anunţ însoţit de proiectul de hotărâre, expunerea de motive şi anexa cuprinzând valorile de impozitare propuse pentru anul 2016 au fost afişate şa sediul instituţiei.
         În cazul în care nu puteţi studia documentele expuse, vă puteţi adresa secretarului comunei Lupac pentru studiere.


PRIMAR,
Vlasici Marian 

             ROMÂNIA                                                                                               
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
      COMUNA LUPAC

RAPORT DE SPECIALITATE


         Consideraţii de ordin general: Impozitele şi taxele locale se stabilesc prin hotărâre a consiliului local, cu respectarea prevederilor art. 489 alin. (1)-(3) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal: ”
         (1) Autoritatea deliberativă a administraţiei publice locale, la propunerea autorităţii executive, poate stabili cote adiţionale la impozitele şi taxele locale prevăzute în prezentul titlu, în funcţie de următoarele criterii: economice, sociale, geografice, precum şi de necesităţile bugetare locale, cu excepţia taxelor prevăzute la art. 494 alin. (10) lit. b) şi c).
         (2) Cotele adiţionale stabilite conform alin. (1) nu pot fi mai mari de 50% faţă de nivelurile maxime stabilite în prezentul titlu.
         (3) Criteriile prevăzute la alin. (1) se hotărăsc de către autoritatea deliberativă a administraţiei publice locale.” În art. 491 din Legea nr.227/2015 este reglementată indexarea impozitelor şi taxelor locale:” (1) În cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează anual, până la data de 30 aprilie, de către consiliile locale, ţinând cont de rata inflaţiei pentru anul fiscal anterior, comunicată pe site-urile oficiale ale Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. (2) Sumele indexate conform alin. (1) se aprobă prin hotărâre a consiliului local şi se aplică în anul fiscal următor...”. Conform art. 495, lit.e) din Legea nr.227/2015, prevederile art. 491 se aplică începând cu 1 ianuarie 2017. Prin Legea nr.227/2015, se aduc modificări în modul de stabilire a impozitelor şi taxelor locale, în special în ceea ce priveşte impozitul pe clădiri şi teren persoane fizice şi juridice; de asemenea, acordarea unor facilităţi la plata impozitelor şi taxelor locale sunt lăsate la latitudinea consiliului local. Consideraţii de ordin economic: Pentru anul 2016, cotele de impozitare, nivelul impozitelor/taxelor locale asupra cărora se pot aplica cotele adiţionale prevăzute de art. 489 sunt stabilite în Titlul IX din Legea nr.227/2015. Având în vedere modificările legislative apărute în modul de stabilire a impozitelor şi taxelor locale, respectiv în ceea ce priveşte impozitul pe clădiri şi teren, atât în cazul persoanelor fizice, cât şi a persoanelor juridice, pentru anul 2016 se propune ca nivelul unor impozite şi taxe locale să se menţină la acelaşi nivel ca şi în anul 2015 sau să fie aplicată o cotă adiţională de până la 10% (impozitul pe teren), cotă apropiată de rata inflaţiei aferentă anilor 2012-2014, care este de 8,38%, conform Institutului Naţional de Statistică. În cazul persoanelor juridice, impozitul/taxa pe clădirile nerezidenţiale se ajustează cu cota adiţională de 15 %, având în vedere că prin aplicarea acestei cote impozitul pentru anul 2016 va fi la acelaşi nivel ca şi în anul 2015. În cazul persoanelor juridice, impozitul/taxa pe clădirile a căror valoare impozabilă nu a fost actualizată în ultimii 3 ani anteriori anului de referinţă, se ajustează cu cota adiţională de 50 %, având în vedere că prin aplicarea acestei cote adiţionale, cota de impozitare pentru anul 2016 va fi de 7,5%, în condiţiile în care în anul 2015 cota de impozitare a fost de 20%, respectiv 40%, pentru clădirile care nu au fost reevaluate în ultimii
3 ani, respectiv 5 ani anteriori anului de referinţă. În ceea ce priveşte facilităţile care se pot
acorda la plata impozitelor şi taxelor locale prin hotărâre a consiliului local, propunem acordarea următoarelor facilităţi: - scutire la plata impozitului pe clădiri şi teren aferent clădirilor utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de către asociaţiile şi fundaţiile acreditate ca furnizori de servicii sociale; - scutire la plata impozitului pentru clădirile şi teren restituite potrivit art. 16 din Legea nr.10/2001 privind regimul juridic al umor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945- 22 decembrie 1989, republicată; - scutire la plata impozitului pentru clădirile şi teren retrocedate potrivit art. 1 alin.(10) din O.U.G. nr.94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, republicată; - scutire la plata impozitului pentru clădirile şi teren restituite potrivit art. 1 alin.(5) din O.U.G. nr.83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparţinut comunităţilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale din România, republicată; - scutire la plata impozitului pe clădiri şi teren în cazul unei calamităţi naturale; - scutire la plata impozitului pentru clădirile şi teren în cazul persoanelor prevăzute în Legea recunoştinţei pentru victoria Revoluţiei Române din Decembrie 1989 şi pentru revolta muncitorească anticomunistă de la Braşov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
         Bonificaţia prevăzută la art.462 alin.(2), din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal se stabileşte în cazul impozitului pe clădiri la 10 % ( pentru persoane fizice).
         Bonificaţia prevăzută la art.467 alin.(2), din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal se stabileşte în cazul impozitului pe teren la 10 % ( pentru persoane fizice).

SECRETAR,
Moteca Alin-Dorin


             ROMÂNIA                                                                                               
JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
      COMUNA LUPAC
    CONSILIUL LOCAL
     Nr.1198/09.10.2015

PROCES-VERBAL
încheiat azi 09.10.2015 cu ocazia afişării la sediul Primăriei
a proiectului de hotărâre privind stabilirea
impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2016

         În data de 09.10.2015 a fost afişat la sediul Primăriei comunei Lupac anunţul şi proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2016.
         Această afişare s-a făcut în temeiul Legii nr.52/2003 în scopul de a fi adus la cunoştinţa publicului.
         Totodată s-a precizat că persoanele interesate pot formula sugestii şi propuneri până în data de 06.11.2015.

SECRETAR,
Moteca Alin-Dorin

              
 ROMÂNIA                                                  Anexa nr.1 la HCL nr.___/_____2015
JUDEŢUL CARAS-SEVERIN
CONSILIUL LOCAL LUPAC           

                                                                                                                  
Tabloul cuprinzând valorile impozabile, impozitele şi taxe locale, alte taxe asimilate acestora,
precum şi amenzile propuse în anul fiscal 2016


IMPOZITUL SI TAXA PE CLADIRI
VALORILE IMPOZABILE
pe metru patrat de suprafata construita desfasurata la cladiri, in cazul persoanelor fizice
Art.457 alin(2)



Tipul cladiri
Nivelurile aprobate pentru anul 2016
Valoarea impozabila
 lei/mp
Cu instalatii de apa, canalizare, electrice si incalzire (conditii cumulative)
Fara instalatii de apa,canalizare,
electricitate sau incalzire
0
1
2
A.Cladire cu cadre din beton armat sau cu pereti exteriori din caramida arsa sau din orice alte materiale rezultate in urma unui tratament termic si/sau chimic

1029


611
B. Cladire cu peretii exteriori din lemn, din piatra naturala, din caramida nearsa, din valatuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic si/sau chimic


300



200
C. Cladire-anexa cu cadre din beton armat sau cu pereti exteriori din caramida arsa sau din orice alte materiale rezultate in urma unui tratament termic si/sau chimic


200




175
D. Cladire-anexa cu peretii exteriori din lemn, din piatra naturala, din caramida nearsa, din valatuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic si/sau chimic

125

75
E) În cazul contribuabilului care deţine la aceeaşi adresă încăperi amplasate la subsol, la demisol şi/sau la mansardă utilizate ca locuinţă în oricare dintre tipurile de clădiri prevăzute la lit.A- D
75% din suma care s-ar aplica clădirii
75% din suma care s-ar aplica clădirii
F) În cazul contribuabilului care deţine la aceeaşi adresă încăperi amplasate la subsol, la demisol şi/sau la mansardă utilizate în alte scopuri decât cel de locuinţă în oricare dintre tipurile de clădiri prevăzute la lit.A- D
50% din suma care s-ar aplica clădirii
50% din suma care s-ar aplica clădirii

IMPOZITUL ŞI TAXA PE TEREN


IMPOZITUL/TAXA pe terenurile situate în intravilan – terenuri cu construcţii şi terenul înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii în suprafaţă de până la 400 mp inclusiv*, art.465 alin.(2)
Zonă în cadrul localităţii
Nivelurile aprobate în anul fiscal 2016
lei/ha
Nivelurile impozitului /taxei , pe rangul de localităţi

0
I
II
III
IV
V
A
0
0
0
0
978
782
B
0
0
0
0
782
587


IMPOZITUL/TAXA pe terenurile amplasate în intravilan, înregistrate în registrul agricol la o altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, pentru suprafaţa care depăşeşte 400 mp
Nivelurile aprobate în anul fiscal 2016
lei/ha
Nr. Crt
Categoria de folosinţă
Zona A
Zona B
Zona C
Zona D
1
Teren arabil
55
52
0
0
2
Păşune
31
28
0
0
3
Fâneţe
31
28
0
0
4
Vie
61
58
0
0
5
Livadă
61
58
0
0
6
Pădure sau alt teren cu vegetaţie forestieră
18
15
0
0
7
Teren cu apă
5
6
0
0
8
Drumuri şi căi ferate
0
0
0
0
9
Teren neproductiv
0
0
0
0

IMPOZITUL /TAXA PE TERENURILE  AMPLASATE ÎN EXTRAVILAN
Art.465 alin.(7
Nr.
crt.
              Zona
Categ.
de folosinţă
Nivelurile  aprobate  în anul fiscal
2016 lei /ha
                                   Zona
0
1
A
B
C
D
1
Terenuri cu construcţii
34
31
x
x
2
Arabil
55
52
x
x
3
Păşune
31
28
x
x
4
Făneaţa
31
28


5
Vie pe rod alta decât cea la nr. crt. 5.1

61

58



x

x
5.1
Vie până la intrarea pe rod
x
X
x
x
6
Livadă pe rod , alta decât cea prevăz. la nr.6.1

61

58




6.1
Livadă până la intrarea pe rod
x
x
x
x
7
Pădure sau alt teren cu vegetaţie forestieră, cu excepţia celui prevăzut la nr. crt. 7.1



18



15



x



x
7.1
Pădure în vărstă de până la 20 de ani şi pădure cu rol de protecţie


x


x


x


x
8
Teren cu apă altul decât cel cu amenajări piscicole


5


6


x

x
8.1
Teren cu amenajări piscicole

37

34

x

x
9
Drumuri şi căi ferate
x
x
x
x
10
 Teren neproductiv         
x
x
x
x
       

TAXA ASUPRA MIJLOACELOR DE TRANSPORT/IMPOZITUL PE MIJLOACELE DE TRANSPORT
Art.470 alin.(2)

I. MIJLOC DE TRANSPORT CU TRACŢIUNE MECANICĂ
NIVELURILE APROBATE ÎN ANUL FISCAL 2016
Suma, în lei, pentru fiecare grupă de 200cm3  sau fracţiune din aceasta
     
  TIPURI DE AUTOVEHICULE

x
1 Motorete,  scutere , motociclete şi autoturisme cu capacitate cilindrică de până la 1600 cm3  inclusiv

9
2 Autoturisme cu capacitate cilindrică între 1601 cm3 şi 2000 cm3 inclusiv

20
3 Autoturisme cu capacitate cilindrică între
2001 cm3 şi 2600 cm3 inclusiv

79
4 Autoturisme cu capacitate cilindrică între 2601 cm3  şi 3000 cm3 inclusiv

158
5 Autoturisme cu capacitate cilindrică de peste 3001 cm3

319

6 Autobuze , autocare , microbuze
26
7 Alte autovehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone inclusiv


33



II.Vehicule înregistrate
1. Vehicule cu capacitate cilindrică
Lei/ 200cm3  
1.1.Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică< 4800 cm3  
6
1.2.Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică>4800 cm3  
8
2. Vehicule fgără capacitate cilindrică evidenţită
165 lei/an

Art. 470 alin. (5)
Autovehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată egală sau mai mare de 12 tone
Numărul de axe şi greutatea brută încărcată maximă admisă
Impozitul
(în lei/an)
Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute
Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare
I
două axe

1
Masa de cel puţin 12 tone, dar mai mică de 13 tone
0
146

2
Masa de cel puţin 13 tone, dar mai mică de 14 tone
146
404

3
Masa de cel puţin 14 tone, dar mai mică de 15 tone
404
569

4
Masa de cel puţin 15 tone, dar mai mică de 18 tone
569
1286

5
Masa de cel puţin 18 tone
569
1286
II
3 axe

1
Masa de cel puţin 15 tone, dar mai mică de 17 tone
146
254

2
Masa de cel puţin 17 tone, dar mai mică de 19 tone
254
521

3
Masa de cel puţin 19 tone, dar mai mică de 21 tone
521
677

4
Masa de cel puţin 21 tone, dar mai mică de 23 tone
677
1042

5
Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone
1042
1619

6
Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 26 tone
1042
1619

7
Masa de cel puţin 26 tone
1042
1619

III
4 axe

1
Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone
677
685

2
Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 27 tone
685
1070

3
Masa de cel puţin 27 tone, dar mai mică de 29 tone
1070
1700

4
Masa de cel puţin 29 tone, dar mai mică de 31 tone
1700
2520

5
Masa de cel puţin 31 tone, dar mai mică de 32 tone
1700
2520

6
Masa de cel puţin 32 tone
1700
2520
Art. 470 alin. (6)
Combinaţii de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport marfă cu masa totală maximă autorizată egală sau mai mare de 12 tone
Numărul de axe şi greutatea brută încărcată maximă admisă
Impozitul
(în lei/an)
Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute
Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare
I
2+1 axe

1
Masa de cel puţin 12 tone, dar mai mică de 14 tone
0
0

2
Masa de cel puţin 14 tone, dar mai mică de 16 tone
0
0

3
Masa de cel puţin 16 tone, dar mai mică de 18 tone
0
66

4
Masa de cel puţin 18 tone, dar mai mică de 20 tone
66
151

5
Masa de cel puţin 20 tone, dar mai mică de 22 tone
151
352

6
Masa de cel puţin 22 tone, dar mai mică de 23 tone
352
455

7
Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone
455
822

8
Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 28 tone
822
1441

9
Masa de cel puţin 28 tone
822
1441
II
2+2 axe

1
Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone
141
329

2
Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 26 tone
329
540

3
Masa de cel puţin 26 tone, dar mai mică de 28 tone
540
793

4
Masa de cel puţin 28 tone, dar mai mică de 29 tone
793
958

5
Masa de cel puţin 29 tone, dar mai mică de 31 tone
958
1572

6
Masa de cel puţin 31 tone, dar mai mică de 33 tone
1572
2182

7
Masa de cel puţin 33 tone, dar mai mică de 36 tone
2182
3313

8
Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone
2182
3313

9
Masa de cel puţin 38 tone
2182
3313
III
2+3 axe

1
Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone
1737
2417

2
Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone
2417
3285

3
Masa de cel puţin 40 tone
2417
3285
IV
3+2 axe

1
Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone
1535
2131

2
Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone
2131
2947

3
Masa de cel puţin 40 tone, dar mai mică de 44 tone
2947
4359

4
Masa de cel puţin 44 tone
2947
4359
V
3+3 axe

1
Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone
873
1056

2
Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone
1056
1577

3
Masa de cel puţin 40 tone, dar mai mică de 44 tone
1577
2511

4
Masa de cel puţin 44 tone
1577
2511


Art. 470 alin. (7)
Remorci, semiremorci sau rulote
Masa totală maximă autorizată
Impozit
- lei -
a. Până la 1 tonă, inclusiv
10
b. Peste 1 tonă, dar nu mai mult de 3 tone
37
c. Peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone
57
d. Peste 5 tone
70
Art. 470 alin. (8)
Mijloace de transport pe apă

1. Luntre, bărci fără motor, folosite pentru pescuit şi uz personal
23
2. Bărci fără motor, folosite în alte scopuri
62
3. Bărci cu motor
231
4. Nave de sport şi agrement
Între 0 şi 1231
5. Scutere de apă
231
6. Remorchere şi împingătoare:
x
a) până la 500 CP, inclusiv
615
b) peste 500 CP şi până la 2000 CP, inclusiv
1000
c) peste 2000 CP şi până la 4000 CP, inclusiv
1538
d) peste 4000 CP
2461
7. Vapoare – pentru fiecare 1000 tdw sau fracţiune din acesta
200
8. Ceamuri, şlepuri şi barje fluviale:
x
a) cu capacitatea de încărcare până la 1500 de tone, inclusiv
200
b) cu capacitatea de încărcare de peste 1500 de tone şi până la 3000 de tone, inclusiv
308
c) cu capacitatea de încărcare de peste 3000 de tone
539

TAXA PENTRU ELIBERAREA  CERTIFICATELOR , AVIZELOR ŞI A AUTORIZAŢIILOR
Art.. 267 alin. (1)
Taxa pentru eliberarea  certificatului  de urbanism, în mediu rural
Nivelurile aprobate
în anul fiscal 2016
Suprafaţa pentru care se obţine certificatul de urbanism

Taxa în lei

            a)  Până la 150 m2  , inclusiv
7
            b) Între 151 şi 250 m2  inclusiv
8
            c) Între 251 şi  500 m2 inclusiv
10
            d) Între 501 şi 750 m 2 , inclusiv
13
            e) Între  751 şi 1000 m2 , inclusiv
15
            f) peste 1.000 m2
15 + 0,01 lei /m2 pentru fiecare m2 care depăşeşte 1000 m2
Art. 474 alin.11
Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de  foraje  sau excavări
9  pentru fiecare m2 afectat
Art. 474 alin.14
Taxa pentru eliberarea autorizaţiei  de construire pentru chioşcuri , tonete , cabine, spaţii de expunere , situate pe căile şi în spaţiile publice, precum  şi pentru  amplasarea corpurilor  şi a panourilor de afisaj , a firmelor şi a reclamelor


9  pentru fiecare m2 de suprafaţă ocupată de construcţie
Art. 474 alin.15
Taxa  pentru eliberarea  unei autorizaţii  privind lucrările de racorduri  şi branşamente la reţele de apă , canalizare , gaze, termice , energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu

14 pentru fiecare racord
Art. 474 alin.4
Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de către comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului , de către primari sau de structurile de specialitate  din cadrul consiliului judeţean


17 
Art. 474 alin.16
Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă
10
Art. 475 alin.1
Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor de funcţionare
22
Art. 268. alin. 3
Taxa pentru eliberarea  de copii heliografice  de pe planuri cadastrale  sau de pe alte  asemenea planuri , deţinute  de consiliile locale
32   pentru fiecare  m2 sau fracţiune de m2
Copii ale unor acte aflate în arhiva consiliului local
20
Taxa xerox
0,7
Taxa tipizate
1,3
 Art. 475 alin2
Taxa pentru eliberarea atestaului de producător
50
Art. 475 alin.3
Taxa pentru eliberarea / vizarea anuală  a autorizaţiei  privind desfăşurarea activităţii de alim. publică
330


Taxă pentru folosirea  mijloacelor de reclamă şi publicitate
Art. 478 alin.2



Taxă pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate
Nivelurile aprobate în anul fiscal 2016
- lei / m2 sau fracţiune de m2
a) în cazul unui afişaj situat în locul în care  persoana derulează o activitate economică

35
b) în cazul oricărui alt panou , afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi  publicitate
25

IMPOZITUL PE SPECTACOLE


  Art. 480 alin.2
Manifestarea artistică sau activitatea distractivă
Nivelurile aprobate în anul fiscal 2016
- lei / m2
a) în cazul videotecilor
2,2
b) în cazul discotecilor


TAXE SPECIALE
Art. 484

Nivelurile aprobate în anul fiscal 2016
-lei-
1. Taxe eliberare acte stare civilă
x
  1. Oficiere căsătorie în zi nelucrătoare
  2. Oficiere casatorii in zile de sarbatori legale
132

264
            Eliberare certificate duplicate
28
2. Taxa închiriere spaţiu pentru activităţi comerciale temporare

13/zi
3. Taxa închiriere cămin
500/zi
4. Taxă salubritate persoana fizica
5 lei/lună/pers.
5. Taxa salubritate persoana juridica
28 lei/luna
6. Taxa paza
33 lei/an/gospodarie
7. Taxa păşunat
X
a. ovine şi caprine
1,4/an/cap
b. bovine şi cabaline
8,3/an/cap
8. Taxa deplasare comisie
5,5 lei/km
9. Taxă protecţie civilă
5/an/gosp.
10. Taxă gloabă
X
a. ovine şi caprine
2,9/cap
b. bovine şi cabaline
17/cap
11. Branşarea, deservirea şi supravegherea de noi utilizatori la actuala reţea de apă
220
12. Taxă înmatriculare vehicule lente
a. maşini autopropulsate pentru lucrări
b. vehicule cu tracţiune animală
c. pentru celelalte categorii (ex: scutere)

44
22
17
13. Taxă certificate înregistrare vehicule lente
22
14. Taxă plăcuţe vehicule lente
a. maşini autopropulsate pentru lucrări
b. vehicule cu tracţiune animală
c. pentru celelalte categorii (ex: scutere)

48
48
22
15. Taxă apă menajeră
14 lei/an/gospodărie




15. Taxa concesionare, inchiriere
minim
maxim
a. Taxa concesionare,închiriere teren intravilan
0,66 Euro/mp/an
3,9 Euro/mp/an
b. Taxa inchiriere spatii
0,66 Euro/mp/luna
3,9 Euro/mp/luna
c. Taxa chirie teren extravilan
66 Euro/ha/an
d. Taxa chirie teren intravilan
0,66 Euro/mp/luna
1,4 Euro/mp/luna


ALTE TAXE LOCALE




Nivelurile aprobate pentru anul 2016
Art.486 alin.1 Taxa zilnica pentru utilizarea temporara a locurilor publice
20 lei/zi

Art. 486 alin.2 Taxa zilnica pentru detinerea sau utilizarea echipamentelor destinate in scopul obtinerii de venit
20 lei/zi
Taxa pentru loc de parcare iluminata
11 lei/luna
Taxa drum agricol
13 lei/an/gospodarie
Taxa depozitare materiale de constructii pe domeniul public
1,4 leu/zi/mp
Taxa divorţ la cerere
500 lei


SANCŢIUNI
LIMITE MINIME ŞI MAXIME  ALE AMENZILOR ÎN CAZUL PERSOANELOR FIZICE
Art.493.(3)
NIVELURILE AMENYILOR ÂN ANUL 2016
Contravenţia prevăzută la alin.(2) lit.a) se sancţionează cu amendă de la 70 lei la 279 lei, iar cele de la alin.(2) lit.b), cu amendă de la 279 lei la 696 lei
Art.493.(4)
Încălcarea normelor tehnice privind tipărirea, înregistrarea, vânzarea, evidenţa şi gestionarea, după caz, a abonamentelor şi a biletelor de intrare la spectacole constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă: de la 325 lei la 1.578 lei.



LIMITELE MINIME SI MAXIME ALE AMENZILOR IN CAZUL PERSOANELOR JURIDICE

NIVELURILE APROBATE PENTRU
ANUL 2015
Art. 493 (5)
În cazul persoanelor juridice, limitele minime şi maxime ale amenzilor prevăzute la alin.(3) şi (4) se majorează cu 300%, respectiv: - contravenţia prevăzută la alin.(2), lit. a) se sancţionează cu amendă de la 280 lei la 1.116 lei, iar cele de la alin.(2), lit.b) cu amendă de la 1.116 lei la 2.784 lei Încălcarea normelor tehnice privind tipărirea, înregistrarea, vânzarea, evidenţa şi gestionarea, după caz, a abonamentelor şi a biletelor de intrare la spectacole constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă: de la 1.300 lei la 6.312 lei.În cazul persoanelor juridice, limitele minime şi maxime ale amenzilor prevăzute la alin.(3) şi (4) se majorează cu 300%, respectiv: - contravenţia prevăzută la alin.(2), lit. a) se sancţionează cu amendă de la 280 lei la 1.116 lei, iar cele de la alin.(2), lit.b) cu amendă de la 1.116 lei la 2.784 lei Încălcarea normelor tehnice privind tipărirea, înregistrarea, vânzarea, evidenţa şi gestionarea, după caz, a abonamentelor şi a biletelor de intrare la spectacole constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă: de la 1.300 lei la 6.312 lei.
                
III. Pentru anul 2016, nivelul taxelor extrajudiciare de timbru este stabilit prin Legea nr.117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru, cu modificările şi completările ulterioare.

 IV. Pentru anul 2016, nivelul taxelor judiciare de timbru este stabilit prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului României nr.80/2013 privind taxele judiciare de timbru cu modificările şi completările ulterioare.

Nota : Scutirile pentru vaduvele, veteranii de razboi si persoanele cu handicap grav se vor aduce in pana la 31 martie al anului pentru care se acorda scutire.

                                                                                                                     
          Preşedinte de şedinţă:                                                                                                                                                                                             Contrasemnează:
                Duma Marian                                                                                                                                                                 Secretar,
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Moteca Alin-Dorin






ROMÂNIA
           JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI LUPAC


PROCES-VERBAL
Încheiat astăzi 26 octombrie 2015 în şedinţa ordinară


         Şedinţa de consiliu a fost convocată prin Dispoziţia Primarului comunei Lupac nr.100/21.10.2015 în termen legal. În deschiderea şedinţei secretarul comunei arată că din totalul de 11 consilieri   sunt prezenţi 10 consilieri d-nul consilier radovancovici Slavoliub lipsind.
         Punctul 1 de pe ordinea de zi îl reprezintă proiectul de hotărâre privind aprobarea procesului-verbal al şedinţei anterioare. D-nul preşedinte de şedinţă întreabă dacă mai sunt completări la procesul-verbal al şedinţei anterioare. Nemaifiind alte completări se trece la vot  toţi cei 11 consilieri fiind „pentru” .
         Punctul 2 de pe ordinea de zi îl reprezintă proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2015. Este invitată d-na contabil care explică în continuare modul în care va fi rectificat bugetul. Astfel se menţionează că aceşti bani sunt de la fonduri europene iar singura modificare este că s-a alocat suma de 5100 lei pentru podeţe şi 10000 lei pentru plata dirigintelui de şantier. D-nul Popescu menţionează în continuare faptul că deşi s-au făcut prin proiecte la Clocotici lucrări continuă să se facă şi din bugetul local. D-nul Primar menţionează că este vorba doar de podeţele care facilitează accesul oamenilor care au livezi în zona drumului nou construit către Clocotici iar dacă nu se fac oamenii nu pot intra în livezi şi nu despre alte lucrări. D-nul Popescu menţionează că la Lupac nu s-a făcut nimic iar d-nul Primar afirmă că au fost făcute 2 clădiri noi care rămăm localităţii şi comunei respectiv centrul de informare turistică şi centrul pentru bătrâni. La Clocotici drumul de legătură este aproape finalizat în momentul de faţă se toarnă al doilea strat de asfalt afirmă d-nul Primar. D-nul covaci este de părere că trebuie finalizată toată lucrarea la acest drum şi inclusiv podeţele fiind de acord cu construirea acestora. Se supune la vot acest proiect de hotărâre 8 consilieri fiind „pentru” şi 2 abţineri d-nul Popescu şi d-nul Boslică.
         Punctul 3 de pe ordinea de zi îl reprezintă proiectul de hotărâre privind aprobarea închirierii unui spaţiu format din 2 încăperi în suprafaţă totală de 30 mp situat în incinta corpului 2 al Primăriei comunei Lupacîn vederea deschiderii unui cabinet veterinar. D-nul Primar menţionează că este vorba despre solicitarea d-nului doctor Ciupe Darius care în momentul de faţă este medicul veterinar al comunei şi care necesită un spaţiu în vederea desfăşurării activităţii. Se stabileşte apoi preţul chiriei care este 0,66 euro/mp/lună.Se supune la vot acest proiect de hotărâre toţi cei 10 consilieri fiind „pentru”.
         Punctul 4 de pe ordinea de zi îl reprezintă proiectul de hotărâre privind concesionarea din domeniul public înscris în CF nr.208 Lupac nr.top 429/1/1/1/b/1/1 a suprafeţei de 147 mp situate în Lupac în vederea extinderea construcţiei existente către d-nul Teleaga Matei Marian din Lupac nr.215. Este menţionat faptul că d-nul teleagă a mai avut concesionat această suprafaţă de teren dar nu a reuşit să se intabuleze în Cartea Funciară iar în momentul de faţă nu se mai poate concesiona decât din domeniul public şi nu din domeniul privat cum era în trecut. Se supune la vot toţi cei 10 consilieri fiind „pentru”.
         Punctul 5 de pe ordinea de zi îl reprezintă proiectul de hotărâre privind alocarea din bugetul local a sumei de 28520,25 lei pentru construirea de podeţe aferente intrărilor în proprietate din legătura rutieră DJ 581-sat Clocotici. D-nul primar menţionează că în conformitate cu devizul de lucrări aceasta este suma exactă care trebuie alocată pentru cele 10 podeţe care urmează a fi construite. D-nul consilier Radici şi d-nul chicheş sunt de părere că această lucrare ar trebui finalizată fapt pentru care sunt de acord cu acest proiect de hotărâre. Se supune la vot acest proiect de hotărâre 8 consilieri fiind „pentru” şi 2 abţineri d-nul Popescu şi d-nul Boslică.
         Punctul 6 pe ordinea de zi: Diverse
Secretarul comunei menţionează că există o cerere din partea d-nului Todor Marian-Miroslav din Clocotici care solictă cumpărarea terenului aferent casei sale proprietate personală în suprafaţă de 502 mp. D-nii consilieri sunt de acord cu acestă solicitare.


         Odată cu aceste discuţii cu propunerile şi întrebările consilierilor lucrările şedinţei au luat sfârşit
   Completări/modificări:

 

Preşedinte de şedinţă,

Duma Marian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu