Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 13 septembrie 2015

Administrarea şi întreţinerea reţelelor rutiere din judeţul Caraş-Severin

Prezintă:  - Secția „Drumuri Naționale” Caransebeș
                 - Secția „Drumuri Naționale” Orșova
                 - Consiliul Județean, Diecția de Administrare a Domeniului
                                        Public și Privat

            INFORMARE PRIVIND IMPLICAREA SECTIILOR DE DRUMURI NATIONALE CARANSEBES SI ORSOVA
IN ADMINISTRAREA SI INTRETINEREA RETELELOR RUTIERE DIN
JUDETUL CARAS SEVERIN
            Compania Nationala De Autostrazi si Drumuri Nationale din România SA s-a infiintat prin Ordonanta de Urgenta 84/18.09.2003 prin reorganizarea Regiei Autonome Administraţia Naţională a Drumurilor din România" si este o companie de interes strategic national ce functioneaza sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
            Sectia de drumuri nationale este unitatea teritoriala care se ocupa de administrarea, intretinerea, repararea si conservarea drumurilor nationale. Ea este subordonata Directiei Regionale de Drumuri si Poduri, fara personalitate juridica.
            Prin definitie SDN  trebuie sa asigure:
a. Gestiunea infrastructurii rutiere:
- investigarea si determinarea parametrilor de stare tehnica a drumurilor si podurilor  in conformitate cu normativele tehnice in vigoare, pastrarea acestora in baza de date rutiere;
- stabilirea solutiilor tehnice specifice valorilor de trafic si zonelor climaterice in cauza;
- stabilirea prioritatilor in raport cu factorii tehnico economici, de mediu si sociali;
- luarea deciziilor pentru eleborarea programelor de lucrari pe baza prelucrarii datelor in sistem informatic certificat la nivel national, regional sau local.
b.Monitorizarea infrastructurii rutiere:
- supravegherea, constatarea si luarea de masuri cu privire la nerespectarea de catre utilizatorii si riveranii drumurilor publice a tuturor prevederilor legale, in scopul asigurarii conditiilor normale de exploatare si integritatea dotarilor existente pe retea.
c. Nivel de serviciu pentru utilizatorii drumurilor:
- asigurarea conditiilor de confort si siguranta pe durata deplasarii, determinate de parametrii de stare tehnica a retelei rutiere (planeitate, stare de degradare, elemente geometrice, de semnalizare corecta (vizibila, lizibila, logica si conjugala) precum si dotarea corespunzatoare cu elemente de protectie ( parapete etc)
d. Nivel de performanta in activitatea de intretinere si reparare a drumurilor:
- utilizarea resurselor financiare, umane si materiale prevazute pentru realizarea lucrarilor din programele stabilite in conditii de calitate superioara si costuri minime.

            Obiectul de activitate pentru SDN este definit in conformitate cu prevederile Ordonantei de Guvern 43/1997 - privind regimul drumurilor, aprobata prin Legea nr. 82/1998, prin care CNADNR, raspunde de administrarea, proiecarea, construirea, modernizarea, reabiliarea, intretinerea si exploatarea infrastructurii rutiere.
            Atributiile SDN  sunt urmatoarele:
1. Intocmeste propuneri de programe de lucrari in concordanta cu strategia CNADNR, functie de cerintele retelei rutiere din administrare, resursele financiare disponibile si prioritatile ierarhizate pe structura Normativului privind intretinerea si repararea drumurilor, ind. AND 554-2002 (anexa1);
2. Elaboreaza si aplica programele de masuri in vedera obtinerii nivelurilor ridicate de performanta pentru intreaga activitate;
3. Urmareste executia lucrarilor de catre terti, in conformitate cu proiectele tehnice si caietele de sarcini, in limita delegarilor acordate de DRDP Timisoara;
4. Elaboreaza proiecte de programe operative de pregatire a drumurilor, a bazelor de deszapezire, a utilajelor si echipamentelor din dotare in vederea asigurarii viabilitatii pe timp de iarna, in formula si in termenele prevazute in Normativul privind protectia drumurilor publice pe timp de iarna, combaterea lunecusului si a inzapezirii, ind. AND 525-2013;
5.Organizeaza si asigura functionarea serviciului de iarna in conformitate cu prevederile normativului AND 525-2013, luaind toate masurile pentru desfasurarea traficului rutier in conditii specifice acestui sezon;
6.Tine evidenta lucrarilor, servicilor si prestatiilor realizate si le transmite la DRDP;
7. Urmareste si pune in aplicarea atunci cand este necesar, prevederile normativului privind modul de interventie in cazul de dezastrelor produse de fenomene meteorologice periculoase la drumuri si poduri ind. AND 567-2002. Seful sectiei este reprezentantul CNADNR in Comitetul judetean de situatii de urgenta;
8. Instituie restrictii de circulatie in cazuri de forta majora si informeaza, pe cale ierarhica, despre implicatiile acestora in scopul prevenirii evenimentelor rutiere si minimalizarii pagubelor ce se pot produce;
9. Efectueaza revizii periodice si curente a drumurilor si lucrarilor de arta, in conformitate cu ind. AND 504-1993- intructiuni privind revizia drumurilor, consemneaza rezultatele acestora si ia masurile ce se impun;
10. Intocmeste si trimite la DRDP pentru analiza si aprobare, programele de punere in ordine a drumurilor dupa perioada de iarna;
11.Intocmeste documentatia tehnica de executie pentru lucrarile ce se realizeaza in regie, in limita competentelor acordate de DRDP;
12. Participa, in limita competentelor acordate, la implementarea tehnologiilor noi si executarea de sectoare experimentale, urmarind respectarea prevederilor caietelor de sarcini la executie si comportarea in timp a lucrarilor executate;
13. Pregateste si asigura efectuarea receptiilor pentru lucrarile executate in regie;
14. Asigura interventii prin echipe mobile, dotate corespunzator pentru complectarea mijloacelor de semnalizare (indicatoare rutiere) sau siguranta circulatiei (parapete, bariere de protectie, etc.);
15. Asigura baza materiala a programului de lucrari cu executia in regie, prin forte proprii sau achizitii publice, in limita competentelor acordate de DRDP si cu respectarea legislatiei in vigoare;
16. Verifica modul in care proprietarii terenurilor sau constructiilor respecta obligatiile si conditiile legale, cu privire la zonele de siguranta si de protectie in conformitate cu OG43/1997;
17. Participa in comisiile locale in vederea stabilirii masurilor necesare pentru elaborarea planurilor de amenajare a teritoriului si de urbanism;
18. Urmareste executarea constructiilor si acceselor in zona drumurilor in conformitate cu conditiile impuse prin autorizatiile de construire eliberate de organele in drept;
19. Colaboareaza cu organele MAI in scopul asigurarii desfasurarii in bune conditii a traficului rutier a prevenirii evenimentelor rutiere si  eliminarii efectelor produse;
20. Reprezinta interesele DRDP in instantele de judecata, in limita competentelor acordate pentru litigiile legate de monitorizarea si exploatarea retelei rutiere.

ACTIVITATEA SECTIEI DE DRUMURI NATIONALE CARANSEBES
PRIVIND ADMINISTRAREA SI INTRETINEREA RETELEI RUTIERE
DIN JUDETUL CARAS SEVERIN

1.     DATE GENERALE:

Din punct de vedere administrativ S.D.N. Caransebes este organizata in 7 (sapte) districte de drumuri (Bucova, Caransebes, Carasova, Ezeris, Lugoj, Maureni si Slatina Timis), cu un total de 60 de angajati din care:  23 personal TESA, 30 asfaltatori, 4 soferi si 3 operatori).


2.     RETEA RUTIERA
2.1 Sectia de Drumuri Nationale Caransebes administreaza un total de 306,038 km din care:
-         drumuri nationale europene= 83,460 km;
-         drumuri nationale principale= 118,640 km;
-         drumuri nationale secundare= 78,733 km;
-         centuri ocolitoare= 25,205 km.
Nr.
crt.

DN

Pozitie km
Lungime
sector(km)

Localitati

Districtul
1
6
406+000 - 450+000
44,000
Cornea – C-sebes
Slatina Timis
2
6
455+340 - 494+800
39,460
Caransebes - Lugoj
Lugoj
3
58
0+500 - 39+140
38,640
Caransebes - Resita
Caransebes
4
58
44+000 - 82+866
38,866
Resita - Anina
Carasova
5
58A
1+500 - 41+367
39,867
Lugoj - Soceni
Ezeris
6
58B
5+200 - 44+000
38,800
Resita - Maureni
Maureni
7
68
3+500 - 44+700
41,200
Caransebes -Bucova
Bucova

8
Varianta
Domasnea

0+000 - 3+523

3,523

Domasnea
Slatina Timis

9
Varianta
Caransebes

0+000 - 12+0820

12,082

Lugoj

Caransebes

10
Varianta
Lugoj

0+000 - 9+600

9,600

Lugoj

Lugoj

Pe raza judetului Caras Severin reteaua rutiera administrata de S.D.N. Caransebes are o lungime de 261,338 km, iar pe raza judetulului Timis are o lungime de 35,100 km din care:
- Jud Caras Severin:
-         drumuri nationale europene 66,060 km;
-         drumuri nationale principale 118,640 km;
-         drumuri nationale secundare 61,033 km;
-         centuri ocolitoare 15,605 km;
                               TOTAL= 261,338  km.
     - Jud Timis:
-         drumuri nationale europene 17,400 km;
-         drumuri nationale principale 0,000 km;
-         drumuri nationale secundare 17,700 km;
-         centuri ocolitoare 9,600 km;
         TOTAL= 35,100 km.
     - Sectoare cu mai multe benzi de circulatie:

                - sectoare cu 3 (trei) benzi:

                    - DN6 km: 412+725 – 415+375= 2,650 km;
                    - DN6 km: 427+960 – 428+811= 0,851 km;
                    - DN6 km: 435+010 – 435+225= 0,215 km
                        - DN58 km: 16+120 - 16+695= 0,575km;

        - sectoare cu 4 (patru) benzi:

                    - DN6 km: 455+400 – 456+720= 1,320 km;
                    - DN58 km: 37+300 - 39+140= 1,840 km;
2.1 Starea tehnica

  Conform (Normativ CD 155/2000) a drumurilor nationale:

BUNA:
          DN6 km: 406+000-450+000 - sector reabilitat anul 2005 - 2010;
                   km: 455+340-494+800 - sector reabilitat in anul 2008 - 2010;
DN58
      km: 0+000-39+140 - sector reabilitat in anul 2003 - 2004;
      km: 44+000-82+866 - sector reabilitat in anul 2006;
- DN 58A km: 44+000-82+866 - sector reabilitat in anul 2009 - 2010;
DN 58B km: 2+200-44+000 - sector reabilitat intre anii 2004 - 2006;
DN 68 km: 3+500-44+500 - sector reabilitat intre anii 2005 - 2007;
3. LUCRARI DE ARTA
 3.1 – Poduri si podete:
NR. drum
Nr. Poduri
Lungime totala
Nr. podete
DN6
47
584,4
133
DN58
16
720,55
129
DN58A
6
134,40
78
DN58B
13
226,14
77
DN68
11
242,88
89
VO Domasnea
3
49,28
10
VO Caransebes
10
1.133,31
25
VO Lugoj
3
584,18
15
TOTAL
85
3675.14
556

In anul 2015 au fost exercutate urmatoarele lucrari de intretinere in regie:
- curatat cale si trotuare poduri;
- curatire sferturi de con si scari de acces la poduri;
- curatire rosturi de dilatetie si guri de scurgere la poduri;
- cosit vegetatie si curatat albie in zona podetelor si podurilor;
- curatire si decolmatare camere de cadere podete;
- varuit si vopsit cornamente podete;
Vopsitorii parapet mana curenta

4. TRAFIC RUTIER

 4.1 Traficul rutier este scos in evidenta prin valorile de trafic mediu zilnic anual (M.Z.A.) exprimat in vehicule fizice prin inregistrarile contorilor de trafic de tip PEEK si I.S.A.F. montati pe urmatoarele drumuri:
DN
Localitati
TIP
Pozitie contor
MZA 2014
6
Cornea - Caransebes
PEEK
448+300dr.
9366
6
Caransebes - Lugoj
PEEK
470+700stg.
6687
58
Caransebes - Resita
PEEK
4+245stg.
3143
58
Resita - Anina
ISAF
75+900dr.
2383
58A
Lugoj - Soceni
ISAF
4+700stg.
1616
58B
Resita - Bocsa
ISAF
13+350stg.
4981
58B
Bocsa - Maureni
ISAF
40+800stg.
2720
68
Caransebes - Bucova
PEEK
13+950stg.
3815
68
Caransebes - Bucova
ISAF
40+740stg.
3800


5. ACCIDENTE RUTIERE

 5.1 Situatia accidentelor de circulatie produse pe DN cu raniti grav sau morti:

2015- prezent
DN6
DN58
DN58A
DN58B
DN68
A1
A6
Total
Accidente
8
5
2
5
6
-
2
28
Raniti grav
5
5
1
9
3
-
2
25
Morti
3
-
1
-
3
-
-
7

6. LUCRARI PRINCIPALE EXECUTATE in regie:
- cosirea vegetatiei ierboase pe toate drumurile din administrare, cu coase din otel si motocositoarele din dotare;
- defrisat manual lastaris si tufisuri;
- vopsirea indicatoarelor rutiere, a stalpilor de sustinere, parapetilor metalici, mana curenta poduri;
- montare indicatoare rutiere si placute reflectorizante;
- varuirea capetelor de podete;
- decolmatarea si curatarea santurilor si rigolelor;
- salubrizarea zonei DN si a locurilor de parcare;
- curatat cale si trotuare poduri;
- curatire sferturi de con si scari de acces la poduri;
- curatire rosturi de dilatetie si guri de scurgere la poduri;
- vopsitorii parapet mana curenta la poduri;
- cosit vegetatie si curatat albie in zona podetelor si podurilor;
- curatire si decolmatare camere de cadere podete;
- varuit si vopsit cornamente podete;
- curatarea platformei drumului de material solid adus de viituri;
- reparatii parapeti metalici;
- asigurarea permanentei iarna 24/24 ore si vara in cazul codurilor;
- revizii curente;
7. LUCRARI EXECUTATE IN ANUL 2015 prin terti - pana la data de 26.08.2015:

 7.1 Lucrari de intretinere curenta si periodica a retelei de drumuri nationale:
- tratamente bituminoase executate in baza contractului subsecvent de lucrari nr. 550/28/17.04.2015 de catre S.C AXELA CONSTRUCTII S.R.L:
         DN58B km: 5+200 – 44+000;

                                                          Total DN58B= 267484 m2.
- reparatii cu mixtura calda in baza contractului subsecvent de lucrari nr. 550/68/13.07.2015 de catre S.C WEST BAUTECH S.R.L:                                                                        
                                                         Total SDN= 5000 m2.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
- consolidare pod pe DN58B, km 13+7993 peste Valea Eruga, la Bocsa, constructorr SC POD CONSTRUCT SRL Timisoara, lucrare finantata prin BEI si Guvernul Romaniei, stadiul de executie 69%, termen de finalizare 2015

8.  LUCRARI DE SIGURANTA CIRCULATIEI:
  8.1 Indicatoare rutiere montate in regie:
Denumire mat.
Buc.
Montat indicatoare rutiere noi
10
Montat stalpi sustinere indicatoare
40
Montat placute reflectorizante
10

  8.2 Marcaje rutiere executate in baza contractului subsecvent de lucrari nr. 550/39/26.05.2015 de catre S.C METALBAC & FARBE S.A:
Executat
km ech. / m2
Marcaje longitudinale
362,419
Marcaje diverse si transversale
2014,675

- Au mai fost executate lucrarii de indreptare si completare a perapetilor metalici unde s-a constatat deteriorarea sau lipsa totala a acestora;
- Au fost executate lucrari de reconditionare a indicatoarelor rutiere degradate;
- Au fost intocmite 16 dosare si inaintate catre firmele de asigurare pentru recuperarea prejudiciului cauzat la elementele DN-urilor, valoarea totala fiind de 42.511,40 lei;
8.3 Program de revizii comune pe DN
A-   Programe comune de masuri pentru verificarea viabilitatii drumurilor impreuna cu reprezentantii I.J.P. Caras Severin- Serviciul Rutier;
B-    Programe comune de masuri pentru verificarea sectoarelor de drum in lucru impreuna constructorul si reprezentantii I.J.P. Caras Severin- Serviciul Rutier;
9. ACTIVITATI EXTERNE
Conducerea SDN Caransebes participa lunar sau dupa caz la sedintele in care sunt membrii:
C-   Colegiul Prefectural;
D-   Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta;
E-    Comisia de Circulatie in municipiul Resita, Caransebes si Lugoj;
F-    Comisia consultativa cu primarii din judetul Caras Severin.

Sef  Sectie
SDN Caransebes
ing Boba IOAN




ACTIVITATEA SECTIEI DE DRUMURI NATIONALE ORSOVA
PRIVIND ADMINISTRAREA SI INTRETINEREA RETELEI RUTIERE
DIN JUDETUL CARAS SEVERIN

1.DATE GENERALE

                 Sectia de Drumuri nationale Orsova este subordonata Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara in conformitate cu OG 84/2003.
                 Din punct de vedere administrativ SDN Orsova este organizat in 8(opt) districte de drumuri, astfel: Varciorova, Eselnita, Berzasca, Moldova Noua, Oravita, Bozovici, Mehadia, Valea Cernei. Are un total de 78   angajati din care:  24  personal TESA si 54 muncitori .

2. RETEA RUTIERA
2.1 Sectia de Drumuri Nationale Orsova administreaza un total de 435,92km din care:
    - drumuri nationale europene=47,64km
    - drumuri nationale secundare=388,28km
Nr.crt
DN
Pozitie km
Lungime sector
Localitati      

Districtul         

1
6
358+000-370+500
12,103
Orsova
Varciorova
2
6
370+500-381+000
10,5
Orsova-Mehadia
Valea Cernei
3
6
381+000-406+000
25,03
Mehadia-Cornea
Mehadia
4
57
4+093-50+000
46,956
Orsova-Svinita
Eselnita
5
57
50+000-99+200
51,30
Svinita- Coronini
Berzasca
6
57
99+200-138+000
39,54
Coronini-Nicolint
Moldova Noua
6
57
138+000-177+250
38,16
Nicolint-Comoraste
Oravita
7
57A
0+000-25+454
25,65
Pojejena-Socol
Moldova-Noua
8
57B
0+000-21+500
20,44
Oravita-Anina
Oravita
9
57B
21+500-70+000
48,72
Anina- Prigor
Bozovici
10
57B
70+000-97+668
27,71
Prigor- Iablanita
Mehadia
11
57C
0+000-0+450
0,45
Vama Naidas
Moldova Noua
12
66A
52+354-109+308
56,954
Canton Campusel-Valea lui Iovan
Valea Cernei
13
67D
76+830-108+211
31,8
Valea Cernei- B.Herculane
Valea Cernei



 Reteaua rutiera administrata de SDN Orsova se afla pe teritoriul a trei judete astfel:
I.Judetul Caras-Severin
           -drumuri nationale europene=35,354km
           -drumuri nationale secundare=258,36km
II. judetul Mehedinti
             -drumuri nationale europene=12,103km
             -drumuri nationale secundare=82,71km
III. judetul Gorj
              -drumuri nationale secundare=47,4km
2.2 Starea tehnica
BUNA
- DN 6- km 358+000-388+000-reabilitat 2005-2010
           -km 388+000-406+000-reabilitat 2005-2008
- DN 57 -km 9+000-10+000-consolidat 2008-2010
             - km 38+000-43+000-consolidat 2008-2010
             -km52+250-92+950-consolidat 2003-2007
             -km 103+500-117+500-consolidat 2009-2011
- DN 57B-km 0+000-36+000-consolidat 2007-2009
Ø  km 36+000-49+000-consolidat 2009-2011
Ø  km 49+000-53+000-covor 2008+tratamente 2014
Ø  km 53+000-69+000-consolidat 2009-2011
Ø  km 69+000-97+668-consolidat 2007-2009
3.LUCRARI DE ARTA
3.1.Poduri si podete
Nr. drum
Numar poduri
Lungime totala
Nr. podete
DN 6
30
2035,17m
129
DN 57
52
1977,44m
509
DN 57A
7
87,1m
58
DN 57B
30
866,83m
285
DN 57C
1
11,2m
-
DN 66A
9
217,5m
-
DN67D
5
170,3m
161
total
134
5365,54m
1137

4.TRAFIC RUTIER
4.1. Contori trafic
       Traficul rutier este scos in evidenta prin valorile de trafic mediu zilnic annual(MZA) exprimat in vehicule fizice prin inregistrarile contorilor de trafic de tip PEEK si ISAF montati pe urmatoarele drumuri:
DN
localitati
tip
Pozitie contor
MZA 2015
6
Orsova-Mehadia
ISAF
364+890stg
7721
6
Mehadia-Cornea
PEEK
385+300stg
10355
57
Eselnita-Coronini
PEEK
9+700 dr.
1356
57
Coronini-Oravita
PEEK
97+870dr
1447
57
Oravita-Comoraste
PEEK
152+1300stg
5366
57B
Oravita-Bozovici

4+250stg
1131
57B
Bozovici-Iablanita

54+800dr
2103
57B
Iablanita-

92+500 dr
1116
57A
Pojejena-Socol

0+570 dr
849
67D
B.Herculane-V.Cernei

106+700dr
582

5.ACCIDENTE RUTIERE
5.1. Situatia accidentelor de circulatie produse pe DN cu raniti grav sau morti IN ANUL 2015

DN6
DN57
DN57A
DN57B
DN57C
DN66A
DN67D
Accidente
5
3
-
-
-
-
-
Raniti grav
7
5
-
-
-
-
-
morti
2
1
-
-
-
-
-

6.LUCRARI PRINCIPALE EXECUTATE in regie
-cosirea vegetatiei ierboase pe toate drumurile din administrare cu motocositoarele din dotare;
-defrisari mauale si mecanice a lastarisului;
-vopsirea indicatoarelor rutiere si a stalpilor de sustinere, a parapetelor metalice directionale si a parapetelor de poduri;
-montare indicatoare rutiere;
-varuirea capetelor de podete;
-decolmatarea si curatarea rigolelor si santurilor;
-salubrizarea zonei DN a parcarilor si refugiilor;
-curatat cale poduri, defundat guri de scurgere si curatat deispozitive de acoperire a rosturilor de dilatatie;
-curatat platforma drumului de materiale aduse de viituri;
-indepartarea de pe platforma drumului a blocurilor de stanca cazute accidental, a copacilor  doborati de vant;
-inlocuit parapet directional avariat in accidente;
-revizii curente si periodice la drumuri, poduri si consolidari;
-asigurarea permanentei si furnizarea de informatii despre starea drumului pe timp de iarna si in perioada codurilor de atentionare meteorological;
7.LUCRARI EXECUTATE  prin TRETI in 2015
7.1 lucrari de intretinere curenta
- reparatii cu mixtura calda-plombari gropi=10.000m2
-indepartarea de pe platforma drumului a obstacolelor;
8. LUCRARI DE SIGURANTA CIRCULATIEI
8.2. marcaje rutiere
-marcaj longitudinal=239,23km echiv.
-marcaje transversale si diverse=1678,4 m2
Alte lucrari:
Ø  lucrari de completare si inlocuire a parapetelor metalice degradate;
Ø  reconditionara tablelor indicatoare uzate;
Ø  a fost intocmit 1 dosar si inaintat catre firma de asigurare pentru recuperarea prejudiciului cauzat elementelor DN-urilor, valoarea de recuperat fiind de 10.220,08lei;
8.3. Programe de revizii comune pe DN
-programe comune de masuri pentru verificarea viabilitatii drumurilor impreuna cu reprezentantii IPJ Caras-Severin-Serviciul Rutier

9.STADIUL DE IMPLEMENTARE A PROPUNERILOR PENTRU PLANUL DE ACTIUNE PE TRIM II 2015 PENTRU INDEPLINIREA OBIECTIVELOR CUPRINSE IN PROGRAMUL DE GUVERNARE LA NIVELUL JUDETULUI CARAS-SEVERIN PE RAZA SDN ORSOVA
Nr.crt
actiunea
Institutiile implicate
Trmen de finalizare
Stadiul realizarii la 30.06.2015

Infrastructura de transport




Proiectare investitii



1
Aparare si consolidare DN 57 Orsova-Pojejena-reactualizare proiect
DRDP Timisoara

Nu sunt asigurate fonduri
2
Consolidare DN 57A Pojejena –Socol, reactualizare proiect tehnic


Nu sunt asigurate fonduri

Reparatii capitale



3
Consolidare DN 57 km 137+500-152+990


Nu sunt asigurate decat partial fondurile necesare, dupa asigurarea fondurilor urmeaza demararea procedurilor de atribuire
4
Consolidare DN 57 km 152+990-200+745, sector judetul Caras-Severin km 152+990-177+250


s-au inaintat documentele necesare in vederea aprobarii HCA CNADNR , a demararii unei proceduri de achizitie pentru incheierea contractului de proiectare si executie
5
Consolidare DN 67Dkm 103+000-103+850


Nu sunt asigurate fonduri

Proiectare obiective de reparatii capitale



6
Stabilizare si consolidare versanti pe DN 57 km 4+093-93+000, sector Caras-Severin km 63+600-93+000(DALI)


-urmeaza procedura de atribuirea  contractului de proiectare- faza DALI
7
Consolidare corp drum DN 57B km 9+950-9+980(expertiza, DALI)


Nu sunt asigurate fonduri
8
Consolidare pod pe DN 57B km 27+657(DALI)


Nu sunt asigurate fonduri

Eliminare efecte calamitati



9
Consolidare pod pe DN 57 km 133+548 la Nicolint

2015
Contract in curs de reziliere
10
Consolidare pod pe DN 57 km 139+227 peste Vecinic la Nicolint

2015
Realizat 65%
11
Consolidare pod pe DN 57 km 164+545 la Gradinari

2015
Realizat 90%
12
Consolidare pod pe DN 57B ikm 57+844 peste Rudaria la Prilipet

2015
Realizat 65%
13
Consolidare DN 67D km 76+830-108+390(cu intreruperi) Valea Cernei –B.Herculane, sector Caras-Severin km 89+700-108+390


Nu sunt asigurate decat partial fondurile necesare, dupa asigurarea fondurilor urmeaza demararea procedurilor de atribuire

Intretinere periodica



14
Pod pe DN 57 km 102+207(executie +PT)


Nu sunt asigurate fonduri

Intretinere curenta



15
Intretinere curenta pe timp de vara

2015
In contestare

10. ACTIVITATI EXTERNE
   Conducerea SDN Orsova participa lunar sau dupa caz la sedintele in care sunt membri:
-colegiul Prefectural
-Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta
-comisia Consultativa cu primarii din Judetul Caras-Severin
 11.SANATATE SI SECURITATE IN MUNCA, SITUATII DE URGENTA SI PROTECTIA MEDIULUI
11.1.Securitate si sanatate in munca:
- instructajele privind securitatea si sanatatea in munca sunt efectuate conform legislatiei in vigoare, a deciziilor si tematicilor emise de catre  C.N.A.D.N.R. S.A. Bucuresti si aprobate de catre Directorul General;
- angajatii din cadrul S.D.N. Orsova sunt dotati cu echipament individual de protectie, cu materiale igienico-sanitare, iar cei care lucreaza la temperaturi extreme au beneficiat de alimentatie de protectie pe timp de iarna, respectiv apa minerala pe timp de vara ;
- s-a efectuat controlul medical periodic tutror lucratorilor si s-au eliberat avize medicale de catre medicul de medicina muncii ;
- nu s-au inregistrat accidente de munca si nu s-au semnalat incidente sau pericol de accidentare.
11.2. Situatii de urgenta (P.S.I. si protectie civila) :
instructajele in domeniul situatiilor de urgenta se efectuaza conform legislatiei in vigoare, a deciziilor, tematicilor si graficelor emise de catre C.N.A.D.N.R. S.A. Bucuresti si aprobate de catre Directorul General ;
- s-au verificat mijloacele de stingere a incendiilor din dotarea sectiei de catre o firma specializata in acest sens ;
- s-au efectuat reviziile la centralele termice si s-au curatat cosurile de fum la cladirila aflate in administrarea sectiei ;
- nu s-au inregistrat incendii s-au inceput de incendii.

11.3.Protectia mediului :
- s-a efectuat igenizarea cailor de comunicatie, a parcarilor si ale refugiilor aflate in administrarea S.D.N. Orsova conform graficelor, in fiecare zi de luni si vineri a lunii, sau de cate ori situatia impune ;
- exista contract cu privire la colectarea selectiva a deseurilor conform Legii nr.132/2010 incheiat cu o firma autorizata ;
- exista contract de salubritate privind deseurile menajere pentru fiecare district ;
- in urma controalelor efectuate de catre institutiile abilitate nu s-au constatat deficiente majore, nefiind necesara impunerea unor sanctiuni contraventionale

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu