Aceste
decizii vin ca materializare a
prevederilor Hotărârii nr. 8 din 12.03.2020 a
Comitetului Național pentru Situații de Urgență, privind aprobarea unor măsuri
suplimentare de combatere a Coronavirus și a Ordinului ministrului agriculturii
și dezvoltării rurale nr. 78/ 19.03.2020 privind adoptarea măsurilor necesare
pentru desfășurarea activităților specifice implementării tehnice și financiare
a măsurilor aferente Programului național de dezvoltare rurală 2014-2020 ca
urmare a apariției pandemiei COVID-19.
Astfel,
beneficiarii de fonduri europene nerambursabile acordate prin PNDR 2020 care se
confruntă cu situații excepționale obiective cauzate de pandemia de COVID-19
(exemplu: lipsa forței de munca din partea contractorilor, izolarea la
domiciliu, carantina etc.) și pentru a evita contaminarea cu COVID-19, își pot reorganiza, restructura sau reprograma activitatea
care face obiectul finanțării, conform prevederilor din Anexa la Ordinul
MADR nr. 78/ 19.03.2020.
Această
modificare în implementarea proiectului trebuie să se realizeze doar cu
respectarea unor cerințe: notificarea
AFIR în acest sens, depunerea spre aprobarea AFIR a unui plan de acțiuni pentru reorganizarea,
restructurarea sau reprogramarea activităților în scopul prelungirii perioadei
de execuție a contractului. Facem precizarea că pentru reorganizarea,
restructurarea sau reprogramarea activității, beneficiarii PNDR 2020 au
posibilitatea de a prelungi anumite etape din graficul de implementare, de a reeșalona
tranșele de plată, de a majora numărul maxim de 5 tranşe de plată sau de a solicita
prelungirea duratei de execuție a contractului fără perceperea penalităților de
întârziere.
Dacă
beneficiarul PNDR nu poate să-și optimizeze activitatea, conform celor
menționate mai sus, poate să solicite AFIR
suspendarea prevederilor contractuale pe durata stării de urgență, cu
asigurarea, după caz, a valabilității scrisorii de garantare sau a poliței de
asigurare a avansului.
Subliniem
faptul că primul pas trebuie să fie reorganizarea sau restructurarea și doar
dacă nu exsită această posibilitate, beneficiarul să opteze pentru suspendarea
contractului de finanțare, care presupune înghetarea activității și a
finanțării.
În contextul în care nivelul de
digitalizare al AFIR permite derularea fluxurilor de lucru în mediul on-line,
permițând astfel comunicarea cu solicitanții de finanțare și cu beneficiarii
exclusiv prin intermediul internetului, Agenția a implementat o soluție
informatică alternativă pentru situațiile care privesc proiectele cu depunerea
pe suport de hârtie. În principal, această facilitate se adresează Grupurilor
de Acțiune Locală (GAL) pentru implementarea submăsurii 19.2.
Facem
precizarea că accesul în acest spațiu virtual poate fi făcut doar prin
invitație transmisă direct de către experții AFIR, în urma solicitării
beneficiarului.
Această soluție utilizează o
aplicație cloud, dedicată pentru fiecare proiect în parte, modul în care se
utilizează fiind detaliat pe pagina de internet www.afir.info,
dar și în cadrul unui tutorial simplu, disponibil pe canalul de YouTube: AFIR
ROMANIA.
Direcția
Relaţii Publice, Biroul de Presă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu