Biblioteca UPT a găzduit vineri, 20 iunie 2025, cea de-a XI-a ediție a Concursului Studențesc Interactive Digital Media Student Contest 2025 (IDMSC 2025), organizat, în format hibrid, de Universitatea Politehnica Timișoara, prin Centrul Multimedia și Departamentul ID/IFR și Educație digitală. Evenimentul a reunit studenți
la nivel de licență, master și doctorat de la mai multe universități din țară, dar și din străinătate, de la instituții de învățământ superior partenere în cadrul alianței E³UDRES².Concursul studențesc,
devenit deja tradițional, are ca principal obiectiv stimularea creativității și
a spiritului de competiție în domeniul multimedia. Studenții au avut ocazia să
își prezinte cele mai interesante proiecte, dar și să interacționeze direct cu
reprezentanți ai mediului economic, posibili angajatori ai participanților. Juriul
a fost format din specialiști din universitate și din companiile care oferă
premiile.
În deschiderea
evenimentului, rectorul Universității Politehnica Timișoara, conf.univ.dr.ing.
Florin Drăgan, a mulțumit reprezentanților companiilor, care și-au făcut timp
pentru a susține această competiție, subliniind și oportunitatea pe care
participanții o au, de a fi evaluați direct de către posibilii angajatori,
prof.univ.dr.ing. Radu Vasiu, inițiatorul concursului, a vorbit despre tradiția
acestuia în UPT, prof.univ.dr.ing. Cătălin Căleanu, decanul Facultății de
Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale, i-a felicitat pe
studenți pentru munca depusă, iar Andrei-Sebastian Nicula, câștigătorul de anul
trecut, i-a încurajat pe participanții din acest an.
Au urmat prezentările
firmelor partenere, a celor mai noi proiecte pe care le derulează, iar
reprezentanții acestora au subliniat și faptul că susținerea universităților în
organizatarea unor competiții de acest gen este reciproc avantajoasă, iar
ideile provenite din astfel de competiții sunt o sursă de inspirație și pentru
companii.
Ulterior au urmat
prezentările proiectelor studențești, individual sau pe echipe, pe cele șase
secțiuni ale concursului:
- Dezvoltare Web - în
care competitorii și-au demonstrat abilitățile tehnice de dezvoltare a
unei aplicații web, pe o temă de actualitate;
- Dezvoltare pentru
Dispozitive Mobile - aplicații mobile care utilizează orice arhitectură de
calcul (stand-alone, client-server, peer-to-peer, etc), inclusiv aplicații
de realitate augmentată și virtuală;
- Design Grafic și
Producție Audio-Video - design și grafică publicitară aparținând unuia din
următoarele genuri de producții audio-video: videoclipuri, spoturi
publicitare, generice/promo/trailer, animații video, materiale video,
timelapse, efecte speciale;
- Internet of Things -
prototipuri și concepte de sisteme și dispozitive informatice
interconectate, care colectează date și comunică între ele în moduri
complexe, de multe ori fără intervenția omului;
- eXtended Reality -
aplicații AR/VR/XR/MR – Realitate virtuală (VR), realitate augmentată (AR)
și realitate mixtă (MR), realizate în diverse tehnologii imersive
dedicate;
- Patrimoniu digital -
aplicații digitale (web, mobile, AR/VR/XR) care promovează patrimoniul
cultural/artistic/științific.
În urma jurizării
proiectelor prezentate de studenți, câștigătorii secțiunilor ediției 2025 a
concursului Interactive Digital Media Student Contest sunt următorii:
- Dezvoltare Web -
proiectul PaletteLab, prezentat de masteranda Ana-Maria-Andreea Căiniceanu
de la ETcTI, UPT, o aplicație web inteligentă, concepută pentru corecții
de culoare, care generează palete de culori în trei tipuri de conversii,
pentru web, digital și print, și proiectul BurnoutGuard - Sistem
Inteligent de Detecție a Epuizării Profesionale, un proiect prezentat de Sandra Nemoianu
(masterandă, Universitatea Aurel Vlaicu, Arad) & Adile Nemoianu
(doctorand, MPT, UPT), o aplicație inteligentă, concepută pentru a detecta
și preveni epuizarea profesională, oferind recomandări personalizate și
calculând nivelul optim de pauze și ore de lucru pentru a menține
echilibrul și bunăstarea angajaților.
- Internet of Things -
Sistemul Automatizat de Reciclare, prezentat de studenta Alexandrina
Tudosiev de la Automatică și Calculatoare, UPT, un tomberon inteligent
care simplifică procesul de reciclare! Utilizatorii pot introduce până la
patru tipuri de deșeuri, iar sistemul, echipat cu senzori, detectează
automat tipul de deșeu și rotește tomberoanele interne pentru colectarea
corespunzătoare.
- Dezvoltare pentru
Dispozitive Mobile - proiectul Krizzle, o aplicație prin care poți
organiza interactiv diferite liste, de la jocuri, cumpărături, proiecte,
prezentat online de studenta Noëlle Jamöck și dezvoltat de Noëlle,
împreună cu Michaela Topalovic, Marco Hubert, Stefanie Plankensteiner
& Seonghyeon Kim de la Universitatea de Științe Aplicate din St.
Pölten, Austria.
- eXtended Reality -
BellLabs VR Expo, un proiect prezentat de masterandul Cătălin Savoiu de la
Tehnologii Multimedia, ETcTI, UPT, care a integrat clădirea Nokia, unde se
află Muzeul de Telefoane, fiecare aparat din muzeu fiind scanat 3D și
inclus în aplicație, oferind o reproducere digitală detaliată.
- Patrimoniu digital -
proiectul „Nostalgia” – An Augmented Reality App for Cultural Heritage
& Tourism, o aplicație care schimbă complet modul în care învățăm
despre patrimoniul cultural, permițând utilizatorilor să exploreze 14
categorii de minuni ale lumii, de la "ancient wonders" la
"modern wonders", într-un mod complet imersiv, în care pot vedea
monumentele în Realitate Augmentată (AR), atât în forma lor actuală, cât
și așa cum arătau acum mii de ani, proiect prezentat de masteranda
Loretta-Briana Bocșa de la Software Engineering, AC, UPT.
- Design Grafic și
Producție Audio-Video - proiectul Enigma, o producție video captivantă,
inspirată din viața reală, o experiență vizuală și auditivă memorabilă,
prezentat de studenții Andi-Octavian Bivolaru, Ion Geru & Cosmin
Maroiu de la Tehnologii Multimedia, ETcTI, UPT.
Marele Premiu al
competiției din acest an a fost cucerit de studentul Alexandru-Mihai Zvîncă, de
la Automatică și Calculatoare, UPT, care a prezentat TreeHelper – Wood
Transport Authorization and Monitoring System, un sistem de monitorizare a
transporturilor de lemn care utilizează camere amplasate pe drumurile forestiere
care detectează camioanele cu lemn. Sistemul identifică automat plăcuțele de
înmatriculare, iar dacă transportul este considerat ilegal, printr-o verificare
într-o bază de date, autoritățile sunt alertate instantaneu printr-un SMS.

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu