În contextul măsurilor de prevenire şi limitare a răspândirii infecției cu
coronavirus (COVID-19), Inspectoratul General pentru Imigrări stabilește noi
măsuri pentru cetățenii străini, care
vor fi aplicate în perioada instituirii stării de urgență.
Se suspendă activitatea de preluare a cererilor de eliberare a documentelor
de călătorie, a permiselor de ședere, reunificare a familiei pentru
beneficiarii unei forme de protecție internațională, precum și suspendarea
primirii cererilor de restituire a pașapoartelor naționale, de eliberare a unor
copii ale documentelor sau de rectificare a datelor din dosarul personal.
În cazul în care valabilitatea documentelor
eliberate de către Inspectoratul General pentru Imigrări (permise de ședere,
documente de călătorie, decizii de returnare etc.) expiră în această perioadă, acestea
vor fi automat prelungite până la finalul acestei situații, nefiind necesare
demersuri din partea cetățenilor străini.
Totodată, se mențin măsurile aprobate anterior,
având ca scop evitarea aglomerării în zonele de relații cu publicul. Activitatea
de relaționare se va desfășura, pe cât posibil, prin mijloacele electronice de
comunicare și prin intermediul serviciilor poștale.
Astfel, se limitează numărul persoanelor al căror
acces este permis simultan în spațiile unde sunt amenajate ghișeele, iar activitatea de
primire în audiență în cadrul structurilor Inspectoratului General pentru
Imigrări se suspendă.
De asemenea, accesul în incinta sediilor structurilor
județene pentru imigrări va fi permis doar titularilor sau, după caz,
persoanelor mandatate/delegate, în baza actului de identitate/document de trecere
a frontierei, prezentat în original.
În perioada stării de urgență, în programul de relații cu
publicul pot intervenii modificări orare, iar în acest sens, vă rugăm să
consultați secțiunea Contact a
site-ului public accesând următorul link: http://igi.mai.gov.ro/ro/node/contact
Vor fi preluate cu preponderență solicitările adresate pe
portalul on-line, iar în cazul celor neprogramate acestea vor fi primite doar
pentru situații temeinic justificate, de maximă urgență.
Se menține suspendarea activităților la punctele de
informare (informarea cetățenilor realizându-se prin mijloace electronice
și/sau telecomunicații), precum și primirea cererilor de acordare a dreptului
de ședere pe termen lung cetățenilor străini și beneficiarilor de protecție
internațională. Totodată, interviurile care au ca scop identificarea
elementelor căsătoriei de conveniență, cu înștiințarea scrisă a străinilor, se
vor replanifica.
Obligațiile străinilor prevăzute în OUG nr. 194/2002
republicată, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la
informarea autorităților cu privire la schimbările intervenite în situația
străinilor (ex. schimbare de reședință/domiciliu, schimbare nume etc.) sau
referitoare la furtul/pierderea permisului de ședere vor fi notificate în
termenul prevăzut de lege, pe adresa de
e-mail a structurii competentă teritorial, urmând ca pentru preschimbarea
permisului să depună o cerere ulterior.
De asemenea, sunt limitate vizitele în
cadrul centrelor aflate în administrarea instituției și sunt stabilite mai
multe măsuri de prevenire în scopul asigurării protecției persoanelor cazate.
Inspectoratul General pentru
Imigrări reiterează recomandarea adresată cetățenilor străini aflați pe
teritoriul României de a ne contacta pentru orice aspect care intră în
competența instituției, de a se informa DOAR
DIN SURSE OFICIALE și de a respecta măsurile dispuse de autorități în
eforturile de prevenire și combatere a răspândirii noului virus.
BIROUL INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu