Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 25 iulie 2024

DSA: Totul despre organismele de solutionare extrajudiciara a litigiilor privind serviciile digitale

In Romania, ANCOM, in calitate de coordonator al serviciilor digitale potrivit Legii nr. 50/2024, este autoritatea care certifica, la cerere, organismele de solutionare extrajudiciara a litigiilor privind serviciile digitale.

Destinatarii serviciilor oferite de furnizorii de platforme online, inclusiv persoanele fizice sau entitatile care au transmis notificari in baza Regulamentului privind serviciile digitale, au dreptul de a se adresa unui organism certificat de solutionare a litigiilor in situatia in care nu sunt de acord cu deciziile luate de platformele online sau in situatia in care plangerile depuse de acestia nu au fost solutionate prin intermediul sistemului intern de solutionare a plangerilor.

Organismul certificat de solutionare a litigiilor poate interveni in momentul in care este sesizat si cu privire la urmatoarele decizii luate de platformele online:

eliminarea informatiilor, blocarea accesului sau restrangerea vizibilitatii pentru anumite informatii;
suspendarea sau sistarea furnizarii serviciului catre destinatari, integral sau partial;
suspendarea sau inchiderea contului destinatarilor;
suspendarea, sistarea sau restrictionarea capacitatii de a monetiza informatiile furnizate de destinatari;
refuzul furnizorului de platforma online de a dispune oricare dintre masurile mentionate anterior.
Destinatarii serviciilor oferite de furnizorii de platforme online vor avea, astfel, acces la un proces alternativ mai rapid, mai simplu si mai putin costisitor de rezolvare a plangerilor, comparativ cu procesul judiciar.

Certificarea organismelor de solutionare extrajudiciara a litigiilor initiate impotriva furnizorilor de platforme online

Decizia nr. 337/2024 privind procedura de certificare a organismelor de solutionare extrajudiciara a litigiilor initiate impotriva furnizorilor de platforme online a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial nr. 671 din 12.07.2024.

Conform acesteia, persoanele juridice de drept public sau privat care pot solicita certificarea trebuie sa fie organisme independente, inclusiv din punct de vedere financiar, de furnizorii de platforme online si de destinatarii serviciului oferit de furnizorii de platforme online, inclusiv de persoanele fizice sau entitatile care au transmis notificarea. Acestea trebuie sa dispuna de mijloacele si cunostintele necesare pentru a evalua chestiunile legate de unul sau mai multe domenii specifice ale continutului ilegal sau in ceea ce priveste aplicarea si asigurarea respectarii conditiilor generale de utilizare ale uneia sau mai multor tipuri de platforme online.

Persoanele juridice interesate vor depune la ANCOM un formular-tip (disponibil la sediile ANCOM sau online aici) impreuna cu toate documentele si dovezile prin care demonstreaza ca indeplinesc conditiile prevazute de Regulamentul privind serviciile digitale, cu clarificarile aduse prin Decizia ANCOM nr. 337/2024.

Pentru o buna cunoastere a intregului proces de solutionare extrajudiciara a litigiilor, organismele intocmesc anual un raport privind numarul de litigii primite, durata medie de solutionare a acestora si eventualele deficiente sau dificultati intampinate in rezolvarea lor si il transmit ANCOM.

ANCOM certifica organismele de solutionare extrajudiciara a litigiilor pentru perioada solicitata, care nu poate depasi, conform Regulamentului privind serviciile digitale, cinci ani, cu posibilitatea reinnoirii la cerere, in anumite conditii. Decizia prevede si cazurile in care calitatea de organism de solutionare extrajudiciara a litigiilor poate inceta sau poate fi revocata.

Solutionarea extrajudiciara a litigiilor initiate impotriva furnizorilor de platforme online

Decizia nr. 337/2024 prevede ca procedura de solutionare extrajudiciara a litigiului aplicata de catre organismele certificate sa fie clara, echitabila si usor accesibila pentru utilizatori si platformele online. Totodata, procedura trebuie sa fie gratuita sau disponibila la un tarif simbolic pentru destinatarii serviciului. Pentru furnizorii de platforme online, tariful trebuie sa fie unul rezonabil, ce nu poate depasi costurile suportate de organism.

In ceea ce priveste termenul de solutionare, organismele certificate trebuie sa respecte termenul de 90 de zile calendaristice pentru punerea rezultatului la dispozitia partilor sau maximum 180 de zile in cazul unui litigiu complex. Organismul certificat de solutionare extrajudiciara a litigiilor nu are competenta de a le impune partilor o solutie obligatorie cu privire la litigiu.

Totul despre serviciile digitale

ANCOM vine in sprijinul utilizatorilor in calitatea lor de destinatari ai serviciilor intermediare cu informatii complete intr-o sectiune dedicata serviciilor digitale. Totodata, pentru industrie, ANCOM a detaliat pe site-ul sau atributiile coordonatorului de servicii digitale, obligatiile furnizorilor de servicii intermediare, drepturile destinatarilor serviciilor si normele stabilite prin Regulamentul privind serviciile digitale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu