Portabilitatea numerelor asigura dreptul utilizatorilor de a-si schimba reteaua cu pastrarea numarului de telefon. In cadrul acestui proces, exista situatii in care utilizatorii decid sa anuleze portarea, fie pentru ca primesc o oferta mai avantajoasa, fie din cauza costurilor asociate rezilierii contractului actual. Anularea cererii de portare este posibila doar daca sunt respectate anumite conditii.
Cererea de anulare a portarii trebuie depusa la operatorul unde a fost solicitata initial portarea (furnizorul acceptor). Formularul tip pentru cererea de anulare a portarii poate fi obtinut aici sau direct de la furnizorul acceptor. Daca solicitarea de portare a fost depusa prin mijloace de comunicare la distanta, cererea de anulare poate fi transmisa furnizorului acceptor intr-un mod similar.
Cererea de anulare trebuie depusa cel mai tarziu cu 24 de ore inainte de data stabilita pentru realizarea portarii. Pentru calcularea termenului de portare, cat si a celui de anulare a portarii se iau in considerare doar zilele lucratoare.
Dupa primirea cererii de anulare, furnizorul are obligatia de a confirma primirea si procesarea acesteia. Este foarte important ca utilizatorii sa solicite si sa pastreze o dovada a primirii si acceptarii cererii de anulare a portarii de catre furnizor.
Respectarea termenului limita de 24 de ore inainte de data stabilita pentru portare (doar o zi lucratoare) este esentiala pentru anularea portarii. Neincadrarea in acest termen conduce, de regula, la procesarea cererii de portare, iar un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat. ANCOM nu este in masura sa dispuna anularea unui proces de portare pentru ca aceste demersuri trebuie realizate doar de partile implicate in acest proces (furnizor acceptor si utilizator).
Recomandari ANCOM
Inainte de a lua decizia de a porta un numar de telefon, utilizatorii sunt sfatuiti sa:
verifice cu atentie ofertele de pe piata ca sa poata alege cea mai buna oferta;
verifice conditiile din contractul pe care il au cu actualul furnizor pentru a evita plata unor eventuale penalitati de incetare anticipata a acestuia. Portarea nu anuleaza astfel de costuri;
se asigure ca detin o dovada a primirii in termenul legal, de catre furnizorul acceptor, a cererii de anulare a portarii in cazul in care nu mai doresc finalizarea procesului de portare.
Ce, cum si unde reclami
In cazul oricaror probleme intampinate pe parcursul procesului de portare, utilizatorii trebuie sa se adreseze in primul rand furnizorilor in reteaua carora au intentionat sa-si porteze numerele (furnizorii acceptori). In situatia in care cele semnalate nu sunt solutionate sau clarificate de furnizori, utilizatorii se pot adresa ANCOM aici.
Mai multe informatii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare sunt disponibile la www.portabilitate.ro!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu