Agenția pentru Finanțarea
Investițiilor Rurale a adaptat măsurile cu caracter special aplicate în ultima
perioadă ca urmare a prevederilor Ordonanța militară nr. 2 din 21 martie 2020
privind măsuri de preverire a răspândirii COVID-19, a Ordinului MADR nr. 78 din
19.03.2020 privind aprobarea măsurilor necesare desfășurării activităților
specifice implementării PNDR 2020 ca urmare a COVID-19, precum și a
hotărârilor
emise de Comitetil Național pentru Situații de Urgență.
Deciziile
aplicate de AFIR, în contextul pandemiei de COVID-19, sunt destinate asigurării
continuității activității și derulării fondurilor europene acordate prin Programul
Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020), în același timp cu asigurarea
condițiilor necesare protejării sănătății beneficiarilor PNDR și pentru a
preveni răspândirea virusului SARS-CoV-2 (care provoacă boala Coronavirus 2019,
prescurtat COVID-19).
În
acest sens, în funcție de evoluția COVID-19 în România, în condiții de deplină
siguranță și responsabilitate instituțională, Agenția pentru Finanțarea
Investițiilor Rurale (AFIR) a stabilit efectuarea vizitelor pe teren de către experții
AFIR după cum urmează:
· în cazul
proiectelor pentru care beneficiarii au
depus tranșe intermediare de plată, experții AFIR vor putea autoriza plata
fără a efectua vizita la locul investiției, doar în baza verificării
documentare a dosarului cererii de plată;
o
în această situație, vizita la locul investiției
se va efectua la următoarea tranșă de plată;
· în cazul
proiectelor pentru care beneficiarii
depun cererile de plată tranșa finală, experții AFIR vor efectua vizita la
locul investiției;
o
ca excepție de la această regulă, experții AFIR vor autoriza plata către
beneficiari fără a mai efectua vizita la locul investiției dacă a fost efectuată anterior cel puțin o
vizită pe teren în perioada de implementare și dacă, în urma analizei
efectuate la nivelul conducerii structurilor teritoriale ale AFIR, se constată că zona în care este investiția
este una cu risc epidemiologic ridicat. În această situație, vizita la fața
locului se va realiza de către serviciile tehnice ale AFIR în perioada imediat
următoare întreruperii restricțiilor cauzate de COVID-19.
De
asemenea, reamintim că la nivelul AFIR se suspendă activitatea de lucru cu
publicul la sediul central și la sediile structuriilor regionale și județene
ale AFIR. Astfel, relațiile cu publicul se vor desfășura temporar doar în
mediul on-line prin intermediul adreselor de e-mail relatii.publice@afir.info (petiții
generale/ solicitanți PNDR) și cabinet@afir.info
(pentru comunicare instituțională), prin intermediul telefonului 031 – 860 27
47 (sau la numerele de telefon ale structurilor teritoriale ale AFIR), prin
servicii de curierat la adresa Str. Știrbei Voda, nr. 43, Sector 1, București
(sau la adresele postale ale structurilor teritoriale ale AFIR) și prin pagina
oficială de Facebook a Agenției. Datele de contact ale Oficiilor Județene și
ale Centrelor Regionale ale AFIR sunt disponibile pe pagina web a AFIR,
www.afir.info, la secțiunea Structuri Teritoriale.
Audiențele
acordate de către personalul de conducere al AFIR vor fi acordate exclusiv
telefonic.
Totodată,
precizăm că AFIR interzice accesul în
sediul central și în sediile Centrelor Regionale și ale Oficiilor Județene
tuturor persoanelor pentru care autoritățile române competente
au dispus măsuri de carantină sau de autoizolare, până la
expirarea duratei acestora, care au călătorit în ultimele 14 zile într-una din
zonele cu risc de contaminare prevăzute în Lista regiunilor și localităților
din zona roșie și zona galbenă cu transmitere a COVID-19 sau care au intrat, în
ultimele 14 zile, în contact cu o persoană diagnosticată/ monitorizată pentru o
posibilă infecție cu COVID-19.
Pentru
persoane care nu se încadrează în prevederile de mai sus, accesul în sediile de
la nivel central, regional și județean este limitat și condiționat de
justificarea clară a necesității prezenței fizice care nu suportă amânare, precum
și de respectarea strictă a regulilor de siguranță sanitară și de semnarea
Declarației pe propria răspundere în acest sens, disponibilă la intrarea în
sediu. În cazul în care se realizează accesul în sediul AFIR, este obligatorie
păstrarea distanței de cel puțin 1 metru față de angajații AFIR și durată a
întrevederii trebuie să nu depășească 15 minute.
Aceste
măsuri sunt în vigoare până la o dată care va fi comunicată în mod oficial pe
pagina de internet a AFIR.
Direcția Relaţii Publice, Biroul de Presă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu