Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 6 aprilie 2024

Analiză FACIAS: Ţara noastră, campioană la încălcarea drepturilor omului, în Uniunea Europeană

Fundaţia pentru Apărarea Cetăţenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) face o analiză asupra situaţiilor încălcărilor drepturilor omului din România şi constată cu îngrijorare o performanţă nedorită. Conform statisticilor FACIAS, ţara noastră ocupă locul 1 în Uniunea Europeană şi locul 4 în Europa, ţara noastră fiind depăşită doar de Rusia, Turcia şi Ucraina.Democraţia şi respectarea drepturilor omului ar trebui să fie pilonii unei societăţi sănătoase. Dar România riscă să devină o zonă neagră pe harta drepturilor cetăţeneşti. Ţara noastră conduce clasamentul abuzurilor în Uniunea Europeană, fiind statul cu cele mai multe plângeri privind încălcarea drepturilor omului. În Europa, doar ţări precum Turcia, Rusia şi Ucraina au mai multe plângeri depuse de cetăţeni, ţări cunoscute pentru abuzuri cetăţenilor. Ce înseamnă concret acest lucru? Faptul ca statul român încalcă aceste drepturi fundamentale ale cetăţeanului la un volum mult mai mare decât în celelalte state, mai ales cele din vest.

Tratamente inumane în spitale şi închisori

Conform rapoartelor emise de Curtea Europeană a Drepturilor Omului, cele mai frecvente articole din Convenţia CEDO încălcate şi reclamate de români sunt:

* Tratamente inumane în spitale şi închisori
* Procese inechitabile
* Nerespectarea vieţii private
* Încălcarea dreptului la proprietate

Bolnavii din spitale loviţi cu pumnii, legaţi de pat sau calorifere

Dacă situaţia condiţiilor precare din închisorile din România este de notorietate, România fiind amendată în repetate rânduri pentru încălcarea drepturilor cetăţeneşti atunci când sunt privaţi de libertate, rapoartele Consiliului Europei dezvăluie un alt adevăr crunt: abuzuri înfiorătoare suferite de români în spitalele de psihiatrie. În urma vizitelor efectuate la spitalele de psihiatrie din Bălăceanca, Botoşani, Obregia (Bucureşti), şi Socola (Iaşi) în septembrie 2022, s-au identificat numeroase cazuri de rele tratamente şi abuzuri faţă de pacienţi. în special în cadrul Clinicii de Psihiatrie Botoşani, pacienţii au susţinut că sunt loviţi cu pumnii, palmele, împinşi sau agresaţi verbal. Mai mult, la Iaşi, la momentul vizitei, 452 de pacienţi erau cazaţi în 390 de paturi, deşi spitalul dispunea în acte de doar 251 de paturi. De asemenea, pacienţii au declarat că sunt agresaţi, loviţi şi imobilizaţi, fiind legaţi adesea de paturi sau calorifere, dacă deveneau agitaţi.

Amenzi de peste 100 de milioane de euro pentru România

Pe lângă nenumăratele abuzuri care situează ţara noastră pe primul loc în UE, o altă problemă a ţării noastre este că nici măcar nu respectă hotărârile CEDO.

Dintr-un raport obţinut de APADOR-CH, România este pe primul loc la neexecutarea hotărârilor CEDO în 2023. FACIAS a aflat că până acum ţara noastră a plătit peste 100 de milioane de euro pentru abuzurile comise împotriva cetăţenilor. Iar suma neoficială este mult mai mare, pentru că în aceste 100 de milioane nu sunt incluse şi despăgubirile plătite ca urmare a înţelegerilor amiabile dintre statul român şi persoanele ale căror drepturi le-au fost încălcate.

FACIAS solicită Guvernului României şi instituţiilor responsabile să ia măsuri urgente! Este inacceptabil ca în secolul 21, într-o ţară membră a Uniunii Europene, cetăţenii să fie supuşi unor astfel de tratamente inumane!

Biroul de Presă FACIAS

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu