Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 26 martie 2020

Poșta Română asigură clienții că trimiterile extracomunitare se păstrează în oficii până la 30 de zile

Compania Naţională Poşta Română amintește tuturor clienților care, în perioada stării de urgență, au de ridicat trimiteri de la oficiile poștale, că termenul de păstrare a acestora este de 10 zile pentru trimiterile intracomunitare și de 30 de zile pentru cele extracomunitare.
Compania se află în discuții cu partenerii instituționali pentru a prelungi termenele de păstrare a trimiterilor în subunitățile poștale sau pentru a găsi soluții de a le
distribui direct clienților și a evita, astfel, deplasarea acestora, pentru siguranța lor și a angajaților.
Încă de la începutul situației create de pandemia cu Coronavirus, Poșta Română s-a adaptat și a încercat, zilnic, să găsească soluții pentru a veni în sprijinul clienților. Compania a reușit, astfel, să limiteze interacțiunea acestora cu salariații poștali, iar aceștia să fie cât mai puțin expuși riscului de îmbolnăvire.
În plus, Poșta Română a venit cu o serie de măsuri pentru a limita timpul petrecut în subunitățile poștale și a recomandat clienților ca, în interior, să nu se afle mai mult de două persoane la ghișeu, în timp ce restul clienților au fost rugați să aștepte în afara oficiului poștal. De asemenea, pentru a preveni și a limita eventuala răspândire a virusului COVID-19, compania a recomandat ca distanța dintre persoane să fie limitată la 2 metri.
 „Suntem mai mult decât oricând aproape de clienții și angajații noștri, în această perioadă dificilă. Siguranța și sănătatea acestora este pe primul loc pentru noi. Așa cum ne-am luat angajamentul, ne adaptăm la evoluția situației pentru a găsi soluții să depășim cu bine această perioadă. Încercăm să identificăm soluții de a reduce, pe cât posibil, contactul direct între oameni și, în același timp, să menținem funcționarea optimă a serviciilor companiei”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poștei Române.
Precizăm că Poșta Română depune toate eforturile pentru a-și continua activitatea economică, în beneficiul clienților. Aceștia au la dispoziție atât serviciile de coletărie clasică, cât și serviciile de curierat rapid (Prioripost), iar oficiile poștale au program de lucru în intervalul orar 10.00 – 18.00.

Compartiment Comunicare


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu