Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 31 mai 2013

Premierul Victor Ponta: În numele Guvernului României, vreau să exprim sprijinul total pentru începerea procesului de negociere privind aderarea Serbiei la Uniunea Europeană

Victor Ponta: Bună dimineața! Aș vrea să salut cu toată prietenia prezența la București a primului-ministru Ivica Dačić.
Serbia este un vecin şi un prieten tradiţional al României. Un partener politic şi economic important pentru noi, în regiune. Vreau să mulţumesc pentru modul extrem de călduros, în care am fost primit de către primul-ministru Dacic, la Belgrad.
Mă bucur foarte mult să am ocazia, la Bucureşti, să primesc un prim-ministru şi un prieten, şi am folosit această ocazie, pentru a discuta problemele de colaborare regională, bilaterală şi europeană. Am vrut să-mi exprim, şi public, admiraţia şi sprijinul pentru eforturile pe care primul-ministru Dacic şi Guvernul Serbiei le fac pentru modernizarea şi racordarea Serbiei la procesul de integrare europeană. În numele Guvernului României, vreau să exprim sprijinul total pentru începerea procesului de negociere privind aderarea Serbiei la Uniunea Europeană şi, în baza prieteniei noastre, am oferit sprijinul instituţiilor noastre, a experienţei noastre - uneori pozitivă, alteori negativă - în procesul de preaderare, iar România va fi gata să dea orice sprijin necesar Serbiei, pentru a îndeplini cât mai rapid toate procedurile. Am salutat, de asemenea, curajul şi determinarea guvernului sârb şi, în special, al premierului Dačić, privind evoluţiile relaţiilor între Belgrad şi Pristina, şi acordul semnat la Bruxelles. Este în interesul României şi al întregii regiuni, să avem stabilitate şi colaborare în zona noastră. România va rămâne tot timpul un prieten fidel al Serbiei şi, în acelaşi timp, vom sprijini toate eforturile pe care guvernul sârb le face pentru normalizarea relaţiilor şi punerea acestor relaţii în zonă într-o direcţie constructivă. Cu acest prilej, al prezenţei primului-ministru sârb la Bucureşti, vreau să-mi exprim satisfacţia pentru evoluţiile pozitive ale celorlalte ţări vecine României.
M-am bucurat foarte mult şi am adresat felicitări noului prim-ministru, noului guvern din ţara vecină, Bulgaria, guverne stabile şi prietene, România, Serbia, Bulgaria, sunt absolut necesare pentru relaţiile noastre regionale, şi o satisfacţie specială, şi toate felicitările pentru noului guvern şi noul prim-ministru din Republica Moldova, domnul Leancă, pentru opţiunea exprimată de Parlamentul din Moldova, pentru un guvern proeuropean. Cred că, alături de premierul Dačić, de premierul Oreşarski, de premierul Leancă, de toţi ceilalţi şefi de guvern din regiune, tineri şi pragmatici, putem să colaborăm mai bine şi să dezvoltăm regiunea. Încă o dată, bun venit premierului Dačić, şi vreau să îl asigur că, la Bucureşti, Serbia va avea întotdeauna numai prieteni. Mulţumesc!

Ivica Dačić: Vreau să îmi exprim o mare satisfacţie pentru vizita mea în România şi, în acest mod, să confirmăm încă o dată acele relaţii tradiţionale şi puternice, care există între popoarele şi ţările noastre. Desigur că eu mă întâlnesc cu omologul şi cu prietenul meu personal, domnul Ponta, pentru a face planuri, cum va continua colaborarea noastră pe viitor. Există câteva probleme de mare importanţă. Desigur că România şi Serbia trebuie să aibă, şi să fie în contact permanent, cu informaţii despre tot ce se întâmplă în regiune, şi să facă un schimb de informaţii, pe toate temele de actualitate din întreaga regiune. Stabilitatea acestei regiuni este foarte importantă pentru întreaga Europă.
Şi, de aceea, eu înţeleg foarte bine presiunile şi situaţia în care se află România, pentru poziţia sa principială în ceea ce priveşte problema Kosovo. Fiţi convinşi că Serbia doreşte ca problema Kosovo să se rezolve cât mai rapid şi să se găsească soluţii acceptabile pentru ambele părţi şi ca toţi, împreună, să ne întoarcem către viitor - şi aceasta este adevărata valoare a acordului pe care l-am semnat la Bruxelles. Pe de altă parte, va fi foarte importantă pentru noi susţinerea României în ceea ce priveşte procesul de integrare al Serbiei în UE. Noi aşteptăm ca Serbia să primească o dată, pentru începerea negocierilor. Toate criteriile care ţin de politica internă, de dialogul cu Priştina şi de alte criterii, în privinţa situaţiei interne, sunt îndeplinite. Noi, de asemenea, dorim să ne întărim toate legăturile economice, culturale şi de altă natură. România este un partener comercial foarte important pentru Serbia. Este a treia, între ţările UE, în ceea ce priveşte schimburile comerciale cu Serbia. În faţa României se află doar Germania şi Italia. Şi aceste schimburi comerciale sunt mai mari de 1,5 miliarde de euro. Interesul nostru este să avem schimburi comerciale şi mai mari şi să dezvoltăm proiecte comune împreună şi, în final, aş spune, ca prieten, că trebuie să discutăm direct despre problemele deschise, dacă ele există. Şi, de aceea, Serbia consideră, având în vedere relaţiile foarte bune pe care le are cu România, că nu trebuie să existe niciun fel de problemă legată de minorităţile naţionale române din Serbia, respectiv, sârbe, din România. De asemenea, consider că problematica vlahilor nu trebuie să fie o problemă... care să creeze probleme, ci care trebuie să fie soluţionată. Noi am făcut anumiţi paşi în domeniul învăţământului, în domeniul informării. De asemenea, aşteptăm ca conducătorii bisericilor noastre care sunt frăţeşti şi ortodoxe, ambele biserici, să discute deschis despre problematica vlahilor din estul Serbiei. În orice caz, încă în urmă cu zece ani, când am fost în vizită în România, am auzit că românii afirmă că România are doi prieteni: Marea Neagră şi Serbia. Noi, din păcate, n-avem mare, dar avem, în schimb, România. Aşa încât, sper că această prietenie a noastră va fi cheia stabilităţii din Balcani.
Emitent: Guvernul Romaniei 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu