Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 12 decembrie 2015

Diaspora românească se reunește la UVT. Sute de români de peste graniță vin la Universitate de Vest din Timișoara pentru a căuta soluții la problemele României

Rectorul UVT, prof. univ. dr. Marilen Pirtea, a lansat, alături de Ministrul Educației - Adrian Curaj, Ministrul delegat pentru relațiile cu românii de pretutindeni - Dan Stoenescu, Consilierul de stat pentru Educație și Cercetare - Ligia Deca și Directorul Unității Executive pentru Finanțarea Învățământului Superior, Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI) - Magdalena Susan Resiga, Conferința „Diaspora în cercetarea științifică și învățământul superior din România 2016”.
Talentul, expertiza și experiența diasporei științifice românești poate juca un rol major în promovarea globală a României, iar prin contribuția la internaționalizarea învățământului superior și a cercetării științifice poate determina transformarea acestora în domenii performante, determinante ale competitivității economice a țării.
În acest context, Universitatea de Vest din Timișoara, în parteneriat cu UEFISCDI și Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, organizează Conferința „Diaspora în Cercetarea Științifică și Învățământul Superior din România 2016”, la Timișoara, în perioada 25 - 28 aprilie 2016. Evenimentul ce va reuni la UVT sute de specialiști români de peste graniță și din țară își propune să creeze un spațiu al dialogului și al colaborării între cercetătorii români, indiferent de locul unde trăiesc și lucrează.
„Valorificarea acestei resurse remarcabile, talente promițătoare în toate disciplinele științifice, poate deveni realitate, fiind deja create mecanisme de colaborare între cercetători români indiferent de țara în care trăiesc. Chiar dacă, pe termen scurt, nu se poate aștepta ca o parte însemnată a acestui talent să se repatrieze, este de așteptat ca, în contextul existent și cu dezvoltări ulterioare, România să poată conta pe un însemnat sprijin și pe dedicație din partea diasporei științifice”, spune Rectorul Universității de Vest din Timișoara, prof. univ. dr. Marilen Pirtea.
În cadrul conferinței vor fi organizate o serie de workshop-uri exploratorii, în zone de deschidere în care există potențial și expertiză românească, cât și pe subiecte de interes legate de inovare și competitivitate ale României. Se au în vedere domeniile identificate ca priorități de specializare inteligentă pentru România (bioeconomia, ICT, spațiu și securitate, eco-tehnologii, nano-materiale, energie-mediu), cât și domenii de interes socio economic ale României, cercetare fundamentală, societate, moștenire culturală, securitatea cetățenilor și infrastructurilor critice. Nu în ultimul rând, se vor discuta posibile tehnologii noi/avansate de interes și impactul lor asupra competitivității românești.
Acțiunea continuă seria evenimentelor începută în anul 2008 și continuată în anii 2010 și 2012, evenimente găzduite de Ministerul Educației și organizate de UEFISCDI, care au reunit peste 600 participanți din Diaspora și mai mult de 1500 din România.
Programul și detaliile organizatorice vor fi făcute publice în perioada următoare. Mai multe informații, precum și o secțiune de pre-înregistrate sunt disponibile pe pagina www.diaspora-stiintifica.ro
Conferința “Diaspora în Cercetarea Științifică și Învățământul Superior din România” se află sub Înaltul Patronaj al Președintelui României, Domnul Klaus Iohannis.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu