Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 21 iunie 2025

Studenți în competiție de proiecte la IDMSC 2025 de la Universitatea Politehnica Timișoara

Biblioteca UPT a găzduit vineri, 20 iunie 2025, cea de-a XI-a ediție a Concursului Studențesc Interactive Digital Media Student Contest 2025 (IDMSC 2025), organizat, în format hibrid, de Universitatea Politehnica Timișoara, prin Centrul Multimedia și Departamentul ID/IFR și Educație digitală. Evenimentul a reunit studenți

la nivel de licență, master și doctorat de la mai multe universități din țară, dar și din străinătate, de la instituții de învățământ superior partenere în cadrul alianței E³UDRES².

Concursul studențesc, devenit deja tradițional, are ca principal obiectiv stimularea creativității și a spiritului de competiție în domeniul multimedia. Studenții au avut ocazia să își prezinte cele mai interesante proiecte, dar și să interacționeze direct cu reprezentanți ai mediului economic, posibili angajatori ai participanților. Juriul a fost format din specialiști din universitate și din companiile care oferă premiile.

În deschiderea evenimentului, rectorul Universității Politehnica Timișoara, conf.univ.dr.ing. Florin Drăgan, a mulțumit reprezentanților companiilor, care și-au făcut timp pentru a susține această competiție, subliniind și oportunitatea pe care participanții o au, de a fi evaluați direct de către posibilii angajatori, prof.univ.dr.ing. Radu Vasiu, inițiatorul concursului, a vorbit despre tradiția acestuia în UPT, prof.univ.dr.ing. Cătălin Căleanu, decanul Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale, i-a felicitat pe studenți pentru munca depusă, iar Andrei-Sebastian Nicula, câștigătorul de anul trecut, i-a încurajat pe participanții din acest an.

Au urmat prezentările firmelor partenere, a celor mai noi proiecte pe care le derulează, iar reprezentanții acestora au subliniat și faptul că susținerea universităților în organizatarea unor competiții de acest gen este reciproc avantajoasă, iar ideile provenite din astfel de competiții sunt o sursă de inspirație și pentru companii.

Ulterior au urmat prezentările proiectelor studențești, individual sau pe echipe, pe cele șase secțiuni ale concursului:

  • Dezvoltare Web - în care competitorii și-au demonstrat abilitățile tehnice de dezvoltare a unei aplicații web, pe o temă de actualitate;
  • Dezvoltare pentru Dispozitive Mobile - aplicații mobile care utilizează orice arhitectură de calcul (stand-alone, client-server, peer-to-peer, etc), inclusiv aplicații de realitate augmentată și virtuală;
  • Design Grafic și Producție Audio-Video - design și grafică publicitară aparținând unuia din următoarele genuri de producții audio-video: videoclipuri, spoturi publicitare, generice/promo/trailer, animații video, materiale video, timelapse, efecte speciale;
  • Internet of Things - prototipuri și concepte de sisteme și dispozitive informatice interconectate, care colectează date și comunică între ele în moduri complexe, de multe ori fără intervenția omului;
  • eXtended Reality - aplicații AR/VR/XR/MR – Realitate virtuală (VR), realitate augmentată (AR) și realitate mixtă (MR), realizate în diverse tehnologii imersive dedicate;
  • Patrimoniu digital - aplicații digitale (web, mobile, AR/VR/XR) care promovează patrimoniul cultural/artistic/științific.

În urma jurizării proiectelor prezentate de studenți, câștigătorii secțiunilor ediției 2025 a concursului Interactive Digital Media Student Contest sunt următorii:

  • Dezvoltare Web - proiectul PaletteLab, prezentat de masteranda Ana-Maria-Andreea Căiniceanu de la ETcTI, UPT, o aplicație web inteligentă, concepută pentru corecții de culoare, care generează palete de culori în trei tipuri de conversii, pentru web, digital și print, și proiectul BurnoutGuard - Sistem Inteligent de Detecție a Epuizării Profesionale, un proiect  prezentat de Sandra Nemoianu (masterandă, Universitatea Aurel Vlaicu, Arad) & Adile Nemoianu (doctorand, MPT, UPT), o aplicație inteligentă, concepută pentru a detecta și preveni epuizarea profesională, oferind recomandări personalizate și calculând nivelul optim de pauze și ore de lucru pentru a menține echilibrul și bunăstarea angajaților.
  • Internet of Things - Sistemul Automatizat de Reciclare, prezentat de studenta Alexandrina Tudosiev de la Automatică și Calculatoare, UPT, un tomberon inteligent care simplifică procesul de reciclare! Utilizatorii pot introduce până la patru tipuri de deșeuri, iar sistemul, echipat cu senzori, detectează automat tipul de deșeu și rotește tomberoanele interne pentru colectarea corespunzătoare.
  • Dezvoltare pentru Dispozitive Mobile - proiectul Krizzle, o aplicație prin care poți organiza interactiv diferite liste, de la jocuri, cumpărături, proiecte, prezentat online de studenta Noëlle Jamöck și dezvoltat de Noëlle, împreună cu Michaela Topalovic, Marco Hubert, Stefanie Plankensteiner & Seonghyeon Kim de la Universitatea de Științe Aplicate din St. Pölten, Austria.
  • eXtended Reality - BellLabs VR Expo, un proiect prezentat de masterandul Cătălin Savoiu de la Tehnologii Multimedia, ETcTI, UPT, care a integrat clădirea Nokia, unde se află Muzeul de Telefoane, fiecare aparat din muzeu fiind scanat 3D și inclus în aplicație, oferind o reproducere digitală detaliată.
  • Patrimoniu digital - proiectul „Nostalgia” – An Augmented Reality App for Cultural Heritage & Tourism, o aplicație care schimbă complet modul în care învățăm despre patrimoniul cultural, permițând utilizatorilor să exploreze 14 categorii de minuni ale lumii, de la "ancient wonders" la "modern wonders", într-un mod complet imersiv, în care pot vedea monumentele în Realitate Augmentată (AR), atât în forma lor actuală, cât și așa cum arătau acum mii de ani, proiect prezentat de masteranda Loretta-Briana Bocșa de la Software Engineering, AC, UPT.
  • Design Grafic și Producție Audio-Video - proiectul Enigma, o producție video captivantă, inspirată din viața reală, o experiență vizuală și auditivă memorabilă, prezentat de studenții Andi-Octavian Bivolaru, Ion Geru & Cosmin Maroiu de la Tehnologii Multimedia, ETcTI, UPT.

Marele Premiu al competiției din acest an a fost cucerit de studentul Alexandru-Mihai Zvîncă, de la Automatică și Calculatoare, UPT, care a prezentat TreeHelper – Wood Transport Authorization and Monitoring System, un sistem de monitorizare a transporturilor de lemn care utilizează camere amplasate pe drumurile forestiere care detectează camioanele cu lemn. Sistemul identifică automat plăcuțele de înmatriculare, iar dacă transportul este considerat ilegal, printr-o verificare într-o bază de date, autoritățile sunt alertate instantaneu printr-un SMS.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu