Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 29 noiembrie 2015

Respectarea legislaţiei specifice referitoare la asistenţa socială în judeţul Caraş-Severin. Deficienţe constatate şi măsuri de remediere

Informare privind respectarea legislaţiei specifice referitoare la asistenţa socială în judeţul Caraş-Severin. Deficienţe constatate şi măsuri de remediere.

Prezintă: Agenţia Judeţeană  pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Caraş-Severin

                În conformitate cu prevederile legislative în vigoare, Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Caraş-Severin are, în principal, în domeniul administrării, gestionării şi plăţii beneficiilor de asistenţă socială şi al susţinerii programelor de servicii sociale, următoarele atribuţii:
                a) aplică legislaţia privind acordarea şi plata beneficiilor de asistenţă socială;
                b) aplică legislaţia privind finanţarea programelor de servicii sociale;
                c) informează şi îndrumă persoanele fizice şi juridice cărora le revin drepturi şi obligaţii ce decurg din reglementările privind sistemul naţional de asistenţă socială;
                d) gestionează informaţiile în vederea efectuării plăţilor beneficiilor de asistenţă socială, prelucrând documentaţia aferentă stabilirii drepturilor la beneficiile de asistenţă socială, în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi asigură evidenţa la nivel teritorial a tuturor beneficiarilor din sistemul beneficiilor de asistenţă socială;
                e) verifică îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate privind stabilirea drepturilor la beneficiile de asistenţă socială, stabileşte dreptul la beneficiile de asistenţă socială şi efectuează plata acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
               
                În domeniul inspecţiei sociale, A.J.P.I.S. Caraş-Severin desfăşoară, în principal, activitatea de control şi monitorizare, a modului în care sunt stabilite şi plătite beneficiile de asistenţă socială, activitatea furnizorilor de servicii sociale şi modul de acordarea a serviciilor sociale.
                Activitatea de control se materializează prin întocmirea Proceselor verbale de control, Notelor de control sau a Rapoartelor de control, în care sunt menţionate aspectele verificate, precum şi măsurile dispuse ca urmare a controalelor efectuate.
                De asemenea, controalele au rolul de a constata săvârşirea faptelor prin care se încalcă prevederile legale din domeniul asistenţei sociale, caz în care se aplică sancţiunile contravenţionale prevăzute de lege.

                În anul 2015 au fost întreprinse de Inspectorii sociali din cadrul A.J.P.I.S. Caraş-Severin următoarele Campanii de control:  
                1. Campania de „Control privind stabilirea şi acordarea ajutorului social pentru beneficiarii care erau persoane apte de muncă şi nu se aflau în evidenţa agenţiilor judeţene de ocupare a forţei de muncă în anul 2013
                Obiectivul principal al acestei campanii a fost reducerea erorii, fraudei şi corupţiei în procesul de acordare a ajutorului social.             
                Campania s-a derulat în perioada 16 martie – 20 aprilie 2015 şi s-a axat pe verificarea CNP – urilor persoanelor pentru care s-a efectuat plata necuvenită a ajutorului social, întrucât exista suspiciunea că în rândul acestora existau persoane apte de muncă care nu se aflau în evidenţa A.J.O.F.M. Caraş-Severin.
                 În cadrul acestei campanii au fost verificate codurile numerice personale pentru un număr de 2.292 persoane, date comunicate de forul nostru superior, ca urmare a comparaţiei şi încrucişării bazelor de date ale diferitelor instituţii de la nivel central (A.N.O.F.M. / A.N.A.F.).
                Controalele au vizat titulari / beneficiari de venit minim garantat, acordat potrivit prevederilor Legii nr. 416/2001, republicată cu modificările şi completările ulterioare, de pe raza a 75 unităţi administrativ teritoriale din judeţul Caraş-Severin.
                Au fost verificate un număr de 1.810 dosare de ajutor social. Din totalul de 2.292 persoane verificate, au fost depistat 181 cazuri, la care s-a confirmat suspiciunea că aceste persoane, în calitate de titulari sau membrii în familiile beneficiare de ajutor social şi care erau apte de muncă, nu au prezentat conform prevederilor legale dovada că se aflau în evidenţa A.J.O.F.M. Caraş-Severin, în căutarea unui loc de muncă, iar Primarul nu a emis Dispoziţie de suspendare a plăţii dreptului la venitul minim garantat.
                În aceste cazuri s-a dispus de inspectorii sociali, să se calculeze şi să se recupereze  sumele plătite necuvenit cu titlul de ajutor social.

                2. Campania „Controlul centrelor rezidenţiale publice şi private, pentru adulţi şi copii”.
                Această campanie s-a derulat în perioada 21 mai – 13 iulie 2015 şi a avut ca obiectiv principal evaluarea modului de respectare a legislaţiei privind condiţiile de admitere, îngrijire, recuperare şi reintegrare a beneficiarilor din cadrul centrelor rezidenţiale publice şi private pentru copii şi adulţi, de pe raza judeţului Caraş-Severin.
                În cadrul acestei campanii au fost efectuate verificări la următoarele centre rezidenţiale:
                a) Din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Caraş-Severin:
                - Centrul de Plasament „Speranţa” Reşiţa;
                - Complexul de Servicii Sociale „Sf. Maria” Reşiţa;
                - Complexul de Servicii Sociale Reşiţa;
                b) Centrul de Urgenţă pentru Persoane fără Adăpost Caransebeş – unitate de asistenţă socială aflată în subordinea Consiliului Judeţean Caraş-Severin;
                c) Fundaţia Humanitas Pro Deo Oţelu Roşu – Centrul de plasament de tip familial „Tabita” Bocşa;
                d) Episcopia Caransebeşului – Complexul de Servicii Sociale „Sf. Vasile cel Mare”.

                În funcţie de categoria de beneficiari, entităţile supuse controlului sunt de clasificate astfel:
                - 3 centre rezidenţiale pentru copii: Centrul de plasament de tip familial „Tabita” Bocşa, Complexul de Servicii Sociale „Sf. Maria” Reşiţa şi Complexul de Servicii Sociale Reşiţa,
                - un centru de tip maternal – Centrul de igienă „Mama şi copilul” din cadrul Complexului de Servicii Sociale „Sf. Vasile cel Mare Caransebeş”,
                - două centre rezidenţiale pentru adulţi:  Complexul de Servicii Sociale „Sf. Maria” Reşiţa şi  Centrul de Urgenţă pentru Persoane fără Adăpost Caransebeş.
                Controlul a fost efectuat  ţinându-se cont de standardele minime obligatorii pentru fiecare tip de serviciu social inspectat.
                Urmare a controalelor derulate în cadrul acestei campanii, s-au constatat deficienţe la Centrul de plasament „Speranţa” Reşiţa, Complexul de servicii Sociale Reşiţa, Complexul de Servicii Sociale „Sf. Maria” Reşiţa şi Centrul de plasament Tabita Bocşa, privind suma alocată în anul curent pentru hrana copiilor instituţionalizaţi, deoarece costul de achiziţie a produselor alimentare a fost mai mare decât preţul pieţei, iar meniurile copiilor erau deficitare atât din punct de vedere cantitativ, cât şi calitativ.
                De asemenea au fost constatate şi nemulţumiri adresate de către beneficiari, privind obiectele de îmbrăcăminte furnizate acestora de reprezentanţii centrelor rezidenţiale.
                Au fost dispuse măsuri de remediere a deficienţelor constate, pentru respectarea standardului de cost stabilit prin HG.G NR. 904 / 2015 pentru stabilirea limitelor minime de cheltuieli aferente drepturilor la hrană, îmbrăcăminte, încălţăminte, materiale igienico-sanitare.  
                În cadrul acestei campanii au fost constatate deficienţe privind nerespectarea prevederilor standardelor obligatorii privind managementul de caz, prevăzute de Ordinele Ministrului Muncii nr. 288/2006 şi nr. 89/2004, privind managementul de caz .
                În acest sens, au fost dispuse măsuri de remediere a neregulilor constatate.
                În prezent, toate aceste deficienţe au fost remediate.

                3. Campania privind „Stadiul aplicării prevederile Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului de către Serviciile Publice de Asistenţă Socială de la nivelul localităţilor cu un număr de locuitri cuprins între 7.000 şi 10.000”
                În cadrul acestei campanii derulate în perioada 17 august – 30 septembrie 2015, au fost efectuate următoarele entităţi:
                - Serviciul Public de Asistenţă Socială şi Autoritate Tutelară Anina;
                - Compartimentul de Asistenţă Socială din cadrul Primăriei Oţelu Roşu.

                Obiectivul principal al campaniei a fost verificarea îndeplinirii atribuţiilor S.P.A.S. - urilor în ceea ce priveşte depistarea situaţiilor de risc care pot determina separarea copiilor de părinţi, iar pentru cazurile identificate, modalitatea de întocmire, implementare şi monitorizare a planurilor de servicii.
                Urmare a verificării, au fost identificaţi la nivelul celor două entităţi controlate un număr de 64 copii expuşi riscului de separare de părinţi, în perioada ianuarie 2014 – iunie 2015.
                Au fost întocmite, în aceste cazuri, un număr de 22 de planuri de servicii. 
                Organele de control au dispus ca urmare a controalelor efectuate în cadrul campaniei două măsuri pentru respectarea prevederilor legislaţiei din domeniulş asistenţei sociale:
                - Întocmirea Procedurilor de lucru pentru activităţi de aplicare a măsurilor de prevenire şi combatere a situaţiilor de risc pentru copii;
                - Încheierea de Protocoale/ parteneriate de colaborare cu instituţiile publice sau private, privind interesul superior al copilului.
                Măsurile dispuse au fost puse în aplicare de entităţile verificate.

                4. Campania privind „Controlul aplicării prevederilor legale cuprinse în art. 25 din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice şi Ordinul MMFPS nr. 73/2005, cu privire la calculul contribuţiei datorate de beneficiarii/aparţinătorii acestora pentru acoperirea costului serviciilor sociale acordate în centrele pentru persoanele vârstnice”
                Perioada de derulare a campaniei a fost 15 octombrie – 01 noiembrie 2015 şi avut ca obiectiv principal verificarea modului de stabilire a costului mediu lunar de întreţinere în centrele rezidenţiale pentru persoane , precum şi modul de stabilire şi plată a contribuţiei datorate de către beneficiari/ aparţinători.
                În cadrul acestei campanii au fost efectuate acţiuni de control la următoarele servicii sociale:
                - Căminul pentru Persoane Vârstnice Sacu;
                - Căminul pentru Persoane Vârstnice „Sf. Constantin şi Elena” Caransebeş;
                - Complexul de Servicii Sociale Comunitare pentru Persoane Adulte Reşiţa;
                - Căminul pentru Persoane Vârstnice Anina;
                - Căminul pentru Persoane Vârstnice Bocşa.

                Urmare a controlului au fost constatate următoarele deficienţe:
                - lipsa Acreditării furnizorului de servicii sociale Consiliul Judeţean Caraş-Severin şi implicit lipsa licenţei de funcţionare pentru serviciile sociale furnizate de Căminul pentru Persoane Vârstnice Sacu , Căminul pentru Persoane Vârstnice „Sf. Constantin şi Elena” Caransebeş şi Complexul de Servicii Sociale Comunitare pentru Persoane Adulte Reşiţa;
                - lipsa Deciziei şi a licenţei de funcţionare pentru serviciile sociale Căminul pentru Persoane Vârstnice Anina şi  Căminul pentru Persoane Vârstnice Bocşa;
                - lipsa Autorizaţiei de Securitate la incendiu în cazul Complexului de Servicii Sociale Comunitare pentru Persoane Adulte Reşiţa, Căminului pentru Persoane Vârstnice Anina şi  Căminului pentru Persoane Vârstnice Bocşa.
                Pentru deficienţele constatate, inspectorii sociali au dispus următoarele măsuri:
                - Obţinerea acreditării furnizorului de servicii sociale Consiliul Judeţean Caraş-Severin, conform prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale;
                - Depunerea documentaţiei în vederea licenţierii serviciului social pentru Căminul pentru Persoane Vârstnice Sacu , Căminul pentru Persoane Vârstnice „Sf. Constantin şi Elena” Caransebeş, Complexul de Servicii Sociale Comunitare pentru Persoane Adulte Reşiţa, Căminul pentru Persoane Vârstnice Anina şi Căminul pentru Persoane Vârstnice Bocşa;
                - Obţinerea avizelor/ autorizaţiilor PSI, în cazul C.P.V. Anina, C.P.V. Bocşa şi C.S.S.C.P.A. Reşiţa.
                Măsurile dispuse de organele de control sunt în curs de implementare.

                5. Campania Accesibilităţi – privind verificarea şi monitorizarea asigurării accesului neângrădit al persoanelor cu dizabilităţi la serviciile medicale
                Durata de derulare a acestei campanii a fost 11 mai – 13 noiembrie 2015.
                Obiectivul principal al campaniei de control a fost modul prin care se asigură respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi , precum şi accesul acestora la mediul fizic, informaţional şi comunicaţional în unităţile de asistenţă medicală.               
                Au fost efectuate acţiuni de verificare la 5 unităţi spitaliceşti de pe raza judeţului Caraş-Severin: Spitalul Judeţean Reşiţa, Spitalul Municipal Caransebeş, Spitalul Orăşenesc Moldova Nouă, Spitalul orăşenesc Oraviţa şi Spitalul orăşenesc Oţelu Roşu.
                În urma controalelor au fost dispuse următoarele măsuri:
                - inscripţionarea a două locuri de parcare pentru persoanele cu handicap;
                - adaptarea grupurilor sanitare astfel încât să permită accesul persoanelor cu dizabilităţi;
                Măsurile dispuse de organele de control sunt în curs de implementare.

               
                În concordanţă cu atribuţiile specifice, Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Caraş-Severin va derula şi în perioada următoare activităţi de control şi monitorizare având drept scop respectarea legislaţiei specifice referitoare la asitenţă socială în judeţul Caraş-Severin.


                    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu