Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 26 mai 2014

Două puncte de colectare a ajutoarelor pentru sinistraţii din Republica Serbia

 Începând de luni, 26 mai 2014, Primăria Municipiului Reşiţa a deschis două puncte de colectare a ajutoarelor pentru sinistraţii din Republica Serbia, unul la sediul Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă, situat în Piaţa Republicii nr. 17 (cartier Muncitoresc, clădirea galbenă vis-a-vis de Direcţia Agricolă) şi altul la Bazinul Olimpic de Înot, situat pe Str. Făgăraşului nr. 16 (cartier Lunca Bârzavei). Pot fi donate următoarele:
- apă potabilă
- alimente în conservă
- produse de igienă personală
- produse de dezinsecţie/dezinfecţie a clădirilor şi a terenurilor afectate de inundaţii.
Programul de funcţionare a celor două puncte de colectare va fi de luni până vineri, între orele 08:00-22:00 şi sâmbătă, între orele 09:00-14:00.
De asemenea, pot fi făcute şi donaţii în lei pentru comunităţile sârbe, afectate de inundaţii, în contul:
- RO72TREZ1815006XXX000150 deschis la Trezoreria Reşiţa, beneficiar Municipiul Reşiţa, CUI 3228764.
Reamintim că, având în vedere inundaţiile produse în Republica Serbia, o echipă din cadrul Primăriei Municipiului Reşiţa cu atribuţii în domeniul situaţiilor de urgenţă şi a relaţiilor internaţionale s-a deplasat joi, 22 mai 2014, în oraşele partenere (Vrsac, Veliko Gradişte, Coştei, Pancevo), pentru evaluarea situaţiei şi intervenţia de urgenţă, în măsura posibilităţilor.
În urma discuţiilor cu autorităţile locale sârbe, s-a constatat că cele mai afectate sunt localităţile învecinate oraşului Vrsac, oraş cu care Municipiul Reşiţa a semnat un protocol de înfrăţire.
În acest sens, a fost întocmită o listă cu materialele de primă necesitate pe care Municipiul Reşiţa va încerca să le distribuie către Republica Serbia şi anume:
- apă potabilă
- alimente în conservă
- produse de igienă personală
- produse de dezinsecţie/dezinfecţie a clădirilor şi a terenurilor afectate de inundaţii.
În vederea sprijinirii sinistraţilor sârbi, s-a luat legătura cu o serie de instituţii iar, în perioada următoare, după informarea şi aprobarea Consiliului Local, va fi efectuat un prim transport cu ajutoare.


Cabinet Primar

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu