Prin Ordonanța de Urgență
nr 32 din 26.03.2020, publicată în Monitorul Oficial în data de 30.03.2020,
privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.
30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru
stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei
epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 și pentru
stabilirea unor măsuri suplimentare de protecție socială, au fost reglementate
următoarele:
- beneficiază de
indemnizație de șomaj tehnic salariaţii angajatorilor care reduc sau întrerup
temporar activitatea total sau parţial ca urmare a efectelor epidemiei
coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență decretate, conform unei
declarații pe propria răspundere a angajatorului,
- nu beneficiază de
indemnizația de șomaj tehnic angajații care au încheiate mai multe contracte
individuale de muncă din care cel puțin un contract cu normă întreagă este
activ pe perioada instituirii stării de urgență,
- angajații care au
încheiate mai multe contracte individuale de muncă și toate sunt suspendate ca
urmare a instituirii stării de urgență, beneficiază de indemnizația de șomaj
tehnic aferentă contractului individual de muncă cu drepturile salariale cele mai
avantajoase,
- indemnizația de șomaj
tehnic acordată din bugetul asigurărilor pentru șomaj reprezintă 75% din salariul de bază corespunzător
locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu
brut , dar, în situația în care bugetul angajatorului destinat plății
cheltuielilor de personal permite, indemnizația de șomaj tehnic poate fi
suplimentată de angajator cu sume reprezentând diferența de până la minimum 75%
din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat,
- plata din bugetul
asigurărilor pentru șomaj a indemnizațiilor de șomaj tehnic se face în cel mult
15 zile de la depunerea documentelor, iar angajatorii trebuie să efectueze
plata indemnizațiilor de șomaj tehnic către salariați în termen de maximum 3
zile lucrătoare de la primirea sumelor.
Angajatorii pot solicita de la AJOFM
Caraș-Severin acordarea sumelor necesare plății indemnizației de șomaj tehnic
doar pentru angajații încadrați cu contract individual de muncă. În cazul în
care personalul este încadrat prin altă modalitate prevăzută de lege (PFA,
drepturi de autor,etc.), sumele vor fi solicitate Agenției Județene pentru
Plăți și Inspecție Socială.
În vederea acordării
sumelor necesare plății indemnizației de șomaj tehnic, angajatorii cu sediul social în județul
Caraș-Severin trebuie să depună, prin poșta electronică, următoarele documente:
o cerere semnată și datată de reprezentantul legal însoțită de o declarație pe
propria răspundere și de lista persoanelor care urmează să beneficieze de
această indemnizație, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.
Documentele trebuie
transmise începând cu data de 1 aprilie 2020 la adresa de e-mail caras-severin@anofm.gov.ro, adresă
destinată exclusiv transmiterii documentelor pentru solicitarea sprijinului
financiar legat de șomajul tehnic.
Pentru informații
suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic AJOFM Caraș-Severin
a pus la dispoziția angajatorilor sau
angajaților următoarele numere de telefon: 0770436757, 0771570775 și
0771038979.
Agenția Județeană pentru
Ocuparea Forței de Muncă Caraș-Severin
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu