Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 25 septembrie 2015

Punctul de vedere al R.A.R. referitor la situația generată în SUA de neregulile constatate la unele vehicule Volkswagen

Punctul de vedere al R.A.R. referitor la situația generată în SUA de neregulile constatate la unele vehicule Volkswagen
1. Monitorizarea emisiilor de gaze poluante, în afara ciclului oficial de măsurare, este un subiect care a intrat în atenția Comisiei Europene de mai mulți ani. Drept urmare, mai multe comisii tehnice la nivelul UE au studiat impactul și au concluzionat că este necesară o modificare legislativă pentru a evita depășirea excesivă a nivelului de emisii la funcționarea în regim real, în afara ciclului. Modificarea legislativă a trecut de avizele CE, se află în discuție la nivelul UE și presupune o metodă alternativă de măsurare cu echipamente ambarcate în vehicul și în
funcționarea reală, pe șosea. Metoda previne riscul de a avea situații echivalente cu cele din SUA, și anume ca producătorii să programeze calculatoarele motoarelor pentru o funcționare avantajoasă pe ciclul oficial de măsurare, față de funcționarea reală a vehiculelor. Noul set de măsuri poartă denumirea generică de RDE (Real Drive Emission).
2. Principiul de admitere pe piață pentru vehiculele noi, între UE și SUA, diferă fundamental, procedurile având la bază alte principii.
În Uniunea Europeană se aplică principiul omologării de tip acordată de o autoritate independentă, de terță parte, care presupune: încercarea tipului de vehicul înainte de punerea pe piață; acordarea unui certificat de omologare; supravegherea conformității producției.
În Statele Unite ale Americii se aplică principiul auto-certificării (self-certification), prin care: producătorul efectuează el singur încercările; producătorul declară autorității că respectă cerințele; autoritatea acordă dreptul de vânzare pe baza declarației;
autoritatea verifică ulterior îndeplinirea cerințelor.
Ca și în cazul de față, dacă se constată neconformități, autoritatea ia măsuri și sancționează producătorul.
Din diferența celor două principii de admitere pe piață se poate trage concluzia că varianta UE are un grad de prevenție mai mare pentru punerea pe piață a unor vehicule cu probleme. În același timp, varianta americană permite ulterior depistării unor probleme aplicarea unor sancțiuni mai drastice.
3. Menționăm că vehiculele marca Volkswagen pentru Europa dețin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană, și nu de către Registrul Auto Român. Conform legislației europene, răspunderea pentru asigurarea conformității producției revine autorității care a emis omologarea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu