Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 30 iulie 2024

Atenție șoferi! Modificări aduse legislației rutiere

În ultima perioadă, s-au produs modificări substanțiale,  în ceea ce privește  legislația rutieră pentru droguri.

 Acestea au fost aduse prin trei acte normative foarte importante care fac referire la reținerea sau retragerea permisului de conducere, în urma testării cu aparatul drugtest.

,, Conform Ordonanției de Urgență numărul 97 a fost reglementat acel termen de 72 de ore,  oarecum o obligație pentru instituțiile medico-legale pentru a efectua analiza monstrelor biologice recoltate de la persoanele implicate în evenimentul rutier sau, în legătură cu traficul rutier. În cazul în care, aceste instituții medico-legale  nu ne comunică un termen negativ în timpul celor 72 de ore sau expiră cele 72 de ore permisul de conducere  reținut sau retras se va restitui conducătorului auto. ”, declară Stelian Cornea, șef serviciu rutier IPJ Caraș-Severin.
Cele mai esențiale modificări au fost aduse cu privire la reținerea sau retragerea permisului de conducere pentru constatarea unor situații, în care, în urma testării cu aparatul drugtest s-a constat o valoare pozitivă sau pentru situațiile în care, aceștia au refuzat sau nu au putut să se supună testării cu un mijloc tehnic certificat, în vederea stabilirii concentrației de alcool, în aerul expirat sau a substanțelor psihoactive, în organism. 

La nivelul județului, au fost înregistrate 10 astfel de cazuri, pentru 8 dintre acestea rezultatul primit de la Institutul de medicină legală Timisoara a indicat prezența în organism a substanțelor psihoactive. Un  caz este încă în așteptare, iar pentru celălalt rezultatul a fost negativ. 

,,În momentul în care primim aceste rezultate noi ca serviciu rutier, informăm printr-un SMS la numărul de telefon indicat de acesta  sau la adresa de e-mail printr-un mesaj text, iar în cazul în care, conducătorul nu a menționat un număr de telefon sau o adresă de e-mail, se comunică în maxim 12 ore la domiciliu, prin servicii de curierat.” , a mai menționat șeful serviciului rutier Caraș-Severin. 

În cazul în care rezultatul de la insituția medico-legală vine pozitiv după cele 72 de ore,  adică după ce i-a fost restituit permisul de conducere, în termen de 8 ore, structura de poliție pe raza căruia domiciliază conducătorul  auto merge în vederea ridicării permisului de conducere și îl informează cu privire la suspendarea dreptului de a conduce.

Este foarte important că, conform Ordonanței de Urgență numărul 84, sunt reglementate niște obligații pentru poliștii rutieri, care procedează la oprirea unui autovehicul și respectiv în cazul în care, observă în interiorul autovehicolului recipiente care pot conține alcool sau observă substanțe suceptibile de a avea efecte psihoactive sunt obligați să procedeze la testarea acelui conducător auto. 

De asemenea, este foarte important ca cetățenii să se informeze și asupra medicamentelor pe care le consumă și să citească atent prospectul ori să consulte un medic, deoarece unele dintre acestea sunt contraindicate pentru condusul autovehiculelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu