Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 21 mai 2014

APEL UMANITAR AJUTOR PENTRU SERBIA ȘI BOSNIA ȘI HERȚEGOVINA(REPUBLICA SRPSKA)


AJUTOR PENTRU SERBIA ȘI
BOSNIA ȘI HERȚEGOVINA(REPUBLICA SRPSKA)
Serbia și Bosnia și Herțegovina(Republica Srpska) au fost lovite de inundații catastrofale de o intensitate care nu s-a mai întâlnit în ultimii  200 de ani .
   Potopul de dimensiuni biblice a afectat orașe întregi, sute de case și apartamente.  Din regiunile sinistrate au fost evacuați peste 30.000 de locuitori. Există și morți.
   După primele evaluări internaționale pagubele depășesc un miliard de euro.
Biserica Ortodoxă Sârbă  și Uniunea Sârbilor din România în colaborare cu Consulatul General al Republicii Serbia la Timișoara, fac apel la conaționalii sârbi, prietenii români și toți oamenii de bună credință:
AJUTAȚI SERBIA! AJUTAȚI BOSNIA ȘI HERȚEGOVINA!

   Ajutoarele au sosit deja și sosesc în continuare din toată lumea, din Uniunea Europeană,Rusia,de pe toate continentele. Suntem convinși că nu vor lipsi nici din România.
Având în vedere faptul că asanarea urmărilor inundațiilor este un proces de durată, la sugestia Guvernului Serbiei vă transmitem prin această cale, că prioritar e nevoie de bani. În acest scop Uniunea Sârbilor din România a pus la dispoziție contul bancar in lei  menit ajutorării sinistraților poporului sârb:
UNIUNEA SÂRBILOR DIN ROMÂNIA CF 4481721
RO46RNCB0565049294930001 BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ

Pentru toți cei interesați să doneze bunuri  materiale PRIORITAR APĂ ÎMBUTELIATĂ, CONSERVE DE HRANĂ, PRODUSE PENTRU IGIENĂ,SCUTECE PENTRU COPII ȘI ADULȚI, vă informăm că Uniunea a organizat următoarele centre de colectare:
Municipiul Bucureşti, coordonator din partea Uniunii Sarbilor din Romania - Borislav Velimirovici telefon 0745 666 323,
Centru de colectare Ambasada Serbiei la Bucureşti adresa: Adresă: Calea Dorobanților 34, București 010573, Telefon:021 211 9871, Program: NON-STOP
Județul Mehedinți
 Svinița, coordonator Nicolae Curici, 0252-368252
Județul Caraș Severin
  Moldova Veche,Sediul USR- coordonator Adrian Moiseș,telefon  0256-540067,  0764-757477;
Reșița, sediul  USR, (Str. Petru Maior nr. 2)-coordonator Iva Stoicevici, telefon 0740-705720
Județul Timiș
Timișoara – Sediul Uniunii Sârbilor (str. Mangalia 29);  de luni până vineri, orele 09.00 - 17.00coordonator Zlatiborca Marcov, telefon 0723-509505,
Sânnicolaul Mare / (strada Gheorghe Şincai 19), coordonator Slavoliub Adnagi, telefon 0722-231308;
Județul Arad –
Sediul  USR  Arad Gai (Str. Dunării nr.132, luni și miercuri orele 17.00 - 20.00,sămbâtă,orele 15.00 - 20.00 часова), coordonator Dragan Voștinar,telefon 0757-462387;
Sediul USR Arad(Str.Episcopiei nr.32 ), coordonator Milivoi Silașchi, telefon 0721-667744, Zoran Mutavschi, telefon 0745-330061
   Organizațiile, companiile și persoanele fizice care vor să ajute sinistrații din Serbia se pot adresa și la numerele de telefon ale Uniunii Sârbilor din România: 0256- 491754, 0256-435977.

    Ajutoarele colectate vor fi predate în funcție de recomandările ambasadelor și a consulatelor Republicii Serbia, și a Bosniei și Herțegovinei.
   Poporul sârb a dat dovadă de o mare solidaritate în aceste zile. Suntem mândrii de poporul sârb. De aceea dorim să-i ajutăm și noi, să le arătăm în aceste momente grele că suntem oameni și frați.

AJUTAȚI POPORUL SÂRB!
AJUTAȚI SERBIA!
AJUTAȚI BOSNIA ȘI HERȚEGOVINA(REPUBLICA SRPSKA)!





PREŞEDINTE, SECRETAR,
       Ognean CRÎSTICI                                                       Zlatiborca Marcov


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu