Din cauza acestor demersuri și activități tehnice, în această perioadă, toate punctele de trecere a frontierei bulgare aflate la frontierele interne și externe, pe sensurile de intrare și ieșire din R. Bulgaria, vor lucra în regim special, ceea ce va determina creșterea duratei de prelucrare a documentelor persoanelor și mărfurilor supuse controlului de frontieră, adică timpi măriți de așteptare la trecerea prin punctele de frontieră bulgare.
Agenția ”Vămi” va întreprinde măsurile necesare prevenirii formării de coloane de autovehicule și aglomerării punctelor de trecere a frontierei bulgare, manifestând o atenție deosebită pentru fluidizarea, pe cât posibil, a traficului de autoturisme și automarfare.
Se recomandă firmelor românești de transport internațional de marfă sau pasageri, care tranzitează teritoriul bulgar, să ia măsurile adecvate în vederea organizării deplasărilor și a programului de lucru al șoferilor.
De asemenea, se recomandă cetățenilor români care vor tranzita orice puncte de frontieră ale Republicii Bulgaria să ia în considerare timpii măriți de așteptare la controlul de frontieră al documentelor.
Toți cei interesați, persoane fizice și firme de transport, pot obține informații privind situația traficului prin punctele de trecere a frontierei bulgare accesând site-ul www.mvr.bg – link https://www.mvr.bg.gdgp -
(n.a.- deocamdată doar în limba bulgară), starea vremii de pe site-ul www.weather.bg, starea actuală a drumurilor de pe aplicația gratuită LIMA (n.a.- deocamdată doar în limba bulgară) www.lima.api.bg, de pe pagina de Internet a Agenției ”Infrastructura Rutieră” – www.api.bg și non-stop de la numărul de telefon 070013020. În cadrul Agenției menționate funcționează pe parcursul întregului an, în regim non-stop, Centrul Situațional, care colectează și sintetizează datele privind situația drumurilor republicane/publice.
Cetățenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Sofia: +35929712858 şi +35929733510, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență. De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă au la dispoziţie telefonul de permanență al misiunii diplomatice a României în Republica Bulgaria: +359879440758.
Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet http://sofia.mae.ro, www.mae.ro și reamintește faptul că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația “Călătorește în siguranță” (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informații și sfaturi de călătorie.
Sursa: Ministerul Afacerilor Externe
Publicat de:Irina M.C.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu