Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 19 decembrie 2015

Standardele minime de cost pentru serviciile sociale, actualizate

 Guvernul a actualizat, în ședința de astăzi, standardele minime de cost pentru serviciile sociale organizate și administrate de către furnizorii publici de servicii sociale.
Astfel, pentru serviciile destinate copiilor plasați la asistenți maternali, standardul minim de cost, pe an, este de 21.456 de lei pentru copii aflați la asistenți maternali cu un copil în plasament, 12.025 de lei pentru copii aflați la asistenți maternali cu doi copii în plasament și de 8.075 de lei pe an, pentru copii aflați la asistenți maternali cu trei copii în plasament.
Pentru copiii cu dizabilități plasați la asistenți maternali, standardul minim de cost pentru serviciile sociale se ridică la 25.486 de lei/an pentru un copil aflat în plasament și de 16.056 de lei/an dacă e vorba de doi sau mai mulți copii în plasament.

Serviciile de tip rezidențial destinate copiilor au standarde de cost care se încadrează între 28.847 de lei/an pentru copiii aflați în centre plasament, 25.955 lei/an pentru copiii din casele de tip familial și 24.602 lei/an pentru copiii plasați în apartamente.
Standardul minim de cost, pentru copiii cu dizabilități, este de 39.078 lei/an pentru copiii din centre de plasament, 33.955/an pentru cei din case de tip familial și 28.332/an pentru copiii plasați în apartamente.
Pentru copiii plasați în centre de primire în regim de urgență, în adăposturi de noapte pentru copiii străzii, pentru copilul care săvârșește fapte penale și nu răspunde penal, etc., standardul minim de cost/an este de 40.173 de lei pentru fiecare beneficiar.
În ceea ce privește centrele maternale, standardele de cost sunt de 45.931 de lei/an pentru copil în cazul unei mame cu un copil, 41.155 de lei pentru un copil în cazul mamei cu doi copii și de 39.561 de lei pentru un copil în cazul mamei cu trei copii.
Pentru copiii beneficiari ai serviciilor centrelor de zi, standardul minim de cost/an este de 11.283 de lei, pentru centrele de recuperare – 14.313 lei/an, iar pentru copiii beneficiari ai serviciilor centrelor de consiliere și altor servicii de îngrijire de zi – 2.600 de lei/an.
Hotărârea de guvern stabilește pentru persoanele adulte cu dizabilități, de exemplu, că standardul minim de cost/an este de  33.827 de lei pentru fiecare beneficiar, pentru centrele de îngrijire și asistență, de 35.920 de lei în cazul centrelor de recuperare și reabilitare, 37.870 de lei – centrele de recuperare și reabilitare neuropsihiatrică și 27.281 de lei în cazul centrelor de integrare prin terapie ocupațională.
Alt standard minim prevăzut în actul normativ se referă la serviciile sociale rezidențiale destinate persoanelor vârstnice, care se ridică la 23.784 de lei/an pentru fiecare beneficiar aflat în căminele pentru persoanele vârstnice.
De asemenea, hotărârea de Guvern se referă și la serviciile sociale destinate prevenirii și combaterii violenței în familie, stabilind ca standard minim de cost 16.570 lei/an pentru un beneficiar aflat într-un centru de primire în regim de urgență (adăpost) sau într-un centru de recuperare pentru victimele violenței în familie.
Totodată, actul normativ indexează de la 600 de lei la 782 de lei nivelul venitului lunar, pe membru de familie, de la care susținătorii legali ai persoanelor vârstnice din centre rezidențiale au obligația să plătească diferența până la concurența valorii integrale a contribuției lunare de întreținere.

SEDINTA DE GUVERN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu