Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 22 iunie 2022

PREVENIREA ÎNȘELĂCIUNILOR ELECTRONICE (PHISHING-ULUI)

 

În cursul acestei luni o femeie din Reșița a fost înșelată cu suma de 1.340 de lei, după ce a postat un anunț de vânzare a unei biciclete prin intermediul unui site de comerț online, în scurt timp fiind contactată de o persoană și, sub pretextul că intenționează să achiziționeze bunul, i-a trimis vânzătoarei un link printr-un mesaj pe telefonul mobil, link prin care aceasta

i-a comunicat presupusului cumpărător datele de identificare ale cardului bancar.

 

După furnizarea datelor cardului bancar, persoana vătămată a constatat că din contul acesteia a fost efectuată o tranzacție bancară neaprobată, în valoare de 1.340 de lei.

 

Polițiștii au întocmit dosar penal pentru comiterea infracțiunii de efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos și continuă cercetările pentru identificarea autorilor, tragerea la răspundere penală a acestora și recuperarea prejudiciului.

 

 

În cazul acestui tip de infracțiuni, cel mai adesea, infractorii contactează persoanele fizice care oferă spre vânzare diferite produse pe site-urile de comerț online.

 

Discuțiile se poartă, de regulă, prin intermediul aplicațiilor instalate pe telefonul mobil. Aceștia pretind că sunt interesați de achiziționarea produsului din anunț, poartă o scurtă negociere (de cele mai multe ori, conversația are multe greșeli gramaticale), pentru ca la final, să anunțe vânzătorul că produsul a fost deja achitat în avans.

Infractorul îi trimite victimei un link, cerându-i să îl acceseze pentru a  primi contravaloarea produselor expuse spre vânzare.

Prin intermediul link-ului, infractorii încearcă să colecteze credențialele utilizatorilor (datele cardului bancar, inclusiv codul CVV/CVC, date personale, soldul contului, etc.). Odată obținute aceste date, aceștia le folosesc ulterior în efectuarea unei tranzacții online.

Pentru a nu deveni victime ale infracţiunii de înşelăciune, vă recomandăm:

·        Verificați cu atenție adresa paginii web pe care vi se solicită datele personale!

·        Evitați deschiderea unor link-uri/atașamente din email-uri/sms-uri nesolicitate!

·        Purtați discuții cu cumpărătorul doar pe chat-ul site-ului de cumpărături online pentru a putea fi ajutați în caz de fraudă! Nu acceptați să mutați discuțiile pe aplicaţii de socializa sau pe altă platformă!

·        Folosiți carduri bancare pentru cumpărături online care oferă servicii suplimentare de siguranță a plății (cod unic primit prin mesaj pe telefon, aprobarea tranzacției printr-o aplicație instalată pe telefonul mobil, utilizarea unui procesator de plăți cunoscut )!

·        Verificați ofertele primite! Nu vă grăbiți să acceptați orice promoție care sună atractiv! Poate fi o încercare de fraudă!

·        Pentru cumpărături online de la persoane fizice, folosiți serviciul „Livrare cu plata ramburs” împreună cu serviciul „Livrare cu verificare”.

·        Pentru primirea unei sume de bani în contul bancar, nu sunt necesare datele cardului bancar! Sunt necesare doar contul IBAN al persoanei care urmează să primească suma de bani și numele acesteia!

·        Prin introducerea și validarea unui cod de tip ”3D-SECURE” primit din partea băncii, dumneavoastră aprobați efectuarea unei plăți, nu încasarea unei sume de bani în contul propriu!

·        Dacă cineva încearcă să vă înșele, SUNAȚI LA 112!

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu