Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 14 decembrie 2024

Ce trebuie sa faca utilizatorii atunci cand doresc anularea unei portari

Portabilitatea numerelor asigura dreptul utilizatorilor de a-si schimba reteaua cu pastrarea numarului de telefon. In cadrul acestui proces, exista situatii in care utilizatorii decid sa anuleze portarea, fie pentru ca primesc o oferta mai avantajoasa, fie din cauza costurilor asociate rezilierii contractului actual. Anularea cererii de portare este posibila doar daca sunt respectate anumite conditii.

Conditii de anulare a portarii
Cererea de anulare a portarii trebuie depusa la operatorul unde a fost solicitata initial portarea (furnizorul acceptor). Formularul tip pentru cererea de anulare a portarii poate fi obtinut aici sau direct de la furnizorul acceptor. Daca solicitarea de portare a fost depusa prin mijloace de comunicare la distanta, cererea de anulare poate fi transmisa furnizorului acceptor intr-un mod similar.

Cererea de anulare trebuie depusa cel mai tarziu cu 24 de ore inainte de data stabilita pentru realizarea portarii. Pentru calcularea termenului de portare, cat si a celui de anulare a portarii se iau in considerare doar zilele lucratoare.

Dupa primirea cererii de anulare, furnizorul are obligatia de a confirma primirea si procesarea acesteia. Este foarte important ca utilizatorii sa solicite si sa pastreze o dovada a primirii si acceptarii cererii de anulare a portarii de catre furnizor.

Respectarea termenului limita de 24 de ore inainte de data stabilita pentru portare (doar o zi lucratoare) este esentiala pentru anularea portarii. Neincadrarea in acest termen conduce, de regula, la procesarea cererii de portare, iar un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat. ANCOM nu este in masura sa dispuna anularea unui proces de portare pentru ca aceste demersuri trebuie realizate doar de partile implicate in acest proces (furnizor acceptor si utilizator).

Recomandari ANCOM

Inainte de a lua decizia de a porta un numar de telefon, utilizatorii sunt sfatuiti sa:

verifice cu atentie ofertele de pe piata ca sa poata alege cea mai buna oferta;
verifice conditiile din contractul pe care il au cu actualul furnizor pentru a evita plata unor eventuale penalitati de incetare anticipata a acestuia. Portarea nu anuleaza astfel de costuri;
se asigure ca detin o dovada a primirii in termenul legal, de catre furnizorul acceptor, a cererii de anulare a portarii in cazul in care nu mai doresc finalizarea procesului de portare.

Ce, cum si unde reclami

In cazul oricaror probleme intampinate pe parcursul procesului de portare, utilizatorii trebuie sa se adreseze in primul rand furnizorilor in reteaua carora au intentionat sa-si porteze numerele (furnizorii acceptori). In situatia in care cele semnalate nu sunt solutionate sau clarificate de furnizori, utilizatorii se pot adresa ANCOM aici.

Mai multe informatii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare sunt disponibile la www.portabilitate.ro!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu