Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 27 decembrie 2015

Anul acesta, a fost cel mai liniștit și cel mai sigur Crăciun din ultimii cinci an

CRĂCIUN ÎN SIGURANȚĂ De Crăciun, Poliția Română a fost la datorie, astfel încât nu au fost înregistrate evenimente cu impact asupra siguranței publice. Anul acesta, a fost cel mai liniștit și cel mai sigur Crăciun din ultimii cinci ani.
Pentru siguranța cetățenilor, în perioada Crăciunului, peste 11.600 de polițiști au acționat suplimentar față de dispozitivul zilnic, în toată țara, în locurile unde au avut loc manifestări religioase, în zonele cu aflux mare de public, precum și pe principalele drumuri naționale și autostrăzi, în vederea evitării oricăror evenimente nedorite și pentru fluidizarea traficului și diminuarea riscului rutier.
Zilnic, au fost în teren peste 4.000 patrule de ordine și siguranță, iar efectivele de poliție rutieră au utilizat aproximativ 800 de autospeciale, din care peste jumătate dotate cu aparate radar.
Măsurile luate de polițiștii care au acționat pentru păstrarea ordinii și siguranței publice, siguranței rutiere și a transporturilor feroviare au făcut ca oamenii să se bucure în liniște de sărbătoarea Crăciunului.
Prezența activă a polițiștilor a făcut ca în această perioadă să nu fie înregistrate evenimente deosebite, iar numărul infracțiunilor săvârșite cu violență și cele de natură judiciară să se situeze sub media ultimilor ani, reliefând faptul că măsurile pentru creșterea siguranței cetățeanului, adoptate de către Poliția Română și-au atins scopul.
Sărbătorirea tradițiilor creștine în siguranță s-a datorat și cetățenilor, care au înțeles necesitatea adoptării unei conduite corecte în această perioadă.
În ultimele 72 de ore, polițiștii au depistat peste 200 persoane bănuite de comiterea unor infracțiuni, 28 dintre acestea fiind reținute și 21 arestate.
De asemenea, în cadrul activităților specifice desfășurate, polițiștii au identificat 51 de persoane urmărite, din care 40 la nivel național și 11 la nivel internațional.
Pentru abaterile de la normele contravenționale, polițiștii au aplicat aproximativ 30.000 de sancțiuni, în valoare de peste 7.789.000 lei și au confiscat bunuri în valoare de 568.020 lei.
Astfel, polițiștii au intervenit și au aplicat 9.885 sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea normelor privind ordinea și liniștea publică prevăzute de Legea 61/1991, pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice, au aplicat 1.315 sancțiuni prevăzute de Legea 12/1990 privind protejarea populației împotriva unor activități comerciale ilicite, 154 la Legea 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, 477 la Legea nr. 171/2010, Codul Silvic și 6 la Legea 126/1995 privind regimul materiilor explozive.
De asemenea, în ceea ce privește evoluția accidentelor rutiere se constata o scădere a numărului acestora în ultimii 3 ani. Pentru neregulile constatate în trafic polițiștii au aplicat 24.749 de sancțiuni contravenționale, 16.460 fiind pentru depășirea limitelor legale de viteză, 560 pentru conducere sub influența băuturilor alcoolice, cu o îmbibație mai mică decât cea de la care fapta este considerată infracțiune.
Totodată, polițiștii au retras 1.021 certificate de înmatriculare și au reținut 3.386 de permise de conducere în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice, 738 pentru conducere sub influența băuturilor alcoolice și 641 pentru conducere cu viteză excesivă, restul fiind pentru alte abateri.
În caz de nevoie, nu ezitați să apelați numărul de urgență 112.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu